• 4
  • 5
2022-09-25, 07:31
Medlem
Börja träna på gym bra det är bra för kropp och sinne.

Börja hälsa på folk du ser där varje gång. Nån dag kommer ni börja prata lite så får du en dos av det sociala som är viktigt för att må bra.

Mår din kropp bra så mår du bra, iaf lite bättre.
Citera
2022-09-25, 08:23
Medlem
Miffeds avatar
Det som ger mig positiv energi är:
-sex med sambon
-träna
-äta godis
-köpa fina kläder
-mysa med barnen (när dom behagar att sitta stilla i 5 sekunder)
-handarbete (typ virkning och liknande)

Jag tänker att det är högst individuellt vad som skänker glädje och välmående i en persons liv. DU måste hitta rätt grej för dig.
Citera
2022-09-25, 10:04
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manorm
Vad bra.

En fråga till: Hur längesedan var det du slutade med alla de komponenter du nämner?

Jag skulle sortera dem i kategorin kost eftersom det är något du stoppar i dig, och som avgörande påverkar din kropps kemiska balans och garanterat påverkar hur du i grunden mår.

Enligt min erfarenhet har dylika substanser dessutom en stark påverkan på ens relationer.

Jag har inte tagit någon av de substanser jag nämnde på flera år, förutom lite alkohol men har gjort en tvärnit detta år gällande intaget.
Citera
2022-09-25, 10:07
Medlem
Krocketklubbas avatar
Tränar, knullat och knarkar.
Citera
2022-09-25, 13:27
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
Jag har inte tagit någon av de substanser jag nämnde på flera år, förutom lite alkohol men har gjort en tvärnit detta år gällande intaget.

Alright, det låter klokt.

En grej som kan vara värd att testa, om du orkar, är faktiskt att meditera. Känner själv att mindfulness är ett starkt verktyg för att öka livsglädjen.

Jag brukar bara sätta mig i en skön ställning där ryggen är rak. Cirka 20-30 minuter gör susen.

Pallar man inte med en meditation kan det funka lika bra med en ledd kroppsscanning. Länkar till en från Örebro region som jag själv gör regelbundet:

https://streamio.com/api/v1/audios/5...t=36&width=360

Hoppas att det vänder snart. Det brukar göra det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in