2022-09-16, 22:55
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag tror att många tjejer har en annan uppfattning än killar om att vara full.
Ni menar salongsberusad. Killar menar att tappa omdömet helt så att de vågar ragga på vem som helst
Nej tappa omdömet det skall många öl och drinkar till för att dom skall göra det.
Men dom försöker hela tiden få det till att just du är fullast så du kan skylla på det nästa dag när du inser att du har knullat med din killes kompis.
Ja ha så var det med det.
2022-09-16, 22:56
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Runt tre halsade öl för att döda ångesten och känna av något.

Runt sex för att börja bli lite vinglig.

Runt tio för att bli full.

Runt femton för att bli så dyngrak att man gör precis vad som helst.

Sen varierar det ju på om man har ätit, hur kass magen är och hur hårt man varit på flaskan det senaste.

Här om dagen kände jag mig nästan full på tre öl, det var lite oroväckande men i alla fall billigt.
2022-09-16, 22:59
Medlem
Efter 2-3 starköl så åker vinylspelaren igång jag ä på topphumör , ett par öl till så gäspar jag och vill gå o lägga mej
Det är då jag behöver sprit , så nån kvarting senare är humöret på topp pigg som en mört o snyggast av dom snygga o pratar med mej själv i spegeln när jag går på toan , då är jag full o go
2022-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Det är såklart olika hur mycket alkohol vi tål och jag tänkte det vore kul att höra hur mycket var och en behöver dricka för att nå någorlunda berusat tillstånd. Inte så att man ligger och spyr men så att verklighetsuppfattningen blir aningen lummigare och man känner sig "gladare". För mig är det nog max en flaska vin kanske 12%, är en ung normalviktig kvinna. Hur är det för dig?

Blev lite upphetsad av beskrivningen- ung normalviktig kvinna- billig i drift. 70- 120 spänn. Har du några dyra ovanor? Annars kan vi gifta oss.

Uj, i samtalsämnet drar jag åt extremen. Jag har just sänkt en halv flaska gin, jag gissar att jag skulle upplevas som lite berusad, jag känner mig 100% skärpt då jag även tagit en smula tjack.

Jag har i vuxen ålder aldrig gått på krogen utan 6-8 bira i kroppen. Då kommer jag in överallt och ser städad ut. Det slår däremot hårade med vin än öl. När jag väl blivit för full i min uppväxt har det ofta varit vin med i bilden.
2022-09-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinspappa
Efter 2-3 starköl så åker vinylspelaren igång jag ä på topphumör , ett par öl till så gäspar jag och vill gå o lägga mej
Det är då jag behöver sprit , så nån kvarting senare är humöret på topp pigg som en mört o snyggast av dom snygga o pratar med mej själv i spegeln när jag går på toan , då är jag full o go

Fy fan, vad Elin ska vara förbannad varje fredag

Annars låter det soft. Ibland knastrar det varma vinylljudet fram även här. Du borde ta dig en grogg så att du har någon att snacka med 😂
2022-09-16, 23:15
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
En tequila på 40% för att komma igång sedan 2 cider och några shots på det så är jag igång. Dock krävs det lite mer för att bräcka mig helt. Släng till en jägershot samt en redbullvodka så blir jag nog rätt full.
2022-09-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Fy fan, vad Elin ska vara förbannad varje fredag

Annars låter det soft. Ibland knastrar det varma vinylljudet fram även här. Du borde ta dig en grogg så att du har någon att snacka med 😂

Haha elin bor inte hemma längre ,

Föredrar ren sprit ,all sprit smakar ju gott när man är lite fuller hehe 😉
2022-09-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinspappa
Haha elin bor inte hemma längre ,

Föredrar ren sprit ,all sprit smakar ju gott när man är lite fuller hehe 😉

Tur för henne 😂

Exakt. Bobay sapphire, jävlar vad bra den är. Av någon anledning känns det dessutom som en vitamindryck. 😂
2022-09-16, 23:29
Mycket.

Är halvt alkad och tjock.

35 cl vodka typ
2022-09-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Det är såklart olika hur mycket alkohol vi tål och jag tänkte det vore kul att höra hur mycket var och en behöver dricka för att nå någorlunda berusat tillstånd. Inte så att man ligger och spyr men så att verklighetsuppfattningen blir aningen lummigare och man känner sig "gladare". För mig är det nog max en flaska vin kanske 12%, är en ung normalviktig kvinna. Hur är det för dig?
Nu dricker jag inte längre men ca 6 st 4,5 % cider så är man igång och på en helkväll så landade man på ca 12 st utan att man ballade ur utan bara var härligt onykter.

Körde jag på Absolut Vodka istället så blev det väl en 35:a på en helkväll.

Har aldrig gillat att vara dräggfull utan lagom är bäst.
2022-09-16, 23:53
Medlem
Tindraindras avatar
Tidsförloppet man dricker på har ju en oerhörd betydelse vilket jag inte nämnde i trådsstraten. Men jag tänker att det kanske handlar om en vanlig kväll, ett alkoholintag under tre till fem timmar kanske.
2022-09-16, 23:54
Medlem
fajjos avatar
~2-2,5L vin runt ~12% för att få en fylla där man mår bra.

Men man är ju alkoholist ända in i själen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in