2022-10-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Olika, då de är i olika system. Olika likriktare. Som jag skrev, de är till olika specifika system.

Blir det svart och "dålig stämmning". Då har jag vedspis, kamin, egna brunnar, utedass, jordkällare, bränslen mm. mm.
Tills dess använder jag mer ström än någonsin och det billigare än någonsin, d.v.s. går plus.

Bra att du är förberedd, men utedass?Går väl ändå använda vanlig toa ändå?
Jag hade en tid i livet då vattnet var avstängt i typ 2-3 dagar. Var inga problem, hade man bara vatten sparat innnan så gick det ju att "spola" genom att hälla vatten i toaletten.
Citera
2022-10-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Olika, då de är i olika system. Olika likriktare. Som jag skrev, de är till olika specifika system.

Blir det svart och "dålig stämmning". Då har jag vedspis, kamin, egna brunnar, utedass, jordkällare, bränslen mm. mm.
Tills dess använder jag mer ström än någonsin och det billigare än någonsin, d.v.s. går plus.

En bra man reder sig själv, tummen upp.
Citera
2022-10-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag hade en tid i livet då vattnet var avstängt i typ 2-3 dagar. Var inga problem, hade man bara vatten sparat innnan så gick det ju att "spola" genom att hälla vatten i toaletten.

Går ju vidare till reningsverk och om det är total katastrof så lär det ju bli uppbackat i rören
Citera
2022-10-15, 21:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Absolut, så länge man är förberedd.
Fördelen med utedass är att man aldrig behöver spola...nackdelen är att man behöver gräva lite.

Jag tankar alltid fullt innan jag rullar in i t.ex. sthlm. Är livrädd för att "råka" bli fast där, i händelse av dålig stämning. Jag tror folk kommer börja dö en mass före en vecka in i en kris där kranarna slutar fungera.
Tätbefolkat, folk kommer skita...andra kommer samla in vatten för nära...sedan är de rökta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in