2012-07-06, 00:16
Medlem
Själv tyckte jag Moutinho och Pepe var de bästa portugiserna under EM. Ronaldo var på tok för ojämn.
Citera
2012-07-06, 00:17
Medlem
snillet_1s avatar
Varför är alla så icke-objektiva? Knappast en skandal om Messi vinner i år, faktiskt. 73 mål är helt sanslöst.

Dock tyckte jag Sneijder skulle ha vunnit 2010.

Edit: Håller med Riquelme om Moutinho och Pepe.
Citera
2012-07-06, 00:20
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Själv tyckte jag Moutinho och Pepe var de bästa portugiserna under EM. Ronaldo var på tok för ojämn.

Ronaldo höll mycket i spakarna där framme i matcherna han inte gjorde mål, men visst hade han kunnat varit ännu bättre.

Pepé var nog bäst, helt sanslöst vad bra han var, gäller även Moutinho.
Citera
2012-07-06, 00:41
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Men ditt jävla särbarn Bento ville att han skulle ta 5e straffen. Ronaldo dominerade både mot Holland och Tjeckien något som inte Messi hade klarat av.
Förstår om folk inte kan vara helt objektiva hela tiden men det här är ju bara löjligt.
Citera
2012-07-06, 00:44
Bannlyst
Kommer inte gnälla om Messi vinner den, men tycker fan Ronaldo förtjänar den nu med tanke på att han vann ligan (före Messi) och faktiskt presterade bra för Portugal i EM. Det är han värd!
Citera
2012-07-06, 00:49
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Kommer inte gnälla om Messi vinner den, men tycker fan Ronaldo förtjänar den nu med tanke på att han vann ligan (före Messi) och faktiskt presterade bra för Portugal i EM. Det är han värd!
Det är väl ändå den individuella biten man bedömer? Messi är den som spelat bäst, gjort flest mål, gett bättre energi till laget osv. Helt enkelt varit bäst i världen på alla plan.

Eller ska man ge guldbollen till den som vunnit mest prestigefyllda titlar? I så fall kan man ju ge den till vem som helst i Real Madrid eftersom "Han vann ju La Liga!". Då borde väl Sergio Ramos eller Xabi Alonso få vinna den då de vann EM också?
Citera
2012-07-06, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Det är väl ändå den individuella biten man bedömer? Messi är den som spelat bäst, gjort flest mål, gett bättre energi till laget osv. Helt enkelt varit bäst i världen på alla plan.

Eller ska man ge guldbollen till den som vunnit mest prestigefyllda titlar? I så fall kan man ju ge den till vem som helst i Real Madrid eftersom "Han vann ju La Liga!". Då borde väl Sergio Ramos eller Xabi Alonso få vinna den då de vann EM också?

Historiskt sett har man gett den till spelaren som vunnit mest (och ja, man måste väl vara jävligt bra också), förutom 99, då englandshatet återigen visade sig och ingen Unitedspelare fick den. Men nu är det så jävla uppenbart att Ronaldo och Messi är helt överlägsna i dagens fotboll, klart som fan det står mellan dom och det kommer göra det också. Dom hamnar 1a och 2a, frågan är bara i vilken ordning.
Citera
2012-07-06, 00:59
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Historiskt sett har man gett den till spelaren som vunnit mest (och ja, man måste väl vara jävligt bra också), förutom 99, då englandshatet återigen visade sig och ingen Unitedspelare fick den. Men nu är det så jävla uppenbart att Ronaldo och Messi är helt överlägsna i dagens fotboll, klart som fan det står mellan dom och det kommer göra det också. Dom hamnar 1a och 2a, frågan är bara i vilken ordning.
Jo, inget av det är ju fel, Ronaldo kom högre upp i tabellen men Messi var ju bättre samt har vunnit tre år i rad. Skulle inte klaga om Ronaldo vann den men jag skulle heller inte tycka det var rätt.

Låt oss se fram emot nästa säsong istället!

Visca el Barca!
Citera
2012-07-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ser ingen poäng i att komma på argument emot det du skrev.

Givetvis kan en målvakt vara en bättre fotbollsspelare än en anfallare, du får gärna hänvisa till när jag påstått något annat. Att däremot påstå att Casillas är en bättre fotbollsspelare än Messi är rent av oförskämt och ingenting annat än efterblivet. Enligt mig är inte ens Casillas världens bäste målvakt, men det är en annan diskussion.
Så vad är det du påstår gör att Messi är en bättre fotbollsspelare än Casillas? Hur jämför man en målvakts kvalité jämfört med resterande spelare? Nej det är nog inte tänkt att en målvakt ska vinna det där priset.

Så klart att du inte tycker att Casillas är det, du sitter ju med dina Barcelona-glasögon på.
Citera
2012-07-06, 12:01
Medlem
Citat:

"förutom 99"? finns väl ett flertal andra år där vinnaren inte vunnit CL/VM/EM utan endast plockat den på typ en ligatitel som rivaldo 99? kommer på rak arm på nedved och shevchenko under 2000-talet
Citera
2012-07-06, 17:02
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Så vad är det du påstår gör att Messi är en bättre fotbollsspelare än Casillas? Hur jämför man en målvakts kvalité jämfört med resterande spelare? Nej det är nog inte tänkt att en målvakt ska vinna det där priset.

Så klart att du inte tycker att Casillas är det, du sitter ju med dina Barcelona-glasögon på.
Så en målvakt ska inte kunna vinna det där priset eftersom man inte kan jämföra dennes egenskaper med en anfallares? En back då? Backars uppgifter skiljer sig ju också väldigt mycket från anfallares, är det inte heller tänkt att backar ska kunna vinna priset?

Inte helt omöjligt faktiskt att jag är lite partisk, men jag tycker sannerligen att Neuer är en bättre målvakt än Casillas, även Hart ligger över Casillas i mina ögon. Valdes däremot är långt därifrån.
Citera
2012-07-06, 17:21
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt faktiskt att jag är lite partisk, men jag tycker sannerligen att Neuer är en bättre målvakt än Casillas, även Hart ligger över Casillas i mina ögon. Valdes däremot är långt därifrån.
Casillas som vunnit allt i princip, är inte en bättre målvakt än Neuer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in