2012-07-23, 20:35
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
För att jag inte tycker som honom och dig, det förstår även jag. Men jag tycker inte det är mer än rätt att han ska kunna motivera sig när han kommer med sådana här angrepp.

Du kallade "oss" för inavlade idioter
Citat:
Det finns inga argument som håller för att påstå att Ronaldo är bättre än Messi. Ska sluta diskutera i den här tråden då jag är trött på att bli så arg hela tiden, kan inte vara bra för hjärtat att skriva med så här inavlade idioter.
Citera
2012-07-23, 20:51
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Du kallade "oss" för inavlade idioter
I see.
Citera
2012-07-23, 22:17
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
I see.
http://images5.fanpop.com/image/photos/30600000/the-real-troll-face-troll-face-30661345-750-600.jpg
Citera
2012-07-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av view
Visst kan det vara så. Men nu fanns det dock en spelare som inte var i en formsvacka. Christiano Ronaldo Bombade in mål på borta&hemmaplan i alla typer av matcher. Därför förtjänar han priset i år. Dom dagar laget hade svårt och få till det klev han fram och avgjorde gång på gång medans dvärgen försvann när det blev tufft.

Det var inte bara en gång förra säsongen man tänkte. Är den där messi bänkad?

Messi gjorde 11 winners/equalizers, 5 mer än Ronaldo.

Messi mot stora lag.
Real Madrid: 6 matcher 3 mål 5 assist
Valencia: 4 matcher 5 mål 2 assist
Malaga: 2 matcher 6 mål
Bilbao: 3 matcher 2 mål 1 assist
Atletico Madrid: 2 matcher 4 mål 1 assist
AC Milan: 4 matcher 3 mål 3 assist

Stats i La Liga
Goals:
Messi 50 (10 penalty)
Ronaldo 46 (12 penalty)
Accuracy:
Messi 5.5 shots/ goal
Ronaldo 6.9 shots/ goal
Individuality of goals:
Messi, 22/50 or 44% were directly assisted
Ronaldo, 35/46 or 80% were directly assisted
Assists:
Messi 15
Ronaldo 12
Creativity:
Messi 56 throughballs, 92 key passes (resulting in a shot) Ps: he has 2 times more successful through balls than anyone else.
Ronaldo 19 throughballs, 60 key passes (resulting in a shot)
Build up play:
Messi 176 dribbles
Ronaldo 73 dribbles
Lost possession:
Messi 96 dispossessed + 61 turnovers = 157 times
Ronaldo 79 dispossessed + 86 turnovers = 165 times

Du måste lägga på Özil's assister och mål på Ronaldo's för att nå Messis poäng det är den mest anmärkningsvärda bedriften av en spelare det här året.
Citera
2012-07-23, 22:49
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
http://images5.fanpop.com/image/photos/30600000/the-real-troll-face-troll-face-30661345-750-600.jpg
Häftig streckgubbe du googlade fram. En tolvåring kanske skrattar åt den humorn men här på Flashback är det 18-årsgräns.
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
BEVIS
Nu är det helt klart bevisat vem som är den störste. Den som fortsätter hävda att Messi är sämre än Ronaldo efter att ha läst det här är ändå inte värd att diskutera med.
Senast redigerad av klockan123 2012-07-23 kl. 22:53.
Citera
2012-07-23, 23:47
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Text

Chelsea räknas inte som stora lag, så förstår varför inte de är med. Varför inte skriva ut straffmissar när du ändå anger straffar? Tycker man inte ska dölja någon statistik när man raddar upp det, om du ska jämföra med Ronaldo måste du ju skriva hur Ronaldo varit mot dem stora lagen...
Citera
2012-07-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Chelsea räknas inte som stora lag, så förstår varför inte de är med. Varför inte skriva ut straffmissar när du ändå anger straffar? Tycker man inte ska dölja någon statistik när man raddar upp det, om du ska jämföra med Ronaldo måste du ju skriva hur Ronaldo varit mot dem stora lagen...

Först och främst tycker jag att du ska läsa inlägget jag citerade så kommer du att förstå vad jag menade med mitt. Meningen var inte att göra en jämförelse av de två fotbollsspelarna. Och Chelsea glömde jag att skriva dit men 2 matcher 1 assist om du blir varmare nu.

Ronaldo gjorde visst bra ifrån sig också, även han gjorde väl en del hattricks på lagen jag listade. Och han är en otrolig spelare no doubt.

Ballon D'or 2012 kommer bli tuff, liga titeln väger tungt men Messi har individuella prestationer (30+ rekord inklusive personliga då). Hösten 2012 kommer förmodligen att bli avgörandet.
Citera
2012-07-24, 06:15
Medlem
Citat:
Först och främst tycker jag att du ska läsa inlägget jag citerade så kommer du att förstå vad jag menade med mitt. Meningen var inte att göra en jämförelse av de två fotbollsspelarna. Och Chelsea glömde jag att skriva dit men 2 matcher 1 assist om du blir varmare nu.

Ronaldo gjorde visst bra ifrån sig också, även han gjorde väl en del hattricks på lagen jag listade. Och han är en otrolig spelare no doubt.

Ballon D'or 2012 kommer bli tuff, liga titeln väger tungt men Messi har individuella prestationer (30+ rekord inklusive personliga då). Hösten 2012 kommer förmodligen att bli avgörandet.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker... Är det 1,5 säsonger man räknar in i priset, tror du? Du tar upp statistik som sträcker sig över hela säsongen 11/12 och säger sedan att hösten som kommer är avgörande..?
Citera
2012-07-24, 06:21
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Hur tror ni världens största spelare presterar i kommande säsong? håller Ronaldo snittet, kommer han tappa eller kan han till och med överträffa sig själv?

Tror att han kommer sänka sitt målsnitt men dock göra många fler väldigt avgörande mål i bland annat CL.
Citera
2012-07-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdot
Jag förstår inte riktigt hur du tänker... Är det 1,5 säsonger man räknar in i priset, tror du? Du tar upp statistik som sträcker sig över hela säsongen 11/12 och säger sedan att hösten som kommer är avgörande..?

Nej jag citerade ju en kille som skrev att Messi var osynlig hela säsongen men bevisligen så var han mer av en poängräddare än Ronaldo lilla du.
Citera
2012-07-24, 15:01
Medlem
Langsdales avatar
Förra året tyckte folk att Messi skulle vinna för att han tog hem titlarna till Barca, då var det inget snack om Ronaldos makalösa målrekord i La Liga.

Tvärtom denna säsong och då ska ändå Messi vinna, jag är förvirrad.

Angående frågan om Ronaldo överträffar sig själv så är väl svaret, inte en aning. Känns som gränsen börjar komma snart, för han och Messi börjar bli lite väl äckligt bra och det måste finnas en gräns.
Citera
2012-07-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Förra året tyckte folk att Messi skulle vinna för att han tog hem titlarna till Barca, då var det inget snack om Ronaldos makalösa målrekord i La Liga.

Tvärtom denna säsong och då ska ändå Messi vinna, jag är förvirrad.

Angående frågan om Ronaldo överträffar sig själv så är väl svaret, inte en aning. Känns som gränsen börjar komma snart, för han och Messi börjar bli lite väl äckligt bra och det måste finnas en gräns.

Alltså Messi vann ju allt förutom copa del rey den säsongen, alltså CL väger riktigt tungt speciellt när man har gjort solomål på Real Madrid i semi och mål i finalen. Ronaldo vann ju bara ligan den här säsongen så det är ju inte riktigt samma sak eller hur?

Sen är väl rekorden Messi slagit aningen mer imponerande i min åsikt men du har rätt till din också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in