Citat:

Ursprungligen postat av 
stormtide

Nu när Maestro är nedlagt har SEB Debit och SEB Debit limited i princip blivit samma kort vad jag kan se, villkoren är lika, transaktionsavgifterna lika. Det som skiljer sig är årsavgiften 420kr/år vs. 180kr/år (debiteras 15kr/m).
Själv har jag idag bara "Betalservice - via Internetbanken" för 180kr/år hos SEB och kort på andra ställen (finns många gratisalternativ idag), storbankerna täljer guld och jag vägrar bidraga till det yttersta.

Jag har också betalservice och mitt gamla bankomatkort byttes ut mot ett SEB Debit limited. Jag ville dubbelkolla så att jag inte blev debiterad för något jag inte ville ha, varvid kundtjänsthjonet "råkade" aktivera det så att jag skulle behöva betala 15:-/månaden. Gick ej ändra tillbaka sa hon, endast cancellera men då skulle jag ju inte ha nåt bankomatkort. Hon kunde inte förstå att jag bara ville ha ett gratis bankomatkort (betal- och kreditkort har jag hos andra banker så behöver inte fler). 
Vi kom ihop oss rejält och hon kunde inte lösa problemet och vi blev lika otrevliga mot varandra bägge två, så jag var tvungen att slänga på luren i örat på henne. Fem minuter senare hade hon bokat in mig på 5 olika möten hos 5 olika bankonkontor runtom i Sverige. Så går det tydligen till i dagens Sverige, haha... Folk som känner att de inte fått den "respekten" de ville ha (ni förstår).
Jag ringde lite senare igen och fick prata med en kunnigare person som ställde allt tillrätta igen, så jag betalar nu inget för mitt Limitedkort (men kan heller inte använde det online... dock blippa och betala i butik)