2022-09-26, 11:23
Avstängd
Citat:
Enastående hus, exceptionell arkitektur och makalösa omgivningar väntar när arkitekturkritikern Mark Isitt programleder tittarna genom en ny resa där 16 hus i fyra kategorier tävlar om att utses till Årets hus. Här är husen som tävlar i nya programmet Grand Designs - Årets hus.

https://www.tv4.se/artikel/6KqaDTh53Km3xepZE08Fxi/har-ar-husen-som-tavlar-om-att-bli-arets-hus-i-nya-programmet-grand-designs-arets-hus-pa-tv4

På torsdag kör man igång.
Citera
2022-09-26, 13:21
Medlem
Sjukt fina hus. Jag längtar tills programmet böra sändas så roligt att se
Citera
2022-10-07, 12:40
Medlem
Jackie.Chiless avatar
Andra avsnittet igår och fyra hus i kategorin "Hus som vågar vara annorlunda".

Några egna små reflektioner av husen:

Villa Sagalid av Thomas Sandell - Det här huset har man ju sett tidigare. Tycker huset och detaljerna både utvändigt och invändigt är fantastiska.

Villa Södersvik av Anja Johansson Thedenius och Anders Johansson - Gillade huset i all sin enkelhet med det råa träet och synliga detaljer på balkarna. Men skulle absolut inte kunna bo där och man undrar ju om paret faktiskt gjorde det eller om det mer var ett ställe för rekreation. Framkom det i programmet?

Villa Andersson av Abelardo Gonzalez - Asymmetriska yttre tilltalade mig precis som betongen och det ljusa innertaket av trä. Men störde mig enormt på att taket inne var av ljust trä(nästan vitt) och att man sedan blandat det med mörkare träslag i bla kök och vardagsrum. Även ytterdörren var av brunt träslag vilket jag inte alls tyckte passade med betongen och träfasaden som var svart. Hade hellre valt en svart ytterdörr. Häftigt hus absolut, men blir ett nja för mig...

Villa L4 av Jonas Lindvall - Fasaden och taket av skiffer var ju fantastisk. Många genomtänkta detaljer såklart, men annars vet jag inte om huset kändes så speciellt egentligen. Blev inte överväldigad av inredningen han gjort till huset heller. Är annars väldigt glad i framförallt Lindsvalls stol "Papa".
Citera
2022-10-07, 22:10
Medlem
Offices avatar
Vet inte vad jag ska säga om programkonceptet men vem bor i Sagalid? Det enda huset som en normal människa lär ha råd med av de i dagens program är väl ladan, men Sagalid lär ju ha kostat en riktig förmögenhet? Tomt på 50000 kvadrat och fyra våningar på 500 kvadrat. Nån som vet vad det kan ha kostat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in