2022-09-28, 03:38
Bannlyst
Minns att "Aaron Flamm" eller vad bögen heter sa att det är raskrig som pågår där ute i samband med gängen tror jag, var typ nåt år sen jag såg skiten på Youtube.

Kan man säga att det är raskrig som pågår? Själv tror jag inte riktigt på det då många gäng innehar blandade nationaliteter och etniciteter. Men det kanske finns inslag av rastänkande? I USA är det väl som oftast väldigt rasbaserat?

Självklart är droger och hämnd en faktor, men kan man säga att vissa konflikter är rasligt belagda, när det kommer till klanstruktur osv?
Citera
2022-09-28, 03:46
Medlem
Dan88s avatar
Det handlar endast om pengar och inte raser.
Citera
2022-09-28, 04:55
Medlem
De pågående gängkonflikterna är människor som INTE är hemma på mammas gata. De skapar en trygghet i att tillhöra ett gäng och tjäna pengar och i total respektlöshet mot landet de är i.
Folk som bor där deras "stam" hör hemma gör inte sånt här mera än i undantagsfall.

Att folk beter sig laglöst och svävar ut ser man enkelt på svenskar som reser utomlands på semester och dricker sprit och härjar omkring.
Sists jag var på en ren semesterort var länge sen, Mallorca, svenskar uppförde sig som svin och inte alls som hemma på semester.
Citera
2022-09-28, 06:56
Medlem
Det handlar om pengar knark och territorium.
Citera
2022-09-28, 07:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikaren
Minns att "Aaron Flamm" eller vad bögen heter sa att det är raskrig som pågår där ute i samband med gängen tror jag, var typ nåt år sen jag såg skiten på Youtube.

Kan man säga att det är raskrig som pågår? Själv tror jag inte riktigt på det då många gäng innehar blandade nationaliteter och etniciteter. Men det kanske finns inslag av rastänkande? I USA är det väl som oftast väldigt rasbaserat?

Självklart är droger och hämnd en faktor, men kan man säga att vissa konflikter är rasligt belagda, när det kommer till klanstruktur osv?
Nej, de flesta offer för gängvåldet är de själva. Det man närmast kommer ett "raskrig" skulle vara om deras avsikt är att bara sälja droger till rika ungdomar i Danderyd för att förstöra deras liv, men de skulle också vägra sälja skiten till deras "egna" av samma skäl.

Droghandel fungerar inte så. Det är ultrakapitalism och öppen för alla som vill köpa och sälja.
Citera
2022-09-28, 07:22
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det handlar endast om pengar och inte raser.
Pengar först och främst, men jag tror inte man ska ta bort etniciteten helt ur tänket.

Ras vet jag inte om man ska prata om dock, luddigt begrepp. Däremot ska man nog titta på de "främsta" gängen i Sverige, och deras ledarstrukturer. Oftast är det män från samma länder/områden som styr.
Citera
2022-09-28, 07:26
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikaren

Somalierna har ju dödat varandra en masse.
Shottaz vs dp
Citera
2022-09-28, 08:14
Medlem
Emellies avatar
Om någon har en länk till klippet där Aron Flam påstår att gängkonflikter handlar om raskrig så får de gärna posta den i tråden. Vill gärna höra hans resonemang kring det.
Citera
2022-09-28, 09:48
Medlem
Sedan riktar man in sig på Svenskarna när all konkurrens är ur vägen.
Sydamerika är ett exempel på hur det kan gå.

Så stora random explosioner får ni vänja er vid, kriminella invandrargängen kommer snart att börja bomba hela samhället.
(Man har importerat massa kriminella främlingar för att uppnå denna effekten medveten strateg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in