2022-09-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Ja, eller hur? Inte konstigt att folk är lättkränkta snöflingor nuförtiden liksom. Det är ett par örfilar liksom... Jag går ett steg längre, jag försvarar mamman. Lagen borde förändras så att det här är lagligt. Trollar inte, jag menar det 100 %.

Asså jag skulle bara läsa igenom tråden.. Och brukar inte ge uppmärksamhet åt imbeciller som dig men dina kommentarer får mitt blod att koka.. Jag hoppas innerligt att du inte har barn och att du förstår att där finns en anledning till att det är olagligt att slå sina barn även olagligt att slåss över lag och vilka spår det sätter hos barnen... Där finns ingen anledning till att slå sina barn för att lära dem saker.. Eller disciplinera dom.. 🤦🏼‍♀️
Citera
2022-09-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tänkte fel angående barnfridsbrott

Men barnet har inte bara blivit misshandlad en gång utan upprepade gånger under lång tid.
Filmerna visar inte bara ett tillfälle utan flera

Jaha okej. Men då skulle Grov fridskränkning kunna bli aktuellt. Men det kommer krävas att man kan visa på att det rört sig om systematiska kränkningar som varit ägnade att allvarligt skada personens självkänsla. Skulle dock dessa kränkningar bestå av grova misshandlar (och inte misshandelsbrott av normalgraden) så kommer brottet Grov misshandel få företräde.
Citera
2022-09-21, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Planen
Ja exakt de gjorde dom, ena stunden skrattade dom ihop, sen skrek Y*s o blev arg, fina humörsvängningar grabben har..

*=a

Edit: Han heter tydligen inte så på riktigt

Stabil snubbe… hade inte gett pengar till insamlingen av dom. Känns som dom bara komma ta pengarna själva.
Citera
2022-09-21, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, nej, nej. Barnfridsbrott riktar ju sig mot barn som bevittnar våld i hemmet, inte utsätts för brott själv. Skulle dock det misshandlade barnet ha haft ett syskon som uppfattat detta våldet, så hade Barnfridsbrott varit aktuellt.

(Grov) Fridskränkning handlar ju om upprepade kränkningar mot närstående, som man sedan slår ihop till ett allvarligare brott, dvs Fridskränkning. Men vad jag förstått så innefattar filmklippet bara EN misshandel. Det skulle alltså behövas att man kan leda flera kränkningar/misshandelsbrott i bevis för att detta skall vara möjligt.

Man får heller inte glömma att Grov misshandel, med straffskalan 1,5-6 års fängelse, trumfar Grov fridskränkning, med straffskalan 1-6 år.

Det är flertalet misshandlar. Olika tillfällen. Hon blir till exempel instängd i en garderob dessutom.
Citera
2022-09-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Det är flertalet misshandlar. Olika tillfällen. Hon blir till exempel instängd i en garderob dessutom.

Läs inlägg #1055. Har hon dessutom låsts in i en garderob så kan vi plussa på Olaga frihetsberövande...
Citera
2022-09-21, 12:10
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammaliz
Inte ens någon med utvecklingstörning gör sådant här. Så lägg ner att alltid använda dessa ord som utfyllnad. Jag hoppas du aldrig får något barn med någon form av funktionsvariation. Mvh en funkismamma med en downs dotter.

Du borde inte vara på flashback om du inte tål ordet 'utvecklingsstörd'. Jag menade inte att vederbörande har down syndrom, jag menade att hen är fullkomligt dum i huvudet. Man kallar väl inte en person som har downs syndrom för utvecklingsstörd? Jag gör åtminstone inte det, så du kan vara lugn.
Citera
2022-09-21, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TessahKF
Asså jag skulle bara läsa igenom tråden.. Och brukar inte ge uppmärksamhet åt imbeciller som dig men dina kommentarer får mitt blod att koka.. Jag hoppas innerligt att du inte har barn och att du förstår att där finns en anledning till att det är olagligt att slå sina barn även olagligt att slåss över lag och vilka spår det sätter hos barnen... Där finns ingen anledning till att slå sina barn för att lära dem saker.. Eller disciplinera dom.. 🤦🏼‍♀️

Bry dig inte om såna idiotier. Det komiska om personen är seriös är att då kan man i mitt tycke lika gärna tillåta att man ger personer som retar upp en en örfil eller smäll. Det är enligt mig samma sak som att aga barn. Barn är också individer med rättigheter.
Citera
2022-09-21, 12:16
Medlem
Har ni sett liven på tik tok där en stor tik rikare gjort en insamling åt flickan. Där även mammans fd vän och pappan till barnet Var med i den liven?

Här finns lite skärmdumpar
https://vm.tiktok.com/ZMFevyqM3/
Citera
2022-09-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Det tråkiga är att du får ett ännu hårdare straff om du misshandlar denna kvinna än en random person.
Det läggs på övergrepp i rättsak utöver misshandel.
Vilket hände snubben med golfklubban som nitade Hagamannen.

Vänta här... Nu hittar du på!?

Övergrepp i rättssak riktar ju sig mot person som utsatts för hot/våld för att hen har anmält ett brott, vittnat i rättegång eller som ett försök att hindra en person att anmäla, vittna etc. I Hagamannens fall hade han ju avtjänat sitt straff och någon rättsprocess förelåg inte i hans gamla ärende.

Denna personen åtalades endast för Grov misshandel (och friades dessutom) - och har jag råkat missa att han även åtalades för Övergrepp i rättssak, så handlar det endast om att gärningsmännen försökt få honom att inte anmäla/vittna mot just den grova misshandeln som utfördes. Den (eventuella) brottsrubriceringen har alltså ingenting med hans gamla brott/dom att göra.
Citera
2022-09-21, 12:20
Medlem
Har åklagaren gått ut med något ännu? klockan 12 skulle väl hon bestämma sig .....
Citera
2022-09-21, 12:20
Medlem
Är det någon som har någon teori om hur filmerna kan ha "läckts"?
Kan läsa på flera ställen att hon skickat till någon vän? Vem är denna vännen? Är det någon som gillar att få dessa videos skickade till sig? Det är ju flera olika videos med olika kläder etc, man samlar väl inte på sig 5-10 videos och sen polisanmäler?
Eller har hon spelat in dom för att lägga upp på någon sida där folk går igång på att se slagna barn och polisen fått nys om det på det sättet?
Citera
2022-09-21, 12:22
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydvester.Stallone
Flickan ser inte ut att bli särskilt fysiskt skadad så för står inte riktigt allas reaktioner på videon. Visst, det är jävligt grisigt gjort av en mamma men det är inte någon grov misshandel egentligen. Det är mer psykiskt misshandel än fysisk som jag ser det.

Det som är grisigt i videon är bristen på förståelse för ett litet barn och vad som händer med barnet psykologiskt när man behandlar det så. Barnet kommer sakna all tillit till vuxna och bära på mycket skuld och skam genom livet utan att riktigt förstå varför. Flickan förstår inte varför hon blir slagen men inombords så känner hon att någonting har hon gjort fel och hon är inte värd bättre. Den känslan kommer hon bära med sig som vuxen och den kommer ligga till grund för många ödesdigra beslut.

Du svarar själv på frågan. Flickan ser livrädd ut, det är anledningen till folks kraftiga reaktioner. Flickan är helt själv i detta helvette, personen som ska skydda henne utsätter henne istället för psykisk och fysisk misshandel.

Usch kan inte sluta tänka på henne, stackars flicka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in