2022-09-29, 22:43
Medlem
Borka88s avatar
En reboot av Anne Rice's isotoniska novell Interview with the Vampire.

Handling: Louis de Pointes (Jacob Anderson) episka berättelse om kärlek, blod och odödlighetens faror, som berättas för journalisten Daniel Molloy. (Eric Bogosian)

Övriga roller: Sam Reid som Lestat de Lioncourt och Bailey Bass som Claudia

Vad tror vi om denna serie som har premiär den 2:a October på AMC

Till sist: Första avsnittet finns att ladda ner. (Dom som vet dom vet)
Senast redigerad av Borka88 2022-09-29 kl. 22:48.
Citera
2022-09-30, 05:28
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det är möjligt att serien kan vara en bra produktion, men de har slaktat huvudkaraktärerna och gjort om dem till oigenkännlighet så fansen är upprörda. Jag förstår inte varför de bara inte hittade på något helt nytt istället för att slakta utsprungsverket.
Citera
2022-09-30, 08:17
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det är möjligt att serien kan vara en bra produktion, men de har slaktat huvudkaraktärerna och gjort om dem till oigenkännlighet så fansen är upprörda. Jag förstår inte varför de bara inte hittade på något helt nytt istället för att slakta utsprungsverket.
Hört talas om kulturmarxism? Det är uttalat att all vår kultur skall tas ifrån oss.
Citera
2022-09-30, 08:37
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Hört talas om kulturmarxism? Det är uttalat att all vår kultur skall tas ifrån oss.

Det är självklart detta som ligger bakom slakten, men det var onödigt att ge sig på ett befintligt verk. De kunde ha skapat en helt egen serie med svarta vampyrer istället för att attackera något som har många fans redan. Och ja, jag är sur.
Citera
2022-09-30, 08:40
Medlem
feemaxxxs avatar
Är inte Jacob Anderson lite för brun med tanke på att han aldrig kan vara i solen?
Citera
2022-09-30, 08:43
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag tror att våra svenska damer kommer att hypa denna film och ha handen innanför trosan.
Citera
2022-09-30, 08:56
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Är inte Jacob Anderson lite för brun med tanke på att han aldrig kan vara i solen?
Ja, vampyrjägare behöver inte längre slå en påle genom hjärtat för att ta kål på vampyrer. Det räcker att gömma deras d-vitaminer.

Vi får inte ha rastaflätor, men negrer får heta ANderson. Är det inte kulturell appropiering om något?
Citera
2022-10-04, 07:18
Medlem
Matsu-sans avatar
Tydligen nytt lågvattenmärke i woke

Varning:

This new show has tried to recreate the original Interview with the Vampire but put it in today's lens with racial equity. But because it is a period piece you can't put today's racial Equity lens on that period, it does not work! By taking the main character and making him a black man and giving him all of the same privileges that a white man would have during this time period does not work. Unfortunately back in the era when this story is taking place black people did not have the Privileges they do today. It really is irritating when all of these producers and writers and executives are recreating and remaking shows and movies with today's mind frame but creating a period piece. You cannot take a story that is set in a specific period of time when people of color, any color, we're not treated the way people of color are treated at this specific day and time now. It doesn't work. It is like the new show Bridgerton. This is a period piece that has elevated people of color to a point where they did not have that status during that time period. The show Bridgerton does not work because you've replaced the Queen of England as a black woman back in the 1600s. That would never have taken place. The new interview of the vampire has mediocre acting from the actor that plays the journalist who is horrible and by the actor who plays Lestat. Plus they have taken many major characters from the original story and made them into black Creole characters in New Orleans during a time period when black people especially in that part of the country we're still considered slaves. While those periods in American history are horrible and extremely regretful. We cannot go back and rewrite history the way we want it to be by taking people that were not of prominence and not respected back then and put them in the roles where they hold positions in the story that will respected and prominent. It would be like rewriting Gone with the Wind and making the main character black and Rich. It does not make sense. I am all for racial equity for all but a period piece cannot take today's lens on racial matters and apply it to a period piece because it does not work.
Senast redigerad av Matsu-san 2022-10-04 kl. 07:25.
Citera
2022-10-19, 01:07
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Jag klarade max fem minuter, sedan fick jag stänga av skiten. Jag klarar helt enkelt inte av tanken på att Louie spelas av en svarting.

Den ljushyade plantageägaren har alltså blivit utbytt mot en riktigt ful neger. Hur i helvete tänktes det där?

Få bokserier har så mycket potential för att bli en lysande serie som Vampyrkrönikan. Tyvärr så skulle kulturmarxisterna* kidnappa även det här projektet.

Jag get fan upp, det går helt enkelt inte att se nya serier nu för tiden. Det är bara att hoppas att eländet går så dåligt att det får läggas ned efter en säsong, max.

*Jag brukar inte skrika om kulturmarxister väldigt ofta, men nu kände jag att jag ta mig fan behövde göra ett undantag.
Citera
2022-10-19, 08:40
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Jag klarade max fem minuter, sedan fick jag stänga av skiten. Jag klarar helt enkelt inte av tanken på att Louie spelas av en svarting.

Den ljushyade plantageägaren har alltså blivit utbytt mot en riktigt ful neger. Hur i helvete tänktes det där?

Få bokserier har så mycket potential för att bli en lysande serie som Vampyrkrönikan. Tyvärr så skulle kulturmarxisterna* kidnappa även det här projektet.

Jag get fan upp, det går helt enkelt inte att se nya serier nu för tiden. Det är bara att hoppas att eländet går så dåligt att det får läggas ned efter en säsong, max.

*Jag brukar inte skrika om kulturmarxister väldigt ofta, men nu kände jag att jag ta mig fan behövde göra ett undantag.

Severance kanske fungerar?
Citera
2022-10-23, 17:27
Avslutad
Märkligt hur f-n kan man sabba en gayklassiker med woke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in