Jag tror inte att du helt lätt kan kombinera tryckeritjänst med termen "bra för gaming".
Själv tycker jag förstås att typ Steelseries QcK och Netonnets egna märke duger gott och väl.
Just nu sitter jag på dollarstores musmatta som är typ 750x400mm. Är meningen man ska ha den under tangentbordet, men jag gillar den då det går dra musen låååååångt i bredd utan tangentbordet på.
Men de är definitivt inte de kvickaste mattorna med låg friktion dessa, det är rätt så mycket stoppkontroll i dessa.
Hittade
den här listan över diverse musmattemodeller, som graderar dem från väldigt tröga (till höger) till väldigt glidiga (till vänster).
Jag skulle nog säga att en vanlig budgetgamingmatta från dollarstore/netonnet är i det blå segmentet.
Satsa på något som är bra istället för något som bara är snyggt men tummar på kvaliten. Han kommer bry sig mer om hur det går i matcherna än att glo på bordet (hoppas jag iallafall).
Röd kan vara riktigt fräsigt om han har rätt glides på musen (glas är riktigt lent har jag hört, om de finns i rätt passform till hans mus), men man får tänka på att om man går för långt så blir det också i princip omöjligt att hålla still musen.