• 1
  • 2
2022-09-30, 17:39
Medlem
PerniWhas avatar
Enkelt, byt tillbaka. Problem solved.
2022-09-30, 18:11
Medlem
Herregud att folk dricker kaffe, farligare drog får man leta efter. Om ni tror att alkohol eller gräs skulle vara farliga är ni gulligt naiva. Läs caffeine blues. Full av vetenskaplig fakta kring kaffe och hur pass mycket den förstör er kropp.

Nu vet jag att det kommer slå slint hos dom flesta och att hjärnans försvarsmekanism kommer slå in så ingen kommer att läsa boken, men hoppas detta inlägg sätter sig bra i ert undermedvetna, varje gång ni dricker en kopp kaffe så förstör ni mage, tarmar och mycket, mycket mer i er kropp. Lycka till grabbar.
2022-09-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Herregud att folk dricker kaffe, farligare drog får man leta efter. Om ni tror att alkohol eller gräs skulle vara farliga är ni gulligt naiva. Läs caffeine blues. Full av vetenskaplig fakta kring kaffe och hur pass mycket den förstör er kropp.

Nu vet jag att det kommer slå slint hos dom flesta och att hjärnans försvarsmekanism kommer slå in så ingen kommer att läsa boken, men hoppas detta inlägg sätter sig bra i ert undermedvetna, varje gång ni dricker en kopp kaffe så förstör ni mage, tarmar och mycket, mycket mer i er kropp. Lycka till grabbar.
Håller med. Bara sluta med skiten. Jag dricker ibland en koffeinfri kopp för jag gillar smaken av kaffe men jag har gett upp skiten för länge sedan. Sömnen, psyket, magen och en massa annat far åt skogen.
Varför folk går bananans då man kritiserar är för det är en drog och de flesta är sjukt beroende.
2022-09-30, 21:49
Medlem
Wretch32s avatar
Blandar du inte ut snabbkaffet med mjölk eller grädde så får du skylla dig själv.

Som ett brev på posten😂
2022-09-30, 22:12
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Jag började för 3 dar sen med snabbkaffe och känner att jag får ont i magen samt blir lite yr och mår lite illa framförallt direkt efter det att jag dricker är det normalt och kommer det här gå över snart och när blir sömnen bättre märker ju fan hittills ingen stor skillnad förutom typ sov en timme tidigare än vanligt igår
Jag känner inte igen dina symptom men har märkt att magen inte bra av snabbkaffe på andra sätt (läs diarré) vilket gör att jag mer än gärna avstår detta kemiska magfientliga surrogat
2022-09-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Varför ställer du frågor om du redan har svaret? Vad är det för kaffe du dricker som ger kokainliknande kickar? Eftersom jag enligt dig inte vet ett skit kan du väl berätta… Känns det dessutom inte jäkligt korkat att fortsätta med något du säger att du inte mår bra av? Varför måste du dricka kaffe överhuvudtaget?
Ja som sagt testa inget bryggkaffe under en vecka och sen drick en kopp så ska du se hur du flyger det hände mig iallafall sist jag gjorde det
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
olika kaffetyper smakar olika och är olika innehållsmässigt.
Vilket kaffe drack du innan och vilket snabbkaffe gick du över till?
Drack oftast Zeogas men även andra ibland kör ofta lätt mörkrost
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har du testat koffeinfritt kaffe avseende sömnen?

Skulle det göra jobbet menar du har alltid trott är kaffe är bra just tack vare koffein och att om man tar bort koffeinet så är det I princip vatten som smakar kaffe som är kvar har jag fel
2022-10-01, 10:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in