• 9
  • 10
2022-09-26, 21:37
Medlem
PrippsFats avatar
Verkar ju finnas de som tror på tomten hos DI:
https://www.di.se/analys/rea-och-ran...r-andrar-allt/
Citat:
Inflationen är snart ett minne blott och redan nästa år kommer räntesänkningar.

Gott folk, den är övergående. Och om inte, så var det bara en prognos. Och prognoser utgår från fakta. Därför kan man inte klandra någon som satt och ljög.
Citera
2022-09-26, 21:57
Medlem
Fittfittas avatar
Påverkas mycket lite. Har inga lån och har inte planerat att låna. Det kanske kommer inhandlas en sommarstuga i närtid och priserna där sjunker ju nu (bl.a just för att räntorna höjs). Jag hoppas räntorna fortsätter att höjas ordentligt så vi får ordning på den höga inflationen.
Citera
2022-09-27, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vad är alternativet? Börsen är inte aktuellt den närmsta tiden. Vilka konton ger högst ränta?

ligg i cash till 2024, då köper du Investor för 500k när det är på rea
Citera
2022-09-28, 22:46
Medlem
HotPopcorns avatar
Är glad att räntan äntligen går upp. Betalade av det sista av bostadslånet förra året så tajmingen är ju rätt bra. Inga lån och väldigt låg månadsavgift, så mig går det ingen nöd på. Hoppas huspriserna pressas ner, för är ju sugen på att köpa hus framöver, men inte till dagens priser.
Citera
2022-09-29, 15:34
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Är glad att räntan äntligen går upp. Betalade av det sista av bostadslånet förra året så tajmingen är ju rätt bra. Inga lån och väldigt låg månadsavgift, så mig går det ingen nöd på. Hoppas huspriserna pressas ner, för är ju sugen på att köpa hus framöver, men inte till dagens priser.

Gammal gubbe?
Citera
2022-09-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Gammal gubbe?

Precis vad jag tänkte
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera