Citat:
Ursprungligen postat av
sebnie
Jag försvarar inte beteendet, varför tror du jag säger att man ska tillkalla vaktbolag? För att få stopp på beteendet.
Sedan är det ju onödigt att locka till sig brott och orsaka att man blir rånad genom att flasha med värdesaker. Att inte bära värdesaker öppet är lika självklart som låsa dörren.
JAAAAAAAAA då vänder vi på ditt tankesätt
en tjej/kvinna ska inte gå klädd på utmande sätt då kan hon bli våldtagen. #införburkanu
Gå inte klädd med saker som visar läggning & politisk tillhörighet då kan du bli hotad/nerslagen. #införåsiktinskränkningarnu
Det märks att du är en storstadstomte som tror att väktare finns fem minuter bort.
Varför inte: #livvakteråtalla
Ts tar upp en viktig fråga att svenskar är fega och rädda mycket pga att så fort du står upp som svensk och vill ha hårdare tag mot brottslingar av utländsk härkomst blir du kallad rasist.
De som ingriper/vittnar vid brott mot sig själv eller tredje part kan bli hotade och får sitt liv förstört medans gärningsman får ett löjligt lågt straff eller går fri och får skadestånd.
Med sådan rättspolitik "saft & bulle" har vi hamnat i en ond spiral där folk blir "fega" och hellre tittar bort, de vågar inte stå upp för vare sig själva eller andra när det är åsikter som inte är politiskt korrekta, då det kan drabba dem hårt på jobbet och relationer med familj och vänner.
Svensken knyter näven i fickan och går vidare allt pga den politiska linje sverige drivit i årtionden som vi blir och blivit indoktrinerade med. Enda gångerna en svensk tillåts vara stolt svensk är inom idrott annars är du rasist.
Naturligtvis vill jag inte ha "tuffa" svenskar som tar lagen i egna händer som går och klubbar ner folk, jag vill ha ett rättsväsende som klarar av sin uppgift och att vi får uttrycka vårat oliktänkande men respekterar varandra inte som nu blivit påtvingade politiskt korrekta åsikter från vänsterliberalt håll. Det enda det medfört är ett mer polariserat samhälle som föder hat och förakt som bryter ner förtroendet för varandra istället för att förbrödra folket med dess mångfald.
Jag respekterar din åsikter men tycker vissa är felaktiga och en del bra.