2022-09-24, 20:00
Medlem
Finns det någon svensk tjänst där man kan trycka en stor musmatta med eget tryck? Skulle vilja ge en rolig till sonen som fyller år men hittar bara små standardmattor och de är inte så bra till gaming…
Citera
2022-09-24, 20:08
Avstängd
musmattor-se. har varianter som fyller ett helt skrivbord
Citera
2022-09-24, 20:30
Medlem
reverend.paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
musmattor-se. har varianter som fyller ett helt skrivbord
Nej , det har de inte. Mitt lilla skrivbord är 160 x 90 cm, det stora 200 x 90 cm.
Och ja, jag vill ha en stor musmatta eller liknande!

RIP
Citera
2022-09-24, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Finns det någon svensk tjänst där man kan trycka en stor musmatta med eget tryck? Skulle vilja ge en rolig till sonen som fyller år men hittar bara små standardmattor och de är inte så bra till gaming…

Här beställer vi mattor. https://wakegamingpad.com/sv/
Citera
2022-09-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reverend.paisley
Nej , det har de inte. Mitt lilla skrivbord är 160 x 90 cm, det stora 200 x 90 cm.
Och ja, jag vill ha en stor musmatta eller liknande!

RIP

Hur stor tänker du?
80x100? 40x50? 160x90?
Citera
2022-09-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Här beställer vi mattor. https://wakegamingpad.com/sv/

Tack, de där verkar ju bra!
Citera
2022-09-24, 21:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Blir det inte konstigt att ha mjukt under tangentbordet?
Citera
2022-09-24, 22:09
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Jo, det tänkte jag oxå på.. Det finns folk till allt.
Citera
2022-09-25, 00:53
Medlem
Bonnatorps avatar
Jag tror inte att du helt lätt kan kombinera tryckeritjänst med termen "bra för gaming".

Själv tycker jag förstås att typ Steelseries QcK och Netonnets egna märke duger gott och väl.
Just nu sitter jag på dollarstores musmatta som är typ 750x400mm. Är meningen man ska ha den under tangentbordet, men jag gillar den då det går dra musen låååååångt i bredd utan tangentbordet på.
Men de är definitivt inte de kvickaste mattorna med låg friktion dessa, det är rätt så mycket stoppkontroll i dessa.

Hittade den här listan över diverse musmattemodeller, som graderar dem från väldigt tröga (till höger) till väldigt glidiga (till vänster).
Jag skulle nog säga att en vanlig budgetgamingmatta från dollarstore/netonnet är i det blå segmentet.

Satsa på något som är bra istället för något som bara är snyggt men tummar på kvaliten. Han kommer bry sig mer om hur det går i matcherna än att glo på bordet (hoppas jag iallafall).
Röd kan vara riktigt fräsigt om han har rätt glides på musen (glas är riktigt lent har jag hört, om de finns i rätt passform till hans mus), men man får tänka på att om man går för långt så blir det också i princip omöjligt att hålla still musen.
Citera
2022-09-25, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Det funkar riktigt bra, själv låter jag musmattan hänga lite utanför skrivbordet så att det blir mjukt för handlederna. Knappast viktigt om man bara använder datorn ibland, men om man som mig lätt sitter 8h på en kväll så är det guld värt.
Citera
2022-09-25, 01:47
Medlem
reverend.paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Hur stor tänker du?
80x100? 40x50? 160x90?
Som skrivbordet, dvs 160 cm x 90 cm, så jag slipper kanter.
Musmattor var ursprungligen avsedda för att skapa en reserverad plats på bordet för musen.
Dåtidens möss med kula hade egentligen inga problem med underlaget, har använt både ben och arm som underlag i knepiga lägen. Dagens optiska ställer krav. På mitt stora skrivbord är det inga problem med träskivan, standard kontorsek, medan mitt mindre bord är ljus bok vilket tydligen inte är så bra.

RIP
Citera
2022-09-25, 06:23
Moderator
^Eazs avatar
Nej, inte datorspel, vi testar Köpråd: Tillbehör.

Dator- och konsolspel --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här