2022-09-23, 20:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är det bara märkeskläder som gäller på ditt kontor? Vad händer om dina chefer på banken eller advokatbyrån ser att du köpt din skjorta på Lidl? Måste det vara Ralph Lauren, eller går det bra med JULAs Blåkläder?

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Lidl har riktigt schyssta kläder. Riktiga män går efter hur kläder känns och ser ut, inte märken. Bara bögar som betalar 600kr för en vit t-shirt utan tryck för att det är "rätt" märke.

Ingen kontorsnisse jag känner klär sig dyrt.

Exakt. Jag älskar Julas kläder. Har de ofta på kontoret.
2022 är grunge tillbaka. Bara bögar som larvar med piké och tighta märkesskjortor.
Man ska alltid vara klädd för gymmet/naturen/landet.
Citera
2022-09-23, 22:14
Medlem
Citat:
Är det bara märkeskläder som gäller på ditt kontor? Vad händer om dina chefer på banken eller advokatbyrån ser att du köpt din skjorta på Lidl? Måste det vara Ralph Lauren, eller går det bra med JULAs Blåkläder?

Nu arbetar jag inom statlig sektor förvisso, så det skiljer sig säkert i relation till privat sektor. Hos oss är det verkligen ingen som bryr sig utan folk klär sig som de vill i det de trivs. Jag bär uteslutande kavaj, skjorta, byxor, skinnskor och någon scarf, men bara för att jag trivs i det. Jag har kollegor som klär sig i allt från Chanel till Julakläder och vi kommer exakt lika bra överens i fikarummet ändå. Personlighet sitter liksom inte i kläderna, i alla fall inte hos oss.
Citera
2022-09-23, 22:27
Moderator
Trixtons avatar
Jag känner väldigt många som jobbar på kontor som klär sig i billiga paltor som jag inte skulle ta i med tång. Det handlar väl om intresse. Jag är ganska intresserad av kläder och lägger rätt mycket pengar på det. De flesta är inte så intresserade. Det finns ju en anledning till att att Dressman, H&M, Revolution Race och liknande kedjor/märken är så stora. Folk vill ha billiga kläder som ser ut ungefär som grannens.
Citera
2022-09-23, 22:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag känner väldigt många som jobbar på kontor som klär sig i billiga paltor som jag inte skulle ta i med tång. Det handlar väl om intresse. Jag är ganska intresserad av kläder och lägger rätt mycket pengar på det. De flesta är inte så intresserade. Det finns ju en anledning till att att Dressman, H&M, Revolution Race och liknande kedjor/märken är så stora. Folk vill ha billiga kläder som ser ut ungefär som grannens.

Det handlar om det nya blåa - att anti är modellen. Tänk Chang Frick - chic.
Citera
2022-09-23, 22:58
Medlem
Etta.Places avatar
Är väldigt högt i tak för personliga stilar på mitt kontor. Hade absolut funkat att komma i Lidl. Dock vid mer viktiga möten, föredrag m.m skulle nog min rekommendation ändå vara att inte klä sig som en lodis om man vill bli tagen på allvar och uppfattas som seriös. En vanlig dag på kontoret går det mesta an.
Citera
2022-09-24, 02:16
Medlem
Citat:

Ja!
Citera
2022-09-24, 02:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Kläder från Lidl skulle jag aldrig ha på mig offentligt förutom på gymmet. Maten gillar jag.
Citera
2022-09-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Jobbar man inom tech så kan man klä sig lite som man vill. Det kan vara ganska blandat på kontoret, vissa klär upp sig lite, och vissa är mer casual. Personligen slänger jag bara på mig en trött polo och call it a day. Ingen hade brytt sig om jag köpt mina kläder på LIDL.

Så du går hem direkt?
Citera
2022-09-25, 11:19
Medlem
I början hade jag ”fina” kläder. Med åren så går det utför och nu kommer jag i jeans och en vanlig hoodie till jobbet, förutom när man ska träffa kunder, då är kostym ett måste.

Detta handlar dels om att jag inte behöver ”övertyga” någon om något längre då mitt arbete talar för sig själv, och delvis att jag inte längre bryr mig om jag blir uppsagd.

Brukar inte handla från jula eller Lidl, tycker HM:s premium collection är riktigt fint.
Citera
2022-12-08, 05:26
Medlem
Citat:
Det finns tydligen en kult kring att ha på sig Lidl-kläder. Såg ett inslag på Instagram där Peter Siepen pratar om det. Han undrar också om man skulle kunna tänka sig klä sig i Lidl-kläder om man till exempel fick 50 000 kronor. Jag hade gjort det en dag eller en vecka för 50 000 men inte hela tiden.

https://www.instagram.com/reel/Cl3La..._web_copy_link

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny...easeId=3334915

https://www.cafe.se/en-modern-klassi...-nya-sneakers/
Senast redigerad av Aibut 2022-12-08 kl. 05:31.
Citera
2022-12-08, 05:29
Medlem
Balenciaga summer collection 2023
https://www.numeromag.nl/wp-content/...t-14.02.06.jpg

Sista personen ut på runway
Senast redigerad av Hytrate 2022-12-08 kl. 05:31.
Citera
2022-12-08, 05:38
Medlem
Soperents avatar
Hade man kommit med Lidl onesies eller kläder i lidlfärger där jag arbetar hade man förmodligen sett många höjda ögonbryn och fått utstå minst ett par elaka kommentarer. Mindre troligt att någon bryr sig om man går runt med chinos, blazer, skjorta eller stickad tröja från H&M.
Senast redigerad av Soperent 2022-12-08 kl. 05:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in