Citat:
Ursprungligen postat av
chelchele
Länken fungerar inte.
Jag ser inte er som ett hot, ni är för dåliga på att förstå hur saker fungerar och ni blir utnyttjade av judar. Ni länkar till en video med fem polare som är ute och vajar på kurdiska flaggan från en motorcykel och ni tror det är revolution på gång.
Basij får antagligen inte använda vapen mot protesterna för att spara liv.
Det är synd att du vill döda andra iranier, jag vill inte att ni ska dö, bara att ni ska lära er förstår hur saker fungerar. Det är inte så svårt, bara titta på alla krig i demokratins namn, har du inte förstått att demokrati bara är skitsnack?
Du är så jävla dum i huvudet att detta inte ens förtjänar ett svar. Men jag är också också dum som ger dig ett svar nu. Om du har missat omfattningen av protesterna så kan jag inte rädda dig. Och vi lever i en demokrati, även om den inte är perfekt. Det är snarare myten om den perfekta demokratin som du riktar udden mot. Den har aldrig funnits.
I Sverige kan man söka demonstrationstillstånd även som nazist och får rätten att yttra sig. I Iran får enbart pro-regimdemonstrationer tillstånd. Regimkritiska sådana får aldrig tillstånd. Beger man sig ut på gatorna ändå så möts man av oproportionerligt våld och riskerar sitt liv.
Bara en fredsskadad fittsvenne som bor i en demokrati kan yttra något så korkat som att demokrati inte existerar. Du har aldrig kämpat för något större i ditt liv, någonsin. Så sitter du på din skrivbordsstol med din feta mage i vädret och en påse chips och kladdar ner tangentbordet med "demokrati bara är skitsnack". Det måste drypa av flott på ditt tangentbord din feta gris.