2023-01-30, 19:55
Medlem
Ratads avatar
Har inte spelat 1.13 på några år men det skulle vara kul att ta en vecka och plöja hela vägen till Meduna med Scope, Shadow och Stephen.

"Americans think they are such hot shit. They'll probably rack up more gunfire victims in anyone of their major cities than we will here today!"
Senast redigerad av Ratad 2023-01-30 kl. 19:58.
Citera
2023-05-04, 19:22
Medlem
Så Jagged Alliance 3 är på g. JA 2 är ett av mina absoluta favoritspel och spelas igenom ca en gång om året, med 1.13 givetvis.
Med tanke på alla skitspel med titeln "Jagged Alliance" som släppts genom åren, ska vi äntligen få en värdig uppföljare? Jag vågar inte vara positivt inställd. Hoppas på det bästa.
https://www.youtube.com/watch?v=bz6S2Zw40Ok
Citera
2023-05-05, 10:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så Jagged Alliance 3 är på g. JA 2 är ett av mina absoluta favoritspel och spelas igenom ca en gång om året, med 1.13 givetvis.
Med tanke på alla skitspel med titeln "Jagged Alliance" som släppts genom åren, ska vi äntligen få en värdig uppföljare? Jag vågar inte vara positivt inställd. Hoppas på det bästa.
https://www.youtube.com/watch?v=bz6S2Zw40Ok
Jag är allergisk mot hype så jag kommer inte ha några som helst förväntningar om något här (heller). Men hoppas kan man ju. Dessutom så finns det ju inte en chans att det kommer upp till JA2:s nivå. Det är omöjligt.

Men det lilla man ser ser väl rätt ok ut. Samma bas som XCOM? Påminde en del om det.
Citera
2023-05-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är allergisk mot hype så jag kommer inte ha några som helst förväntningar om något här (heller). Men hoppas kan man ju. Dessutom så finns det ju inte en chans att det kommer upp till JA2:s nivå. Det är omöjligt.

Men det lilla man ser ser väl rätt ok ut. Samma bas som XCOM? Påminde en del om det.
Förmodligen samma motor.
Om det är bra eller dåligt får vi se. UI:n ser dock väldigt plottrig ut, och jag misstänker att spelet utvecklas för konsol samtidigt som pc, vilket oftast får väldigt negativa konsekvenser. Ser nästan ut att kunna spelas på "padda", megastora knappar, nya fönster till förbannelse för varenda aktivitet osv, inte alls den smidiga hanteringen som ett dedikerat PC spel ska ha. Eller så är det kanske en begränsning pga själva xcom motorn.

Dock kan det omöjligen bli sämre än de avarter till uppföljare som vi fått de senaste åren.
Vi får se, Ivan är med iaf
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in