2006-07-06, 09:52
Medlem
Brillans avatar
Jag hade ett problem förut. Jag hade precis flyttat utomlands för en tids arbete och efter ett tag skaffat flickvän.

Vattnet i kranen var fullt med klor och jag drack det i början endå för jag inte orkade gå och köpa vatten hela tiden.

Hade också rätt mycke sex med tjejen när vi blev tillsammans .

I alla fall fick jag en jävla smärta i nedre delen av ryggen. Det blev så jävligt att jag en gång var tvungen att krypa till sängen från sittande ställning på golvet brevid soffan.

Jag hade funderingar på om det var njurarna som spökade pga det dåliga vattnet. Tjejen trodde det var pga att vi hade så mycket sex. Det var iof bra efterssom hon tog på sej mer arbete på den fronten då

Problemet avtog efter ett tag vilket som och jag har aldrig haft problemet sen jag kom hem till Sverige igen. Jag har trots det tänkt på det där sen för jag vill verkligen inte få tillbaka den typen av värk. Tveksamt om det berodde på för mkt juckande aktivitet för det har jag även företagit mig i Sverige då och då. Min fråga är: Kan ryggont bero på njurarna och hur beskrivs i så fall den smärtan?
Citera
2006-07-06, 14:24
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Min fråga är: Kan ryggont bero på njurarna och hur beskrivs i så fall den smärtan?

Ja, smärta från njurarna kan refereras till ryggen. Smärtan är då inte beroende av position eller rörelser.
Citera
2006-07-06, 14:39
Bannlyst
Citat:
Jag hade ett problem förut. Jag hade precis flyttat utomlands för en tids arbete och efter ett tag skaffat flickvän.

Vattnet i kranen var fullt med klor och jag drack det i början endå för jag inte orkade gå och köpa vatten hela tiden.

Hade också rätt mycke sex med tjejen när vi blev tillsammans .

I alla fall fick jag en jävla smärta i nedre delen av ryggen. Det blev så jävligt att jag en gång var tvungen att krypa till sängen från sittande ställning på golvet brevid soffan.

Jag hade funderingar på om det var njurarna som spökade pga det dåliga vattnet. Tjejen trodde det var pga att vi hade så mycket sex. Det var iof bra efterssom hon tog på sej mer arbete på den fronten då

Problemet avtog efter ett tag vilket som och jag har aldrig haft problemet sen jag kom hem till Sverige igen. Jag har trots det tänkt på det där sen för jag vill verkligen inte få tillbaka den typen av värk. Tveksamt om det berodde på för mkt juckande aktivitet för det har jag även företagit mig i Sverige då och då. Min fråga är: Kan ryggont bero på njurarna och hur beskrivs i så fall den smärtan?

Ryggont kan bero på mycket, skulle vara intressant och höra om du är fysiskt aktiv på något sätt om du nu inte är det kan det vara ett tecken på du kanske ska bygga upp din rygg och mage för att undvika framtida problem.
Citera
2006-07-07, 08:39
Medlem
Brillans avatar
Jag är fysiskt aktiv och tränar på gym samt spelar fotboll och andra sporter på hobbynivå. Tog väll ca 200 eller så i marklyft. Dock hade jag som sagt precis rest utomlands och slutade tvärt med det + amerikansk fotboll som jag spelade i Sverige innan jag åkte. Tror inte musklerna tvinade bort på 2 månader typ.

Värken verkade oberoende av ställning men när man slappnade av vart det något bättre. När man spännde sig, som man t.ex. måste göra för att ställa sig upp, gick det helt enkelt inte.

Drack rent vatten som en galning och det blev något bättre men kom tillbaka någon vecka senare.

Skulle vilja veta om jag t.ex. har lätt att bli känslig i njurarna. Drack vad som kan liknas med badvatten i några veckor då jag kom dit.
Citera
2006-07-07, 14:54
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Ryggont kan bero på mycket, skulle vara intressant och höra om du är fysiskt aktiv på något sätt om du nu inte är det kan det vara ett tecken på du kanske ska bygga upp din rygg och mage för att undvika framtida problem.

Träning och aktivitet är naturligtvis bra för alla och särskilt för de med nack- och ryggbesvär. Men det är tyvärr en myt att det skulle kunna förhindra/motverka framtida problem.
Citera
2006-07-07, 15:27
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Skulle vilja veta om jag t.ex. har lätt att bli känslig i njurarna. Drack vad som kan liknas med badvatten i några veckor då jag kom dit.
Du käkar/käkade väl inga mediciner/doping som sliter på njurarna då?
Det kan isf spela roll. (nu var jag fördomsfull)
Citera
2006-07-08, 20:17
Medlem
Brillans avatar
Nej jag har aldrig dopat mig. Har astma och tar Bricanyl då och då men det lär inte spela någon roll.

Tack för hjälpen iaf. Har fått fram att det kan ha vart njurarna vilket egentligen var frågan... Man får hoppas det inte återkommer för det var ingen höjdare precis. Kändes som kroppen var kapad på mitten ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in