Nina 44 är helt sjukpensionär och behöver snåla enligt ovan. Tyvärr betalartikel och relaterat till valet.
Nina har en bindvävssjukdom som gör att hon har värk och leder hoppar ur led. Hon har en dotter som vant sig att få avstå allt som kamraterna kan få, exempelvis en cool tröja. Redan innan inflationen hade Nina inte råd med smör och mjölk.
Hur ska dräglig tillvaro säkerställas för sjukskrivna med inflationen?
Dricker buljong, hon verkar hälsomedveten.
Till frågeställningen, sverige går en linje där dräglig tillvaro snart möjligen inte kan säkerställas för någon, sjuk eller frisk.
När de friska har det bra och skapar överflöd så kan de stötta de sjuka, men om de friska måste kämpa för dräglig tillvaro, kan det ens finnas resurser över till de sjuka då?
Jag tror sjukpensionärerna kommer få kämpa lika mycket som alla andra och jag förstår att det blir tufft eller kanske omöjligt för de kan inte arbeta lika aktivt för att påverka sin tillvaro då de är för sjuka.
Nina borde jobba på sitt sociala nätverk så gott hon kan för att få större trygghet i form av vänner som kan stötta.
Dricker buljong, hon verkar hälsomedveten.
Till frågeställningen, sverige går en linje där dräglig tillvaro snart möjligen inte kan säkerställas för någon, sjuk eller frisk.
När de friska har det bra och skapar överflöd så kan de stötta de sjuka, men om de friska måste kämpa för dräglig tillvaro, kan det ens finnas resurser över till de sjuka då?
Jag tror sjukpensionärerna kommer få kämpa lika mycket som alla andra och jag förstår att det blir tufft eller kanske omöjligt för de kan inte arbeta lika aktivt för att påverka sin tillvaro då de är för sjuka.
Nina borde jobba på sitt sociala nätverk så gott hon kan för att få större trygghet i form av vänner som kan stötta.
Vi vet inte om hon har något nätverk. Risken är att hon mest träffar personer i samma sits. Det är nog lätt att dra sig undan "lyckad medelklass" som permanent sjuk/nedsatt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!