2022-09-18, 17:39
Medlem
I turkbutiken är det mesta skit. Det är produkter av allra lägsta kvalitet. Produkter som en svensk butik aldrig skulle ta in i sitt sortiment. Eller ens få lov att sälja.

Vissa har fått för sig att turkbutikernas utbud är spännande och exotiskt men det är fel. Det är bara sämre. Det handlar om varor med okänt ursprung och tvivelaktigt innehåll.

Möjligtvis att nötterna är billigare.
Citera
2022-09-18, 17:55
Medlem
Har flyttat till en studentstad men när jag bodde i Göteborg fanns det ett ställe som hette partihallarna, där kunde man fynda flera kilo paprika och dylikt från Albanien, Makedonien och övriga balkan. Ost var också billigt (då tänker jag på fårost) kostade hälften så mycket hos "turkarna" i jämförelse med vanliga butikerna. Nu dricker jag inte läsk men man kunde få ett flak 33cl aluminiumburkar riktigt billigt också. Korven i deras sortiment var också godare, kryddstark och inte samma tråkiga smak som våra fläskkorvar/grillkorvar för 20kr paket. Fanns också goda bakelser och billigt tvättmedel, Ariel, typ en säck 10kg till priset av 2kg. Sedan fanns det en köttdisk men handlade aldrig kött där så vet inte om det var någon vidare bra standard (mycket flugor var det i alla fall). Det var minst 8 år sedan så är möjligt att det inte är samma standard nu, men det var helt ok då i alla fall.

Rent var det, men däremot ganska trångt placerade hyllor, luktade kemiskt typ som vanish, vill jag minnas.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-09-18 kl. 18:02.
Citera
2022-09-18, 18:04
Medlem
Min närmsta turkaffär säljer bland annat ocb papper och annat som behövs för o röka gräs de hade bongar ett tag men tog sefan bort det från hyllorna minns tiderna då jag rökte gräs då brukade jag knalla förbi o plocka upp lite osb papper annars kanske jag köpte cigg innan jag var 18 då de ej var så noggrana med åldern nu knallar jag mest in där för o köpa kaffe
Citera
2022-09-18, 18:15
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag skulle aldrig få för mig att besöka en turkbutik. Jag försöker dessutom i största möjliga mån undvika restauranger som drivs av blattar.
Citera
2022-09-18, 18:30
Medlem
spermaoffrets avatar
Halvtinade varor nu i och med elpriserna. Antar de stänger av frysen under natten. Blir frost inne i förpackningarna. Tagit bort prismärkningar/skyltar så de kan höja, eller trixa lite hursom med priserna.
Citera
2022-09-18, 18:31
Medlem
Tumregeln är väl att turkvaror är bättre i turkaffärer. Bodde ett tag nära en och handlade kryddor, nötter, ris t.ex. Men skulle aldrig köpa kött eller något annat man kan bli sjuk av.
Citera
2022-09-18, 18:41
Medlem
Udda varor..okända märken..aldrig färskvaror.
Citera
2022-09-18, 18:45
Medlem
Deagle66s avatar
Brukar handla då o då i turkaffären.
Gjorde ett misstag att köpa potatis i tuskaffären för att göra Hasselbackpotatis.
Va nog första o sista gången jag köpte potatis där, smakade jord av dom....

Annars har dom vissa saker som är helt ok.
Citera
2022-09-18, 18:45
Medlem
turkaffären har varor som kan ha gått ut för flera månader sedan

skulle aldrig handla där
Citera
2022-09-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YELLOWSUPERCAR
Tumregeln är väl att turkvaror är bättre i turkaffärer. Bodde ett tag nära en och handlade kryddor, nötter, ris t.ex. Men skulle aldrig köpa kött eller något annat man kan bli sjuk av.

Men blir man verkligen sjuk av köttet? Vart kommer köttet ifrån?
Citera
2022-09-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Många är vi, infödda svenskar som ibland bara går förbi Turkaffären. Vi känner ngn doft och kanske tittar nyfiket in. Men vi går aldrig in med rädsla för det okända.

Men hur är det i Turkaffären?

Bra råvaror?
Priser?
Fräscht?
Går det betala med kort?
Datummärkning
Etc?
Det luktar alltid konstigt. Kött ligger osmakligt slängt i kyldisken. Bara skumma märken, fast det får man ju räkna med. Priserna är oftast ok.
Kort brukar gå bra att betala med.
Citera
2022-09-18, 19:17
Medlem
SupaStrats avatar
Handlar vissa saker hos lokala araberna som ris och citron- och limejuice. De har också nån riktigt god läsk med maltbas.
Man kan också få uppleva lite äkta mellanösterkultur. Senast jag handlade där var det två snubbar som skrek på varandra på arabiska och blev till sist utkastade när de skulle börja veva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in