2022-09-23, 10:24
Moderator
T-80Us avatar
Hej

Jag befinner mig i sluttampen av en ganska långdragen jobbprocess med LKAB, för en mellanchefsposition. Jag undrar lite hur det är att jobba där, plus och minus med verksamheten som sådan och specifika delar av arbetsplatsen.

Upplevs LKAB som en stressad arbetsplats med högt tempo, eller en sävligare plats, exempelvis? Vad tycker eller tyckte just du var bra eller dåligt med företaget under din tid där? Hur är arbetsmiljön för arbetare, och hur är den för tjänstemän? Hur upplevde du dina chefer och hierarkin på arbetsplatsen?

Jag är, minst, lika intresserad av att höra från arbetare som tjänstemän. Allt är av intresse och jag hoppas att vi ska ha flera medlemmar som antingen har arbetat på företaget, eller arbetar där nu, som kan ge sin syn på saken.

Kiruna, Svappavaara eller Malmberget spelar ingen roll. Vill du inte berätta var du jobbat/jobbar, så är det inte heller så viktigt. Jag försöker bara att forma en uppfattning om vad man kan förvänta och hur man ska lägga upp löneförhandlingar o.s.v.

Så... Sjung ut, bergstroll och pappersvändare!
Citera
2022-11-19, 02:35
Medlem
Rotmos1337s avatar
Fyller även på lite angående löneförmåner

Är det bara årsvis bonusen utbetalas eller sker det varje kvartal också som lök på laxen?

Ingår tandvårdsbidrag samt ett saftigt friskvårdsbidrag?

Något jag missat? Spa anläggningar i LKAB regi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in