2022-09-30, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det stämmer inte heller. Antal noder har vuxit från ca 16200 till 17000 och kanaler från 76000 till 84000. På ett år. Under 2022 har båda sjunkit. Var någonstans finns det exponentiella tillväxten?

Källa:
https://bitcoinvisuals.com/ln-channels
https://bitcoinvisuals.com/ln-nodes

För att vara helt ärlig med dig. Du gör uppenbarligen vad som hellst för att trolla med statistik osv. Ta lightning utveckling från 0 btc till idag och se den kurvan utan toppar och dalar så ser du att det växer. Nu ska jag dricka öl så stör mig inte med mer kebabanalyser tack.
Citera
2022-09-30, 16:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
För att vara helt ärlig med dig. Du gör uppenbarligen vad som hellst för att trolla med statistik osv. Ta lightning utveckling från 0 btc till idag och se den kurvan utan toppar och dalar så ser du att det växer. Nu ska jag dricka öl så stör mig inte med mer kebabanalyser tack.
Nej, nu är det du och övriga skribenter här som är fullständigt ute och cyklar med statistiken. Det går klart och tydligt att se att LN har stagnerat det senaste året.

Någon exponentiell tillväxt finns inte på kartan. Det har bara möjligtvis funnits under en kort period på ca 10 månader under 2021, lite beroende på vilka mätpunkter man syftar på.

Trevlig kväll.
Citera
2022-09-30, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej, nu är det du och övriga skribenter här som är fullständigt ute och cyklar med statistiken. Det går klart och tydligt att se att LN har stagnerat det senaste året.

Någon exponentiell tillväxt finns inte på kartan. Det har bara möjligtvis funnits under en kort period på ca 10 månader under 2021, lite beroende på vilka mätpunkter man syftar på.

Trevlig kväll.

Ingen har sagt något annat heller. Det är en självklarhet inom en krypto björnmarknad att både värde i USD och användare försvinner.
Citera
2022-09-30, 19:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
https://www.youtube.com/watch?v=Cfc3JGb3a4g

Installera den och återkom med en invoice så skickar jag lite satoshis till dig.
Hur går det?
Citera
2022-09-30, 19:59
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Hur går det?

Ska kolla nu!
Citera
2022-09-30, 21:33
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Jag tror du ställt ut en invoice på 0 sats.
Prova att välja 500 sats, och generera en ny.

Den var på 1 😊
Citera
2022-09-30, 21:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Den var på 1 😊
Har skickat nu. Det var Flashback som fuckade med addressen och lade till radbrytningar som ogillades. Tog bort dem manuellt.
Citera
2022-09-30, 21:36
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Jag tror du ställt ut en invoice på 0 sats.
Prova att välja 500 sats, och generera en ny.

Men måste vi/jag inte finansiera en nod..?
Citera
2022-09-30, 21:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Mottagaren behöver inte göra någonting annat än att ställa ut en invoice.

Jag köpte Bitcoin i Blue wallet (Manage Funds > Refill with Bank Card). Då görs ett on chain köp som efter 3 verifikationer (typ 15 minuter) hamnar i min Lightning wallet färdiga att skickas.

Nu är dom (1 av dem) i din Lightning wallet...
Citera
2022-09-30, 21:55
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Mottagaren behöver inte göra någonting annat än att ställa ut en invoice.

Jag köpte Bitcoin i Blue wallet (Manage Funds > Refill with Bank Card). Då görs ett on chain köp som efter 3 verifikationer (typ 15 minuter) hamnar i min Lightning wallet färdiga att skickas.

Nu är dom (1 av dem) i din Lightning wallet...

Ha! Coolt!

Men alltså jag fattar inte hur det här funkar om jag inte deltar i någon nod..? Har jag bitcoin ”på riktigt” nu (via lightning)? Inte bara något konto ”i bitcoin” någonstans?
Citera
2022-09-30, 21:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Per default så är Lightningwallets i Blue wallet connectade till LNDHub.io verkar det som.

Jag gissar att den hubben redan har massor av kanaler öppnade åt olika håll och andra stora hubbar. Och jag tror alla som är connectade till den hubben kan skicka till varandra utan att att öppna en ny Payment Channel.
Citera
2022-09-30, 22:03
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Per default så är Lightningwallets i Blue wallet connectade till LNDHub.io verkar det som.

Jag gissar att den hubben redan har massor av kanaler öppnade åt olika håll och andra stora hubbar. Och jag tror alla som är connectade till den hubben kan skicka till varandra utan att att öppna en ny Payment Channel.

Men kan jag avsluta noden och tvinga ner dessa Bitcoin till min egen adress på blockkedjan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in