2022-09-21, 13:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Om ni tycker att videorna skildrar grov misshandel så har ni inte sett mycket i era liv
Eller tvärtom - man har sett så pass mycket att man förstår vilken skada den behandlingen gör på barnet.

Jag skulle dessutom säga tvärtom - om du tror att grov misshandel har någon form av antal blåmärkens kriterier - då har du inte sett mycket i ditt liv.

Det som visas är misshandel, epitetet #grov# används p g a av barnets utsatthet samt att det är en närstående barnet skall kunna lita på. Man räknar således inte enbart hur hårt slaget är utan också vilken situation det handlar om och vilken känslomässig skada det åsamkar -- eftersom det handlar om ett försvarslöst offer som inte kan freda sig.
Citera
2022-09-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Stabil snubbe… hade inte gett pengar till insamlingen av dom. Känns som dom bara komma ta pengarna själva.

Folk frågade honom igår hur han ska kunna ge henne pengar varpå han skriker åt folk: ANVÄND ER FUCKING HJÄRNA, IDIOTER!! TÄNK SJÄLVA!!
Sen: FUCK ER ALLA SOM INTE TROR JAG SKA GE HENNE PENGAR, jag kommer inte ta pengar, polisen ska inte få ta dom, inte soc, ingen, bara flickan jag ska leta upp henne i Ronneby o ge pengarna tillsammans med hennes pappa
Citera
2022-09-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Om ni tycker att videorna skildrar grov misshandel så har ni inte sett mycket i era liv
Du menar aty det är normalt att nli systemayiskt slagen av sin förälder? Jag gissar på fängelse max 6 år (alldeles för lite om nån frågar mig) och ute om 4 år, samt ett rejlt tilltaget skadestånd till barnet. Misshandel av barn bedöms oftast som grovt och kan rendera en straffpåföljd på 10 år.
Citera
2022-09-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Finns det en fungerande länk någonstans?
Samtliga länkar, som jag har klickat på, funkar inte. ''Gofile'', ''Tiktok'' och länken till ''Facebook''.

Finns det någon som kan länka videon, utan att det är länkas till en sociala medier. Jag kan tänka mig att ägarna till Facebook, Tiktok och andra plattform, så raderas dessa klipp förr eller senare.

Tack på förhand!

Sök på @ospecefika
På tik tok så kommer liven där pappan o mammans fd vän pratar med killen som håller i insamlingen
Citera
2022-09-21, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Planen
Folk frågade honom igår hur han ska kunna ge henne pengar varpå han skriker åt folk: ANVÄND ER FUCKING HJÄRNA, IDIOTER!! TÄNK SJÄLVA!!
Sen: FUCK ER ALLA SOM INTE TROR JAG SKA GE HENNE PENGAR, jag kommer inte ta pengar, polisen ska inte få ta dom, inte soc, ingen, bara flickan jag ska leta upp henne i Ronneby o ge pengarna tillsammans med hennes pappa

Låter trovärdigt.
Citera
2022-09-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Jag förstår inte heller hur filmerna har kommit ut. Det blir spännande att se var detta slutar. Fängelse 3 år, ute efter halva tiden.
Det ska bli mycket spännande å läsa fup samt hennes bortförklaringar
Citera
2022-09-21, 13:53
Medlem
Vem ger pengar till en babbe i tron att de ska gå till någon annan än han själv?
Skrattretande.
Citera
2022-09-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Planen

Röd flagga på ett sådant svar.
Om det är samma snubbe som skrev på Facebook igår så uttryckte han sig väldigt moget och med korrekt svenska där. Kanske för att vinna förtroende.

Det skulle ju vara så att de lämnar pengar eller leksaker till någon som arbetar på soc men om de tror att privatpersoner får tillgång till en placerad flicka bara sådär så kan de drömma vidare.
Citera
2022-09-21, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller tvärtom - man har sett så pass mycket att man förstår vilken skada den behandlingen gör på barnet.

Jag skulle dessutom säga tvärtom - om du tror att grov misshandel har någon form av antal blåmärkens kriterier - då har du inte sett mycket i ditt liv.

Det som visas är misshandel, epitetet #grov# används p g a av barnets utsatthet samt att det är en närstående barnet skall kunna lita på. Man räknar således inte enbart hur hårt slaget är utan också vilken situation det handlar om och vilken känslomässig skada det åsamkar -- eftersom det handlar om ett försvarslöst offer som inte kan freda sig.

Exakt. Folk är så jävla efterblivna när det gäller sånt här. Förminskar det. Men det handlar om ett oförstående barn. Skillnad om det är en vuxen person. Barnet tar mer skada av sånt här oavsett hur hårt det blir slaget än en vuxen hade.
Citera
2022-09-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar aty det är normalt att nli systemayiskt slagen av sin förälder? Jag gissar på fängelse max 6 år (alldeles för lite om nån frågar mig) och ute om 4 år, samt ett rejlt tilltaget skadestånd till barnet. Misshandel av barn bedöms oftast som grovt och kan rendera en straffpåföljd på 10 år.

Nej
Rättspsyk, ute efter 2
Behåller vårdnaden
Citera
2022-09-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan du snälla provocera i någon annan tråd istället ?

Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Det är nog du som får tagga upp istället.

Ni vet att jag har rätt, det blir ingen grov misshandel

Möjligen flera fall av ringa misshandel och fridskränkning, sluta låta era känslor styra er
Citera
2022-09-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirjanna
Sök på @ospecefika
På tik tok så kommer liven där pappan o mammans fd vän pratar med killen som håller i insamlingen
Där finns videon? Du kan inte direkt länka till videon? Jag har inte Tiktok och vet inte så mycket hur den fungerar. Jag sökte på det namnet du skrev på sökfunktionen, men det kom upp många olika förslag.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in