Citat:
Ursprungligen postat av
Sqeptisk
Kanske inte lika tekniskt elegant som tidigare föreslagna lösningar i tråden, men om man tar sin foliehatt (som vi alla naturligtvis har en tillgänglig

), vecklar ut den så bör det räcka till att för skärma av eventuella signaler till/från elmätaren.
Upptäcktes att det inte var några problem att komma till ens bakom elmätaren när jag tapetserade om för några år sedan. Bara att lossa några skuvar.
Varför krångla till det liksom

Det som hände igår är gammalt idag. Det går i rasande takt med utvecklingen, några år sedan? Det är inte aktuellt idag.
Du vet, vi har AI numera. Som läser av data mycket mycket bättre än vad en människa kan göra, till och med läsa av ansikten. Jag tror nog dom märker att man skärmar av en elmätare inom några millisekunder om dom så vill, men för att vara exakt korrekt, så skickar dom ut information varje 60e minut för den elmätaren som TS länkar till. Så, det hade funkat i max 1 timma. Sen vad som händer IRL med konsekvenser eller vad som sker på detta plan har jag ingen aning om, men systemet hade iaf vetat om det inom max 1 timma. N
Vad hädner på en telefon om en signal blir utan täckningen. Det kommer upp ett meddelande att det fins NO SIGNAL. Det är ju inget märkvärdigare än så, varför skulle dom inte se på sin sida att något problem finns om det inte finns en signal?