2022-10-02, 17:02
Medlem
Man gör som alla andra gör. Tjejer är offer för sin egen ångest och avundsjuka. Det som var ovärdigt för 30 år sedan är standard idag. Och samtidigt mår allt fler unga tjejer dåligt. Hänger det ihop?
Citera
2022-10-02, 17:08
Medlem
Är det en nyhet för dig att tjejer har extremt stort bekräftelsebehov och är besatt i siffror och uppmärksamhet?
Citera
2022-10-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Har surfat runt lite på instagram på senaste och något som jag ser är att många unga svenska tjejer har bilder på sig själva i bh och trosor på instagram. Varför har de det?
Om tjejerna har bh-bilder på sig, då kan de väl inte klaga på att män ser dom som sexobjekt? "min kropp och min rätt att lägga ut bilder". Ja men varför klagar fittan då på att någon kommenterar hennes kropp?
Lägger män också ut bilder då dom står i kalsonger? Vad tycker ni?
Hur upphetsande är kvinnor i underkläder?
Citera
2022-10-02, 18:02
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Heder är helt klätt i svart, minsta avsteg en flygtur från balkongen?

Det finns ett mellanting. Idiot
Citera
2022-10-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Har surfat runt lite på instagram på senaste och något som jag ser är att många unga svenska tjejer har bilder på sig själva i bh och trosor på instagram. Varför har de det?
Om tjejerna har bh-bilder på sig, då kan de väl inte klaga på att män ser dom som sexobjekt? "min kropp och min rätt att lägga ut bilder". Ja men varför klagar fittan då på att någon kommenterar hennes kropp?
Lägger män också ut bilder då dom står i kalsonger? Vad tycker ni?

För att dom har insett skolan kommer inte ta dom ditt dom vill gå , men brösten och röven vill 👍
Citera
2022-10-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och min poäng är att det inte handlar om svenska tjejer. Det handlar om tjejer. Att dom råkar vara svenskar spelar ingen roll då det här är ett globalt fenomen.

Det är långt ifrån ett globalt fenimen.

Möjligen västerländskt.
Citera
2022-10-02, 18:52
Medlem
Tyvärr käner jag ingen tjej som lägger ut halvnakna bilder på sociala medier så blir mest spekulation. Annars kunde man ju bara frågat.

En del är nog bara naiva och uppmärksamhetssökande och vill ha reaktioner av killar som de själva anser vara attraktiva och blir förvånade och kränkta även fula män kommenterar. Andra är nog mera beräknande och vill bli "influencer" och ser det som ett potentiellt jobb och vill snabbt få ihop stora mängder manliga följare. Kan dock tänka mig är en nackdel vara för utmanande ifall man vill ha kvinnliga följare. En del tjejer, ofta de med de mest utmanande bilderna använder bikinbilder för generera intresse och locka kåta gubbar betala för deras OF.
Senast redigerad av sidsix 2022-10-02 kl. 19:17.
Citera
2022-10-02, 19:03
Medlem
För att dom söker uppmärksamhet, sedan så är många av dom också helt pantade då dom inte förstår att bilderna man lägger upp påverkar hur andra uppfattar en, vilket i detta fall är som en hora.
Citera
2022-10-02, 19:22
Medlem
Rasputin420s avatar
För att dom bejakar satanism
Citera
2022-10-02, 19:44
Medlem
maxatdunders avatar
Det är inte svårt att förstå det psykologiska bakom det och är därför en bra och snabb metod att göra en snabb utvärdering genom att kika in deras Instagram. Baserat på det man ser kan man placera de i fack 1). Oseriösa tjejer/KK, 2). Seriösa, intressanta/attraktiva tjejer.

Desto äldre tjejen är desto större röd flagga är det att man poserar med Nocco mellan benen eller flashar röven, en 30 årig brud som visar röven kommer även bli behandlad därefter. En tjej som klär sig i kjol/klänning och sitter med benet över det andra med båda händerna på låret som en duktig flicka, det är klass.
Citera
2022-10-02, 19:45
Medlem
Har noterat samma fenomen som TS. Min analys är att vårt samhälle premierar halvnakna bilder på Instagram mer än att t.ex. utbilda sig och skaffa ett vettigt jobb.
Citera
2022-10-02, 20:22
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Svenska tjejer saknar heder är den enkla förklaringen. (Inkl. Försvenskade invandrar tjejer)

Men äh va ingen boomer, va snubbe o njut ba

Du är ju riktigt sjuk i huvudet. Hoppas du skojar, annars borde du flytta åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in