2022-09-16, 22:59
Medlem
Tänkte vi kunde ha en tråd för saker relaterat till det största förlaget av revisionistiska böcker, Castle Hill Publishers.

Jag brukar då och då beställa böcker från Castle Hill Publishers men stötte på patrull nu senast, man skickar tydligen bara till USA och Kanada numera. Jag läser på deras sida att man i april såldes till CODOH. Vad var det som hände, man skriver något om att det blev problem att skicka böcker när UK lämnade EU, är detta hela sanningen?
"After the UK left the European Union in early 2021, mailing dissident merchandise from the UK to EU countries has become financially and legally untenable. As a consequence, CHP was sold in April 2022 to CODOH, which has reorganized it as a limited-liability company under the name CastleHill Publishing LLC."

Vem är författaren till denna, Unmasking Anne Frank? https://castlehill.shop/product/unmasking-anne-frank/
Ikuo Suzuki, om jag googlar den så finns det en professor vid University of Tokyo, är det denne person som skrivit boken? Vad gör den till expert på området och hur har det tagits emot på universitet att skriva en sådan kontroversiell bok?
Citera
2022-09-17, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Tänkte vi kunde ha en tråd för saker relaterat till det största förlaget av revisionistiska böcker, Castle Hill Publishers.

Jag brukar då och då beställa böcker från Castle Hill Publishers men stötte på patrull nu senast, man skickar tydligen bara till USA och Kanada numera. Jag läser på deras sida att man i april såldes till CODOH. Vad var det som hände, man skriver något om att det blev problem att skicka böcker när UK lämnade EU, är detta hela sanningen?
"After the UK left the European Union in early 2021, mailing dissident merchandise from the UK to EU countries has become financially and legally untenable. As a consequence, CHP was sold in April 2022 to CODOH, which has reorganized it as a limited-liability company under the name CastleHill Publishing LLC."

Vem är författaren till denna, Unmasking Anne Frank? https://castlehill.shop/product/unmasking-anne-frank/
Ikuo Suzuki, om jag googlar den så finns det en professor vid University of Tokyo, är det denne person som skrivit boken? Vad gör den till expert på området och hur har det tagits emot på universitet att skriva en sådan kontroversiell bok?

Ajdå. Jag har själv haft tankar på att beställa hem lite tryckta verk då jag går i tankarna att utbilda mina barn i kritiskt tänkande rent generellt men då även förintelselögnen och hur den genomsyrar samhälle, politik, åsikter och då lagstiftning mot att publikt proklamera sin övertygelse. Böcker har helt enkelt ett större värde än att då sitta med ungarna på internet och skumma runt. Det känns som en fel väg att gå att jaga fragment och forumsinlägg.

Problemet för mig är att jag bor i Indonesien och det är synnerligen besvärligt och kostsamt att skicka tunga böcker hit. Det börjar dock lossna även här med Corona debaklet så man kan snart återuppta resandet och UK besöker jag iallafall 1-2 per år.

Vad gäller att Castle Hill inte längre skickar till EU kanske kan vara relaterat till att 'maffian' nu inte är bakbundna av 'fritt flöde av varor och tjänster' parollen som gäller (nåja, vart mer politiskt än så) inom EU?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-09-17 kl. 02:59.
Citera
2022-09-18, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför vill man över huvud taget lägga pengar på köp av varor från CHP när det är lögner och förvanskningar av historiska fakta man får och göder dessa oseriösa lögnare…? Är verkligheten inte spännande nog…? Känns ju lite som att slänga pengar på publikationer för platt jord, men jorden blir inte plattare för det…
Jag tycker deras böcker är intressanta, om du tycker det är lögner och osanningar ja då förstår jag att du inte vill lägga pengar där.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ajdå. Jag har själv haft tankar på att beställa hem lite tryckta verk då jag går i tankarna att utbilda mina barn i kritiskt tänkande rent generellt men då även förintelselögnen och hur den genomsyrar samhälle, politik, åsikter och då lagstiftning mot att publikt proklamera sin övertygelse. Böcker har helt enkelt ett större värde än att då sitta med ungarna på internet och skumma runt. Det känns som en fel väg att gå att jaga fragment och forumsinlägg.

Problemet för mig är att jag bor i Indonesien och det är synnerligen besvärligt och kostsamt att skicka tunga böcker hit. Det börjar dock lossna även här med Corona debaklet så man kan snart återuppta resandet och UK besöker jag iallafall 1-2 per år.

Vad gäller att Castle Hill inte längre skickar till EU kanske kan vara relaterat till att 'maffian' nu inte är bakbundna av 'fritt flöde av varor och tjänster' parollen som gäller (nåja, vart mer politiskt än så) inom EU?
Lite märkligt kan jag tycka det är, en stor del av deras kundkrets bör finnas i Europa då det är europeisk historia det handlar om. Jag har mailat dem och frågat men får inget svar.
Citera
2022-09-18, 18:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Boken verkar vara publicerad av Clemens & Blair, inte Castle Hill Publishers. CHP distribuerar nog enbart boken, men den går även att handla på Amazon. Vad gäller författaren så kunde jag inte hitta någon bra information om honom, men enligt en recension så handlar det de facto om en japansk forskare; huruvida det är samme Ikuo Suzuki som arbetar vid University of Tokyo vet jag inte.

Jag kommer att skriva en egen recension av boken i ett senare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, just därför går radarn igång.

Nigga please..
Lägg ner fiskandet. Ingen här med lite omvärldskunskaper tror för en sekund att du jobbat i Indonesien än mindre i något annat land i Asien. ..i 17år. Hahahaha.

1. Du har visat en närmast infantil nivå på förståelsen för de mest fundamentala naturvetenskapliga frågeställningarna. Inte en chans att du jobbat inom någon industri här.
2. Du kan knappt sätta ihop en mening än mindre har ordförråd eller kan stava rätt de som du försöker dig på. Inte en chans att du ens jobbat som engelska lärare eller ens kört konversationsklasser.

Jomenvisst serru, du har jobbat på Java i 17 år. Mkay..

Bah, grifters. Självklart finns det de som ska åka i kölvattnet till århundradets största (och lukrativaste) bluff. "There is no business like shoa-business". Det finns en anledning till att det än idag släpps samma gamla filmer, samma gamla skitböcker, allt i samma gamla holohoax spår. Pengar.

Follow the money. Självklart får de publicera vad fan de vill. Jag köper det (numera) inte men jag tror på yttrandefrihet serru.

Vad gäller Castle Hill så är det säkert en redig uppförsbacke att publicera mot maffians försök att tysta ner. Där är det ärbara motiv i min mening. Yttrandefrihet och öppen dialog.

Bra inlägg.

Och ett tips till de som har problem att få tag i fysiska kopior av CHP:s böcker: alla böcker går, med några få undantag, att handla i e-boksformat, vilket innebär att boken skickas elektroniskt och kan läsas lokalt på t.ex. en surfplatta eller e-reader. Vid beställning av böcker i elektroniskt format är det dessutom möjligt att fylla i helt påhittade uppgifter om köpare. Om du därmed har problem att handla från Indonesien (pga. av geografiska begränsningar) kan du t.ex. fylla i en kanadensisk eller amerikansk postadress och ändå få boken mejlad i digitalt format till önskad e-postadress.
Citera
2022-09-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Boken verkar vara publicerad av Clemens & Blair, inte Castle Hill Publishers. CHP distribuerar nog enbart boken, men den går även att handla på Amazon. Vad gäller författaren så kunde jag inte hitta någon bra information om honom, men enligt en recension så handlar det de facto om en japansk forskare; huruvida det är samme Ikuo Suzuki som arbetar vid University of Tokyo vet jag inte.

Jag kommer att skriva en egen recension av boken i ett senare inlägg.

Ja jag såg att den finns enkelt att få tag på, tänker mig beställa ett exemplar, finns via Amazon. Men hade gärna stöttat Castle Hill ekonomiskt. Castle Hill är inte bara ett förlag utan en bokhandel.
Jag minns fortsatt Ditlieb Felderers: Anne Franks diary a hoax. Förväntar mig att denna är lite mer i modern tappning.
Citera
2022-09-18, 21:06
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ja jag såg att den finns enkelt att få tag på, tänker mig beställa ett exemplar, finns via Amazon. Men hade gärna stöttat Castle Hill ekonomiskt. Castle Hill är inte bara ett förlag utan en bokhandel.
Jag minns fortsatt Ditlieb Felderers: Anne Franks diary a hoax. Förväntar mig att denna är lite mer i modern tappning.

Det mest intressanta är att denna bok även återgivit de "nyligen upptäckta" fem sidor från dagboken som offentliggjordes för några år sedan, och ytterligare två sidor som offentliggjordes 2018. Baserat på de recensioner jag läst verkar denna bok vara betydligt mer djuplodande, och tar hela Anne Frank-korpusen i beaktning utifrån ett historiografiskt perspektiv, med hänsyn till de många märkliga förändringar och upphovsrättsbråk som kantat dagboken och därmed också satt hela berättelsen i gungning, rent autenticitetsmässigt.

Det skall bli synnerligen intressant läsning!
Citera
2022-09-18, 21:08
Medlem
Citat:
Det mest intressanta är att denna bok även återgivit de "nyligen upptäckta" fem sidor från dagboken som offentliggjordes för några år sedan, och ytterligare två sidor som offentliggjordes 2018. Baserat på de recensioner jag läst verkar denna bok vara betydligt mer djuplodande, och tar hela Anne Frank-korpusen i beaktning utifrån ett historiografiskt perspektiv, med hänsyn till de många märkliga förändringar och upphovsrättsbråk som kantat dagboken och därmed också satt hela berättelsen i gungning, rent autenticitetsmässigt.

Det skall bli synnerligen intressant läsning!
Ja och jag har mailat Castle Hill och frågat dem om denna spärren för europeer att beställa men inte fått något svar, jag har handlat därifrån dussintals gånger ändå kan man inte ens svara på mail.
Blir nog att beställa från Amazon ändå
Citera
2022-09-19, 04:25
Medlem
Citat:
Bra inlägg.

Och ett tips till de som har problem att få tag i fysiska kopior av CHP:s böcker: alla böcker går, med några få undantag, att handla i e-boksformat, vilket innebär att boken skickas elektroniskt och kan läsas lokalt på t.ex. en surfplatta eller e-reader. Vid beställning av böcker i elektroniskt format är det dessutom möjligt att fylla i helt påhittade uppgifter om köpare. Om du därmed har problem att handla från Indonesien (pga. av geografiska begränsningar) kan du t.ex. fylla i en kanadensisk eller amerikansk postadress och ändå få boken mejlad i digitalt format till önskad e-postadress.

Jajo, men jag vill nog helst göra en lektion av det med tryckta böcker faktiskt. Jag är gammal i gården och skolar mina ungar i det jag kan och har tid till och tryckta böcker är 'school time' signal för oss.
En bok och ett övningshäfte är melodin. Det kostar lite mer men det håller dem också borta från alla fallgropar ute på det stora stygga internet. Känner att det är extra viktigt just runt detta ämne att hålla sig till den pedagogiken.

I värsta fall blir det att göra som du säger med email/VPN. Jag ska kika på om det går att lösa med nåt lokalt tryckeri/kopierings service men materialet är ju 'känsligt'. Även om holohoaxen inte har samma grepp om folk här (muslimer) så vill jag inte utsätta ungarna för några idioter från vare sig det ena eller andra stollelägret. ..då blir det lätt samma effekt som när jag själv vart hjärntvättad i grundskolan av det 'obligatoriska' besöket av den runt resande 'överlevaren'. Fritt och kritiskt tänkande är målet.
Citera
2022-09-26, 19:37
Medlem
Fått var från Germar Rudolf nu och de håller på att kolla på att få igång beställningar till Europa igen, dom har lagt ut försäljningen och tryckningen på en ny leverantör och denne gör inte leveranser till Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in