2022-09-26, 09:55
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/765Aq4/uppgifter-sd-s-regeringsforhandlare-utreds-internt

"Topptjänstemannen i Sverigedemokraterna är djupt involverad i regeringsförhandlingarna och har dagliga samtal med Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna. Aftonbladet kan nu avslöja att han utreds internt efter att en eller flera kvinnor larmat om arbetsmiljöproblem och olämpligt beteende."

"Mannen ses internt som högprofilvärvning."

Vet vi vem?
Citera
2022-09-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foricarus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/765Aq4/uppgifter-sd-s-regeringsforhandlare-utreds-internt

"Topptjänstemannen i Sverigedemokraterna är djupt involverad i regeringsförhandlingarna och har dagliga samtal med Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna. Aftonbladet kan nu avslöja att han utreds internt efter att en eller flera kvinnor larmat om arbetsmiljöproblem och olämpligt beteende."

"Mannen ses internt som högprofilvärvning."

Vet vi vem?

Det är inte han som var obehaglig i SVT efter valet ? B*ylund tror jag han heter
Citera
2022-09-26, 10:13
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är inte han som var obehaglig i SVT efter valet ? B*ylund tror jag han heter
Frågan om vem som är en cancertumör inom partiet är lika viktig.

”Hitlerfikat” läckte ut inom trettio minuter, trots att alla tjänstemän visste att avsändaren är av polsk härkomst och hatar nazister, att han är historieintresserad och att man firar den dagen i Polen. Kukfilmen (där ingen fortfarande sett kuken) läckte ut en månad före valet, där tappade partiet en av sina bästa, insidesjobb säger ryktet.

Nu läcker detta ut mitt under de absolut känsligaste förhandlingar SD någonsin suttit i. Vad betyder ens ”olämpligt beteende”? Och vem tjänar på att Aftonbladet ska skriva om det, istället för att lösa det internt? Är du offer för något olagligt går du till polisen, inte till media.

Min källa nämner en tjänstekvinna som jobbat länge på att samla på sig material att använda för att säkra sin egen karriär, och som gärna boostar sitt lyxliv på sociala medier.

Men visst, tiden får utvisa vad som egentligen hänt. Jag gissar på kvinnlig list och bitterhet.
Citera
2022-09-26, 10:15
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2022-09-26, 10:15
Medlem
En högprofilvärvning står det. Vem har de fått över från andra partier? M? KD?
Citera
2022-09-26, 10:18
Medlem
flaflefloweys avatar
So it begins! One by one they will all be gone.
Citera
2022-09-26, 10:24
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
En högprofilvärvning står det. Vem har de fått över från andra partier? M? KD?

Ja det lär ju handla om någon som har bytt parti med den formuleringen.
Senast redigerad av Tuor 2022-09-26 kl. 10:28.
Citera
2022-09-26, 10:27
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flafleflowey
So it begins! One by one they will all be gone.
Stämmer mina uppgifter så är detta en loose cannon som sitter på pikant material hopsamlat under åren som nog får fler män i partitoppen att svettas. Sköter man inte detta rätt kan det bli en dominoeffekt. Allt för att man inte insåg faran i tid och istället gjorde sig av med narcissisten. Ska vi gissa på att det blir ett deal där nån går från kansliet med fickorna fyllda ur partikassan, mot att inget mer hamnar i AB?🤔😅
Citera
2022-09-26, 10:35
Medlem
Taufatts avatar
Precis sådant här som inte får hända när man sitter och förhandlar. Ska man ingå i regeringsunderlaget så påverkar varje parti och dess representanter hela koalitionens trovärdighet. Synd att SD inte kan hålla sina representanter och anställda på en anständig nivå trotsa att de nu är ett etablerat parti.
Citera
2022-09-26, 10:37
Medlem
Så aftonbladet har en insider i sd? Låt mig tvivla.
Citera
2022-09-26, 10:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Stämmer mina uppgifter så är detta en loose cannon som sitter på pikant material hopsamlat under åren som nog får fler män i partitoppen att svettas. Sköter man inte detta rätt kan det bli en dominoeffekt. Allt för att man inte insåg faran i tid och istället gjorde sig av med narcissisten. Ska vi gissa på att det blir ett deal där nån går från kansliet med fickorna fyllda ur partikassan, mot att inget mer hamnar i AB?🤔😅

Det låter som att Expo har aktiverat sina "sleeper agents" i partiet nu.
Citera
2022-09-26, 10:44
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Så aftonbladet har en insider i sd? Låt mig tvivla.
Knappast nån som är anställd av Afronblaskan. Tror snarare det handlar om en tjänsteman som ser om sitt eget hus, och är beredd att gå över lik. Ändamålet helgar medlen, och AB är bara en kanal för att få det man vill - att skapa kaos. Men visst kan hon ha sålt storyn för pengar, sånt vet man aldrig.

Betyder inte att anklagelsen måste vara helt osann, men gissningsvis är det en fälla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in