• 5
  • 6
2022-10-06, 14:21
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Jag vill tillägga att det är en hel del kvällar och helger som försvinner, så det är ju en uppoffring.
Blev uppriktigt nyfiken nu på vilket/vilka jobb du sysslar med.
Citera
2022-10-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Blev uppriktigt nyfiken nu på vilket/vilka jobb du sysslar med.
Medlevera som jobbar skift enligt "3 dygn på jobb, 7 dygn ledig, 4a dygn på jobb, 7 dygn ledigt". I mina lediga veckor har jag tid med 2 till deltidsarbeten varav jag jobbar hela dygn som medlevare på ena jobbet och det andra är fasta långvakter på helg.

Jag skulle aldrig kunna jobba 7-8 timmar per dag och försöka tjäna pengar på det, det hade aldrig fungerat.

Det krävs planering och att man är flexibel, men jag hinner med både studier och massa träning. Jag hade tidigare en partner också, och då satte jag av mycket helger, men det hinner jag inte helt som det ser ut nu.
Citera
2022-10-07, 14:57
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Har två jobb som är ganska snarlika, kommer behöva jobba lite över 200 h varje månad nu fram till februari. Tycker det känns lite tungt, framförallt när åtminstone ett företag vill att jag ska jobba 'ännu mer åt dem. Hur står jag ut och undviker att bli sjuk under dessa månader?

allt vad gäller gym och liknande får jag lägga åt sidan känns det som, skulle vara skönt att ha några dagar ledigt ibland. Det positiva med två jobb är att det åtminstone blir lite miljöombyte.
Är i typ samma sits. 200h (220 inkl raster) + veckopendling. Inkluderat transport till/från äter arbetet snudd på 12 timmar/dag. Tjänar förvisso nästan 40k men värt det? Njäe..

Man får se det som temporär rutin. Bättre tider kommer, då ångrar man inte tidsinvesteringen =)
Citera
2022-11-15, 00:32
Medlem
Man biter ihop, rensar bort allt som är onödigt, och försöker multitaska så mycket som möjligt. Alltså...inte göra två grejer samtidigt bokstavligt, men tex låtsas som att man får sitt sociala behov tillgodosett på jobbet, har man inte tid att laga mat så är det intermittent fasting.
Man vänjer sig. Det är inte när man jobbar det är farligt, det är när man har ledigt och inser att livet kunde vara annorlunda som man mår dåligt.
Samtidigt, när man fakturerar 1500 kr per timma så känns det så ovärt med ledig dötid. Har det varit en dag där familjen bara gnäller och man inte lyckats få något gjort, och inte ens vilat upp sig, så tänker man att man hellre kunnat jobba och dra in 12k.
Citera
2022-11-15, 02:03
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Är i typ samma sits. 200h (220 inkl raster) + veckopendling. Inkluderat transport till/från äter arbetet snudd på 12 timmar/dag. Tjänar förvisso nästan 40k men värt det? Njäe..

Man får se det som temporär rutin. Bättre tider kommer, då ångrar man inte tidsinvesteringen =)

Jag har vant mig. Tycker inte det är så farligt längre, så länge man får någon ledig dag per vecka eller ibland åtminstone, hjälper också att det är två olika jobb med lite skillnader, skulle nog tycka att det vore segare om det var enbart ett jobb och samma sak och samma människor varje dag. Det här är dock inget sätt jag tror ett kul liv blir till på men ska jobba såhär ett tag. Spara in pengar till hus och annat och sedan återgå till mer normala tider tror jag.
Citera
2023-03-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammabetalar
Man biter ihop, rensar bort allt som är onödigt, och försöker multitaska så mycket som möjligt. Alltså...inte göra två grejer samtidigt bokstavligt, men tex låtsas som att man får sitt sociala behov tillgodosett på jobbet, har man inte tid att laga mat så är det intermittent fasting.
Man vänjer sig. Det är inte när man jobbar det är farligt, det är när man har ledigt och inser att livet kunde vara annorlunda som man mår dåligt.
Samtidigt, när man fakturerar 1500 kr per timma så känns det så ovärt med ledig dötid. Har det varit en dag där familjen bara gnäller och man inte lyckats få något gjort, och inte ens vilat upp sig, så tänker man att man hellre kunnat jobba och dra in 12k.
Ingen kan multitaska, pröva och skriv en roman och labba på samma gång får du se hur det går, knappast bra resultat. Ett arbete ska utföras noggrant och fokuserat.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in