2022-10-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Finland..
Hur kan du påstå nåt sånt idiotiskt när alla vet att det är Sverige?
Citera
2022-10-10, 20:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Israel och Ukraina. Israel har kämpat i hundra år och först de senaste trettio har de verkligen fått snurr på ekonomin. Ukraina är lite som Israel var 50-60 år sedan, att folket har en sammansvetsad vision om en bättre framtid.
Ukraina snurr på ekonomin
Genomkorrupt land utan framtidsutsikter.
Citera
2022-10-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukraina snurr på ekonomin
Genomkorrupt land utan framtidsutsikter.
Och det vet du, shaman och profet av den ryska ortodoksiinin?
Citera
2022-10-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Medelinkomsten i Kina är CNY 29 975 per år eller CNY 2498 per månad, vilket med aktuell växelkurs.

Se där, dina siffror är till och med lägre än premiärminister Li Keqiangs siffror från 2020.

Citat:
Premier Li Keqiang Meets the Press: Full Transcript of Questions and Answers

Premier Li Keqiang:

Our country is a developing country with a big population. The per capita annual disposable income in China is 30,000 RMB yuan. But there are still some 600 million people earning a medium or low income, or even less. Their monthly income is barely 1,000 RMB yuan. It’s not even enough to rent a room in a medium Chinese city.

http://english.www.gov.cn/premier/ne...0e9498f21.html
Citera
2022-10-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Oj oj, vilken story! Sälj den till Hollywood och du har din framtid säkrad.

OnT: Jag tror också på Singapore. Allt är rent, fungerar perfekt och befolkningen är så busy med att jobba att de inte hinner ställa till med nåt. Och det där med demokrati och yttrandefrihet är klart överreklamerat tycker jag...

Oj tack...ja mitt liv upp till 35-40 var kantat av mängder av märkliga händelser, som jag hade förmågan att alltid hamna som ..ja typ huvudrollsinnehavare .
Har nog haft handeldvapen och gevär riktat, och ibland skjutet mot mig, sammanlagt mer än 10 gånger vid lika många skilda tillfällen.
Kanske oftast för att jag alltid fixade den läckraste bruden inom synhåll, och hon är ju alltid tillhörande den s.k värsta snubben i närområdet ...det har aldrig bekymrat mig, utan jag lät alltid kuken styra mitt öde...lyckades nästan jämt att bestiga de små liven, innan man hörde ett jävla gapande efter min t.f knullmadame..man ska ju också alltid avsluta det man inlett, med heder och självrespekt.

Men det har varit roligt nästan jämt.
Nu är man 65 och är glad när man minns någon galen situation, så man får garva gott åt vansinnet.
Citera
2022-10-11, 02:54
Medlem
Tror på

Slovenien,Estland,Lettland,Litauen, Polen, Tjeckien Finland,Singapore,Kanada

Sunda värderingar, stabilitet, företagande och Rikedom, få etniska konflikter, bra grund

Sen ser jag inte hur något skulle hindra Sydkoreas framfart heller

I andra vågskålen så länder som kommer gå ner sig är alla som varit för upptagna i dem geopolitiska spelen eller haft stor invandring eller har för stora interna motsättningar
Citera
2022-10-11, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Färöarna..

Jag vet inte hur allvarlig du är, men jag tror att Färöarna går en ljus framtid till mötes och kan bli ett nav i den nya ekonomin.
Citera
2022-10-11, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Oj tack...ja mitt liv upp till 35-40 var kantat av mängder av märkliga händelser, som jag hade förmågan att alltid hamna som ..ja typ huvudrollsinnehavare .
Har nog haft handeldvapen och gevär riktat, och ibland skjutet mot mig, sammanlagt mer än 10 gånger vid lika många skilda tillfällen.
Kanske oftast för att jag alltid fixade den läckraste bruden inom synhåll, och hon är ju alltid tillhörande den s.k värsta snubben i närområdet ...det har aldrig bekymrat mig, utan jag lät alltid kuken styra mitt öde...lyckades nästan jämt att bestiga de små liven, innan man hörde ett jävla gapande efter min t.f knullmadame..man ska ju också alltid avsluta det man inlett, med heder och självrespekt.

Men det har varit roligt nästan jämt.
Nu är man 65 och är glad när man minns någon galen situation, så man får garva gott åt vansinnet.

Vilken kung du är.
Citera
2022-10-12, 00:36
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Jag tippar på Iran Afghanistan irak tror jagkan bli en paradis land i framtiden
Citera
2022-10-30, 02:52
Medlem
cafelattecapuchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podaren
Nice om det innebär att flytta hemifrån vid 26 års ålder då du efter ett helt livs disciplinerade studier och mastersexamen äntligen scorat ett basic kontorsjobb.

Lägg till den hårda traditionella hederskulturen som gör det typ omöjligt att känna sig fri eller jämlik.

-Japaner får två veckors semester, varav en vecka brukar skänkas till chefen enligt tradition.
-Hög självmordsstatistik.
-Mycket främlingsfientlighet, nästan omöjligt att integreras där som svensk.
-Mycket hög social press.
-Minskande barnafödsel varje år.

Nja Japan är coolt att besöka men inget bra land att leva ett helt liv i.

Du måste ha pengar eller gifta dig rik om du ska till Japan och ha det bra, men det gäller de flesta ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in