2022-11-30, 12:04
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Är du PhD i medicin? Annars förstår du ju inte studierna och kommer närmare sanning genom att bara gå på konsensus. Du har gjort en amatörtolkning av vad tex läkemedelsverket säger å gissat dig till en slutsats.

Den enda anledningen att inte gå på konsensus är att man vill cherry picka.

Aldrig sett en ordentlig uträkning på kostnaden av invandring så vet inte.
Men kom igen
Så bara för att jag inte har en PhD är jag alltså helt oförmögen att ta till mig enkel statistik? Det är inte svårt, datan finns där, svart på vitt. Men du kanske tvivlar på din egen intelligens? Man måste inte ha en PhD för att lägga ihop 1+1. Måste man ha en PhD i historia för att förstå att Hitler och Stalin inte va så trevliga personer? Du kanske inte vet någonting om något helt enkelt?

Sen finns det gott om PhD:s världen över som tycker precis som jag.
Citera
2022-11-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Alla verkar vara rörande överens om att vi som inte är högutbildade vet så mycket. Men det som alltid förundrar mig i sådana här situationer är att dom som är högutbildade och vet så mycket så ofta vet helt olika saker om exakt samma sak.

Om den ena överläkaren vet att vaccinet är helt ofarligt och den andra överläkaren vet att det ger cancer. Kan någon högutbildad då förklara vad det är i den höga utbildningen, i sig, som gör att den som besitter den ska få högre tilltro än någon som inte har någon utbildning alls?

Det här gäller ju för övrigt allt i från att landets ledande ekonomer inte såg någon risk för att inflationen skulle dra i väg så sent som för ett halvår sedan till det mesta i övrigt..

Det här är resultatet av den långa marschen genom institutionerna. Ena sidan tror på sig själva som "gudar och slutgiltiga avgörare av den sociala konstruktionen sanning" och andra verkar under illusionen om "jakt på sanningen".

Jag tar ett citat från Kingdom of Heaven: Every man has to be responsible for his own soul, vilket gör att våra "nya vetenskapliga gudar och vår demokrati" känner sig förolämpade då de tror att du inte besitter någon själ. Hur kan någon veta någon annans själsstatus? Det kan de inte och tror att det är ett svart hål där inne för att det är så de upplever det.

Citera
2022-11-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Är inte Ute Kruger känd för att vara lite knepig?

Det sa prästerna och fick Barabbas helgonförklarad. Rest in power, George our marxist martyr!
Citera
2022-11-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Ingen rök utan eld skulle jag säga, med tanke på att jag har läst anekdotiska berättelser om galopperande cancer efter vaccination samt olika läkare och forskare som har larmat om saken. Alltid misskrediterade så klart.
Vi skulle ju platta till kurvan och skydda hälsovården från kollaps. Det är klart att fler får cancer när sjukvårdens uppgift är att skydda sig själv från kollaps först och främst, nej, vänta, fokusera på genus först och främst. Kollaps är ju målet till 2030.

Citat:
Enligt en förklaring jag har läst till kopplingen mellan vaccinet-cancer så kan det i många fall röra sig om människor som redan har cancer vid vaccination, och när kroppen blir upptaget av att hantera vaccinet så får cancern fritt spelrum att sprida sig under den tiden, vilket ger oss den galopperande cancer som har nämnts. Det låter som en logisk förklaring, men borde detta i så fall gälla vanliga influensavacciner också?
Influensan ger inte samma kvartalsvaccinvinster som COVID och därför är du och jag foliehattar?
Citera
2022-11-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Detta har jag insett sedan dag ett! Varför har människor så svårt att erkänna att de har haft fel hela tiden?🤔

Är det stolthet? Prestige? När man har fel så måste man skämmas? Oroväckande att läkemedelsverket gladeligen medverkar till att döda folk! Jag förstår inte hur så många annars intelligenta människor har gått på denna bluffen med vaccinen!

Prestige är nog ordet när du tänker på ordets definition. commanding position in people's minds.

Citat:
“The first part is called “The Pledge”. The magician shows you something ordinary: a deck of cards, a bird or a man. He shows you this object. Perhaps he asks you to inspect it to see if it is indeed real, unaltered, normal. But of course… it probably isn’t.”
Det är en dödlig pandemi och bara vaccin kan rädda oss. Vaccinen är som vi alla vet "betydligt effektiva" och skyddar mot COVID.

Citat:
“The second act is called “The Turn”. The magician takes the ordinary something and makes it do something extraordinary. Now you’re looking for the secret… but you won’t find it, because of course you’re not really looking. You don’t really want to know. You want to be fooled.”
Vaccinen har aldrig testats för smittspridning för att "the speed of science."

Citat:
“But you wouldn’t clap yet. Because making something disappear isn’t enough; you have to bring it back. That’s why every magic trick has a third act, the hardest part, the part we call The Prestige.”
Vi har en pandemi av de ovaccinerade och Putin!
Citera
2022-11-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Men kom igen
Så bara för att jag inte har en PhD är jag alltså helt oförmögen att ta till mig enkel statistik? Det är inte svårt, datan finns där, svart på vitt. Men du kanske tvivlar på din egen intelligens? Man måste inte ha en PhD för att lägga ihop 1+1. Måste man ha en PhD i historia för att förstå att Hitler och Stalin inte va så trevliga personer? Du kanske inte vet någonting om något helt enkelt?

Sen finns det gott om PhD:s världen över som tycker precis som jag.

Korrekt. Du kan inte förstå och dra korrekta slutsatser utan denna utbildning. Ja, datan finns där, men du saknar utbildning att förstå och dra slutsatser av den.

Absolut, finns PhDs som säger i stort sett allt. Finns många miljoner PhDs. Därför det är just konsensus man set till, inte enskilda PhDs eller studier.
Citera
2022-11-30, 13:12
Medlem
Experterna ge kvalificerade gissningar och alla vi andra ger okvalificerade gissningar.

Men det kan bara inte vara en slump att så många är sjuka och döda i cancer nu. Det måste ju alla ändå se, att de aldrig förut känt så många som drabbats, i efterdyningarna av Covid 19.
Citera
2022-11-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Experterna ge kvalificerade gissningar och alla vi andra ger okvalificerade gissningar.

Men det kan bara inte vara en slump att så många är sjuka och döda i cancer nu. Det måste ju alla ändå se, att de aldrig förut känt så många som drabbats, i efterdyningarna av Covid 19.

Enligt John Campbell så börjar överdödlighets siffrorna gå ner nu.

https://www.youtube.com/watch?v=c0cGOuSuIt0

Så då kanske det gäller även cancerfallen, de är nog också på väg ner nu så jag tror vi kan '
pusta ut nu.
Citera
2022-11-30, 17:20
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarochSprutar
Enligt John Campbell så börjar överdödlighets siffrorna gå ner nu.

https://www.youtube.com/watch?v=c0cGOuSuIt0

Så då kanske det gäller även cancerfallen, de är nog också på väg ner nu så jag tror vi kan '
pusta ut nu.

Han refererar till "King's College London" (och pga det slutade jag titta, även om jag ofta tittar på hans videor). Det var väl därifrån de kraftigt överdrivna siffrorna om hur många som skulle komma att dö i UK kom (tidigt i "pandemin"), och som sedan visade sig vara milt sagt överdrivna?
Rätta mig om jag har fel (oavsett vem) alt. kommentera.
Citera
2022-11-30, 18:45
Medlem
Citat:

Hur många är sjuka och döda i cancer nu?
Är det fler än tidigare?
Och hur har du kommit fram till det?
Citera
2022-12-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Hur många är sjuka och döda i cancer nu?
Är det fler än tidigare?
Och hur har du kommit fram till det?

I min bekantskapskrets har det gått från att ingen har cancer och ingen har dött till att två strukit med och 4 andra sitter där med diagnos och väntande operation. Hur ser det ut i din?
Och den skillnaden är före/efter Covid/vaccin.
Citera
2022-12-01, 18:15
Medlem
Citat:
I min bekantskapskrets har det gått från att ingen har cancer och ingen har dött till att två strukit med och 4 andra sitter där med diagnos och väntande operation. Hur ser det ut i din?
Och den skillnaden är före/efter Covid/vaccin.
Jag har två relativt närstående som dött i cancer före covid och ingen efter covid.
Hur som helst spelar det ingen roll eftersom man inte påstå att antalet cancerfall har ökat eller minskat baserat på personliga anekdoter.

Det finns inga veteskapliga studier som visar att antalet sjuka och döda i cancer skulle ha ökat kraftigt efter Covid.
Det finns heller inga vetenskapliga studier som visar att Covid-vaccin kan orsaka eller accelerera cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in