2022-09-30, 14:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Hej!

Har för mig jag sett en regel om att ett inlägg inte ska enbart, eller nästan enbart bestå av länkar.
Ingen debatt, inga frågor, men många länkar.
Kanske kryddas länkarna med en oneliner.

Finns det en sådan regel, eller har jag drömt?
Är det ok att posta inlägg med bara eller nästan bara länkar?

/VV
Citera
2022-09-30, 14:20
Medlem
Regel 0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd. En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor.
Citera
2022-09-30, 16:02
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hej!

Har för mig jag sett en regel om att ett inlägg inte ska enbart, eller nästan enbart bestå av länkar.
Ingen debatt, inga frågor, men många länkar.
Kanske kryddas länkarna med en oneliner.

Finns det en sådan regel, eller har jag drömt?
Är det ok att posta inlägg med bara eller nästan bara länkar?

/VV

En naken länk kan iofs vara spännande att klicka på, men en kort beskrivning av vad den innehåller krävs på detta forum! En oneliner räcker givetvis om den är utförlig nog och ger ett hum om vad länken handlar om.
Citera
2022-09-30, 17:08
Medlem
najass avatar
Jag brukar radera inlägg med enbart länkar (utom i de fall det är ett svar på frågan "har du källa till det påståendet?"). Dels är det ett otyg att folk inte ens orkar skriva vad det är så att man som läsare kan få flyt, och dels blir länkarna påfallande ofta förstörda efter en tid och då blir inlägget meningslöst i bästa fall och irritationsmoment i värsta..
Citera
2022-10-01, 08:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
men en kort beskrivning av vad den innehåller krävs på detta forum!

Says who?
Finns det en regeltext någonstans?
Jag har för mig jag sett en sådan för länge sedan.
Men nu kunde jag inte hitta den.
Kanske fanns det en 'lokal' regel i ett underforum skrivet av en moderator (Ruskig Buss?) men inte ens där fann jag något.
Kanske har jag drömt.

/VV
Citera
2022-10-01, 08:44
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Regel 0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd. En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor.

Trådstarten har inga länkar.
Men inlägg senare i tråden kommer ibland med en massa länkar kryddade med en oneliner.

/VV
Citera
2022-10-01, 11:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Trådstarten har inga länkar.
Men inlägg senare i tråden kommer ibland med en massa länkar kryddade med en oneliner.

/VV

Självklart är det ingen skillnad på en trådstart och vilket annat inlägg som helst när det kommer till att en länk måste beskrivas. Det förstår ju vem som helst och det har också diskuterats och bekräftats tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in