2022-10-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedc0re
Du har blandat ihop dom lite. Uppgörelsen ser ut såhär

Shaya
Aho
Tamer (samtliga borta) av allt att döma stod på samma sida i den såkallade Saltskogsfalangen som det nu heter

Sedan har du L I och den 22 åriga gängtoppen från Ronnafalangen som blivit beskjutna. Den ena dör men den andra klarar sig.

Frågetecken sedan på mordet i Hovsjö som förmodligen har med dessa att göra, frågan är bara vilken sida han tillhörde

Detta känns väldigt logiskt. Jag har en teori att det inte är Ronna mot Saltskog falangen rakt av utan enbart drabbade personer inom ronnafalangen via närstående som väger krig mot saltskogfalangen.

För om vi tänker på vilka som dött så pekar väldigt mycket på detta, sen måste man också tänka på att alla tänker på sig själva i en kriminell miljö och oftast endast är redo att döda för sin familj. Då är väl G.A och familjen till LI mest drabbade på senare tid om man tänker på de senaste skjutningarna.

Dessutom har vi inte sett några äldre inom Ronnafalangen drabbas utav situationen eller själva bli föremål till en beskjutning.
Citera
2022-10-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hssanovnic
Detta känns väldigt logiskt. Jag har en teori att det inte är Ronna mot Saltskog falangen rakt av utan enbart drabbade personer inom ronnafalangen via närstående som väger krig mot saltskogfalangen.

För om vi tänker på vilka som dött så pekar väldigt mycket på detta, sen måste man också tänka på att alla tänker på sig själva i en kriminell miljö och oftast endast är redo att döda för sin familj. Då är väl G.A och familjen till LI mest drabbade på senare tid om man tänker på de senaste skjutningarna.

Dessutom har vi inte sett några äldre inom Ronnafalangen drabbas utav situationen eller själva bli föremål till en beskjutning.

Min teori är att alla tre som gick bort i Tamer, Aho och Shaya var samtliga inblandade i mordet på L I. Såsom jag förstått var en av GM i mordet på L I från Norsborg. Vem bodde i Norsborg? Nämligen Tamer som hade flyttat dit sedan ett par år tillbaka, slump eller inte? Men han blir släckt någon månad senare vilket tyder på inblandning. Sedan är det ingen hemlighet att släkten Aho/Södertäljenätverket hamnade i kläm med Ronnafalangen som började brösta upp sig, man var enligt encrochattarna som läckte mer eller mindre redo att förklara krig mot dessa men ledare Aho hann åka in. Då bestämmer sig Ronnafalangen att passa på att knäppa G.Aho. Kvar blir Shaya som sedan försöker hämnas mot 22 åringen men han misslyckas och blir knäppt själv några dagar senare.
Senast redigerad av Wickedc0re 2022-10-03 kl. 23:18.
Citera
2022-10-03, 23:25
Medlem
Citat:
Min teori är att alla tre som gick bort i Tamer, Aho och Shaya var samtliga inblandade i mordet på L I. Såsom jag förstått var en av GM i mordet på L I från Norsborg. Vem bodde i Norsborg? Nämligen Tamer som hade flyttat dit sedan ett par år tillbaka, slump eller inte? Men han blir släckt någon månad senare vilket tyder på inblandning. Sedan är det ingen hemlighet att släkten Aho/Södertäljenätverket hamnade i kläm med Ronnafalangen som började brösta upp sig, man var enligt encrochattarna som läckte mer eller mindre redo att förklara krig mot dessa men ledare Aho hann åka in. Då bestämmer sig Ronnafalangen att passa på att knäppa G.Aho. Kvar blir Shaya som sedan försöker hämnas mot 22 åringen men han misslyckas och blir knäppt själv några dagar senare.

Är georg3 ah0 klippt??
Citera
2022-10-03, 23:28
Medlem
Citat:
Är georg3 ah0 klippt??

Nej, mitt fel borde varit lite tydligare. Den yngre i släkten vid namn G*br*l som blev klippt
Senast redigerad av Wickedc0re 2022-10-03 kl. 23:30.
Citera
2022-10-03, 23:33
Medlem
Citat:
Nej, mitt fel borde varit lite tydligare. Den yngre i släkten vid namn Gabriel som blev klippt

Ja asså jag gillar din analys, du borde verkligen bli en detektiv. Det är ett spännande yrke och du har fin analysförmåga. Jag köper iallafall det du säljer för det låter inte helt osannolikt. Om något så har allt du säger en relevant koppling.

Jag undrar hur långt polisen kommit med sina teorier för att lösa detta. Att lägga ned skattemedel på att synas kommer inte stoppa våldet på gatorna.. Bara pausa dom tillfället om ens det utifrån det vi fått lära oss från lördagens mord..
Citera
2022-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ja asså jag gillar din analys, du borde verkligen bli en detektiv. Det är ett spännande yrke och du har fin analysförmåga. Jag köper iallafall det du säljer för det låter inte helt osannolikt. Om något så har allt du säger en relevant koppling.

Jag undrar hur långt polisen kommit med sina teorier för att lösa detta. Att lägga ned skattemedel på att synas kommer inte stoppa våldet på gatorna.. Bara pausa dom tillfället om ens det utifrån det vi fått lära oss från lördagens mord..

Tack, försökte förklara så gott jag kan. Vet att det kan vara förvirrande att hålla koll på allt som hänt. Tror polisen har kartlagt det hela ganska bra dom med. Hoppas jag åtminstone. Dom gjorde ju ett hästjobb 2010 när dom satte dit många så vi får hoppas på en repris igen.
Citera
2022-10-04, 00:13
Medlem
Citat:
Tack, försökte förklara så gott jag kan. Vet att det kan vara förvirrande att hålla koll på allt som hänt. Tror polisen har kartlagt det hela ganska bra dom med. Hoppas jag åtminstone. Dom gjorde ju ett hästjobb 2010 när dom satte dit många så vi får hoppas på en repris igen.

Vi får väl se sen också vilka straff det blir med den nya regeringen och Danmark modellen dom vill införa
Citera
2022-10-04, 00:26
Medlem
Är 41 åringen skjuten av misstag eller inte? Och isåfall, vem var måltavlan?
Citera
2022-10-04, 01:25
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Är 41 åringen skjuten av misstag eller inte? Och isåfall, vem var måltavlan?
Med tanke på var skjutningen inträffade liknar det mest en drive by skjutning där man i princip har kunnat skjutit ut genom ett bilfönster och på skoj fimpat huvudet på en oskyldig fotgängare.

Något annat går inte att tänka sig med de uppgifter som kommit fram hitills. Jag kan inte se varför BO blev skjuten.
Citera
2022-10-04, 02:41
Medlem
Kan valresultatet ha att göra med den intensiva veckan som var? Nya regeringen utlovar danska straff och krafttag mot organiserad brottslighet, då vill de kriminella gärna hantera de kokande konflikterna i god tid..
Citera
2022-10-04, 06:59
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Kan valresultatet ha att göra med den intensiva veckan som var? Nya regeringen utlovar danska straff och krafttag mot organiserad brottslighet, då vill de kriminella gärna hantera de kokande konflikterna i god tid..

Tyvärr så tror jag inte att personerna i de här kretsarna har vare sig insikt eller funderingar omkring konsekvenserna de här frågorna!

Nu kommer ju inte en 15:åring bli inlåst på livstid med de nya lagarna heller.
Det jag hoppas på är att man slår till med fulla resurser och kommer åt anstiftarna!
Där är det verkliga problemet.
Citera
2022-10-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Där? Vad gjorde han där? Inte tankade bilen

Om man bor på andra sidan kanalen är den macken inte den man går till för att tanka kan jag säga
Man "går" inte för att tanka bilen din tomte. Och man måste inte tanka på den macken som ligger närmast ens bostad. Många tankar dessutom på 3-4 olika mackar utspridda över stan.
Du kan inte applicera din logik på alla andra, hönshjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in