• 1
  • 2
2022-09-29, 15:56
Medlem
nabikus avatar
Har inte hunnit testa dem ännu, men bara hört gott om dem!
Dock inget jättestort fan av kokos överlag, men smaken av pepparkaka kanske balanserar ut det hela lite.
Citera
2022-09-29, 16:07
Medlem
Nån som vet vad dom är fyllda av?
Citera
2022-09-29, 17:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Det blir nog enklast. gör en sats negerbollar, ta halva vikten med pepparkaksdeg och blanda i. Sedan doppar du bollarna du rullar i smält vit choklad och sprinklar över kokos.

Precis hehe! Kanske lite bitar med.
Citera
2022-10-02, 02:23
Medlem
Jobbar i fabriken så en del av dessa har ju slunkit ner Riktigt goda faktiskt
Citera
2022-10-02, 17:57
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadohlinn21
Jobbar i fabriken så en del av dessa har ju slunkit ner Riktigt goda faktiskt

Satan, jag hade rullat hem! Hur håller man sig från att mula kakor i flabben varje dag?
Citera
2022-10-03, 07:31
Medlem
Haha, vissa har det svårare än andra att hålla sig borta från att trycka i sig kakor när de står och plockar Men man tröttnar fort på det speciellt om man plockar samma sorts kaka flera dagar i rad
Citera
2022-10-03, 07:52
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Nån som vet vad dom är fyllda av?

Mestadels härdat vegetabiliskt fett. Det gnälldes lite grann tidigare i tråden att Gille är så woke för att bakverken är veganska, men att Gille kallar dem veganska bör nog mest betraktas som en PR-spinn på att de nästan bara består av margarin och socker.

Citat:
INGREDIENSER:
margarin (vegetabiliska fetter och oljor (palm*, shea, raps, kokos), vatten, salt, emulgeringsmedel: mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror, naturlig arom, antioxidationsmedel: citronsyra), HAVREGRYN, VETEMJÖL, socker, glasyr 12% (socker, vegetabiliskt fett (palmkärna*, palm*, shea), maltodextrin, emulgeringsmedel: lecitin, naturlig arom, salt), invertsockersirap, kokosflingor 4,5%, konserveringsmedel: kaliumsorbat; nejlika, kanel, ingefära, bakpulver: natriumkarbonater; salt, arom.
Citera
2022-10-03, 14:48
Avstängd
Något veganskt skit verkar det vara...usch.
Citera
2022-10-04, 08:40
Avstängd
Då har jag prova dessa, över 42 spänn hos min lokala speceriaffär!

För dessa 42kr så får man då 10st i en stor, stor runt plastbytta som lätt hade kunna rymma det dubbla. Man betalar dyra pengar för en onödig produktionskostnad.

Smaken då?

Var mest "Meh..." Inget märkvärdigt, fanns en pepparkakssmak, absolut, och kokos givetvis med men inte värd sitt pris som det är just nu.

Föredrar då hellre Delicatos dammsugare med pepparkakssmak som dyker upp lagom under vintertid. Betydligt bättre pris och 6 till antalet, har det varit alla andra år så om dessa återkommer så borde det vara samma och då ett godare alternativ.

Bra försök av Gille att komma med något nytt men denna gången var det ingen höjdare i min bok.
Citera
2022-10-09, 02:10
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF

För dessa 42kr så får man då 10st i en stor, stor runt plastbytta som lätt hade kunna rymma det dubbla. Man betalar dyra pengar för en onödig produktionskostnad.

Smaken då?

Var mest "Meh..." Inget märkvärdigt, fanns en pepparkakssmak, absolut, och kokos givetvis med men inte värd sitt pris som det är just nu.

Föredrar då hellre Delicatos dammsugare med pepparkakssmak som dyker upp lagom under vintertid. Betydligt bättre pris och 6 till antalet, har det varit alla andra år så om dessa återkommer så borde det vara samma och då ett godare alternativ.

Bra försök av Gille att komma med något nytt men denna gången var det ingen höjdare i min bok.
Vilken köpte du på, ica, coop etc? maxi eller? jag har inte hittat dem ännu!
Citera
2022-10-09, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vilken köpte du på, ica, coop etc? maxi eller? jag har inte hittat dem ännu!

ICA, Maxi men nu bor eder skribent i Skåne, tyvärr, ett dumt beslut som gjordes för tjugo årsen och ångras bittert.

Med det sagt, Gille är Skånskt…så det kan ha med saken att göra…
Citera
2022-10-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF

Smaken då?

Dyra saker. En påse gifflar mättar ju bättre och är billigare! En sak förresten. Vet att man ser allt mer användade av shea-smör i produkter, den där skiten smakar inte gott kan jag säga, finns en bismak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in