2022-10-04, 09:34
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har ärligt talat svårt att tro att hon verkligen tänkte som du tror, och jag tror inte att hon såg ironisk ut. Man tänker inte så bara för att någon som har gått ut kommer in igen. Släpp det där.
Citera
2022-10-04, 09:42
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Jag tror jag kan ha mindervärdeskomplex för att jag har saknat att ha en kvinna. Men i övrigt så har jag bra självförtroende. Nej, alltså som jag skrev i mitt förra inlägg, jag är väldigt intuitiv. Kan bara känna av saker tydligt.

Skulle jag sagt så skulle hon uppfatta mig som ett psykfall kanske, jag vet inte, men det är så irriterande bara att hon tänkte så, det är mer behovet i mig själv.

Ibland så blir man bara extremt säker, för kroppsspråk säger en hel del.

Jag gick ut för toaletterna är ohygieniska.

Vad ser du som en rimlig lösning på det här? Att konfrontera personen ifråga gör antagligen bara situationen värre, det håller jag med om.

Du kommer att möta andra personer som får dig att känna så här i livet. De tankar och känslor som då uppstår behöver du lära dig att antingen acceptera och bara släppa eller bearbeta på ett rimligt sätt som funkar för dig.
Citera
2022-10-04, 09:48
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Relationsakuten
/Mod
Citera
2022-10-04, 11:20
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Har så svårt att släppa saker. En av de jobbigaste sakerna jag har svårt att släppa kan vara att jag aldrig berättade att "fallet inte var så". Ska ge ett konkret exempel.

Jag var I BK, hade beställt mat och skulle precis ut och pissa utanför restaurangen. När jag ska ut ser jag ett medelålders par runt 35-40. Sen kommer jag in igen. När jag kommer in så kollar kvinnan på mig med ett leende, alltså det är inget leende, mer som en ironisk blick där hon typ säger - "så du kom in igen för att följa efter mig" eller "jaha du vill ha mig", "jag fattar att du stalkar mig". Hon visade tydligt hundra procent att hon i sin skalle förstod att jag tycker hon är snygg. Trots att fallet inte är så, men med den blicken så säger hon det.

Hon kollade på mig i många sekunder och log. Har så svårt att släppa detta. Nu i efterhand ångrar jag grovt att jag inte bara gick fram och sa det till henne, att jag kom inte in hit en andra gång, jag skulle bara ut och pissa, är inte här för att beundra dig eller se vem du är nej. Så du behöver inte "le" så där ironiskt mot mig. Kan knappast uppfattas som något konstigt.

Det stör mig så otroligt mycket att hon tänkte att jag kom in i restaurangen bara för att beundra henne när jag bara väntade på min beställning. Och kan inte släppa att jag inte berätta detta till henne.

Era tankar kring detta? Kan knappast vara normalt, men så är det för mig. Tror det har med psykopatiska tendenser att göra kanske? Blir så less och provocerad på sånt beteende.

Kanske det var så, men det spelar väl ingen roll vad hon tycker och tänker om dig? Känns väldigt konstigt att du går runt och stör dig på sådana banala saker. Sedan verkar du projicera dina egna negativa tankar om dig själv.
Citera
2022-10-04, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kanske det var så, men det spelar väl ingen roll vad hon tycker och tänker om dig? Känns väldigt konstigt att du går runt och stör dig på sådana banala saker. Sedan verkar du projicera dina egna negativa tankar om dig själv.
Vilka egna negativa tankar menar du?
Citera
2022-10-04, 11:24
Medlem
f30malmos avatar
Jag ler mot människor hela tiden, ibland för jag känner igen dem, ibland för att jag nästan råkade gå in i dem, ibland för att vi möts i en dörr, ibland av knappt någon anledning alls. Nu får jag börja tänka mig för.
Citera
2022-10-04, 11:25
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Vilka egna negativa tankar menar du?

Du tror att hon ser dig som en stalker utan någon egentlig anledning. Att du antar att andra tycker illa om dig tyder på att du har negativa tankar eller känslor om dig själv som du måste få bukt på. Mycket möjligt att hon helt enkelt tycker att du är snygg.
Citera
2022-10-04, 11:57
Medlem
fjollciggs avatar
Jag ser i en av dina andra trådar att du uppskattar ensamheten. Det gjorde jag med, men det är (som vi kan se prov på i denna tråd) inte hälsosamt.

Jag jobbade själv natt i 15 år, nästan helt befriad från kontakt med kollegor och chefer. Det hade många fördelar, som att jag slapp intriger, skvaller och kallprat. Men det fanns också en enorm nackdel, och det var avsaknaden av nån som utmanande mina tankar.

Vad hon hände var att jag började fantisera om konversationer som hade kunnat äga rum, för även om man är ensam så kvarstår ju behovet av att analysera det man ser och hör. Jag föreställde mig därför hur det hade kunnat låta om exempelvis min bror hade varit närvarande. Men de svar jag fick var ju inte min brors, de var fantasier som bekräftade mina egna fördomar.

Så som du beskriver situationen i TS så får jag intrycket av att du vet precis vad jag pratar om. Jag rekommenderar därför att du bryter din isolering snarast möjligt, annars har jag tyvärr svårt att se hur detta skulle sluta lyckligt.

Sköt om dig.
Citera
2022-10-04, 12:52
Medlem
vantablacks avatar
Är egentligen ganska enkelt. Dom saker du tror att andra tänker om dig är egentligen tankar du har om dig själv.
Citera
2022-10-04, 13:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag ler mot människor hela tiden, ibland för jag känner igen dem, ibland för att jag nästan råkade gå in i dem, ibland för att vi möts i en dörr, ibland av knappt någon anledning alls. Nu får jag börja tänka mig för.

Hoppas jag verkligen inte att du gör. TS tillhör inte den vanliga skaran av män utan en unikt liten grupp. De flesta uppskattar ett leende. Det gäller både män och kvinnor.

// CC
Citera
2022-10-04, 14:04
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har ärligt talat svårt att tro att hon verkligen tänkte som du tror, och jag tror inte att hon såg ironisk ut. Man tänker inte så bara för att någon som har gått ut kommer in igen. Släpp det där.

Skriver under på detta.

TS jag tror du överanalyserar denna kvinnas leende.
Citera
2022-10-04, 14:13
Avslutad
Kanske är du så snygg att hon fick en självbekräftelse boost?? Och varför är du så irriterad över detta ? You know how it really is and that's enough!

Let her have it !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in