• 2
  • 3
2022-10-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vi lever i oroliga tider och alltfler man pratar med vljer att ta ut minst hlften av sina besparingar i olika valutor fr att ha i reserv om banker osv brjar krisa

Vem trodde att elen kanske ska stngas av i ett land som Sverige fr ngra r sedan ? Jmfr detta med vad som kan drabba bankerna nr fretag osv gr i konkurs vid en krash.

Ska du ta ut pengar ? Varfr ?

Jag gmmer undan pengar p mnga olika stt, i fretag frmst, och jag rekommenderar alltid alla att "sprida sina risker" som det s fint heter. Tre fretag r fler n ett, r ett ordsprk jag lyder till vardags.

Kontanter r lika illa som att lta pengar vara digitala p bankkonton, de sjunker i vrde i takt med inflationen. Kp knark, vrdet sjunker sllan utan fljer snarare omvnd kurva i kristider.
Citera
2023-10-17, 18:15
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tar inte ut mer pengar frn bankomaten n vad jag behver fr stunden. Nr det vl gller s r det guld och silver som gller och inte papperslappar med tryckta vrden p.

Vid en ekonomisk kollaps s r det delmetaller och delstenar som godtas. Kontanter fungerar bara s lnge som ekonomin sjlv fungerar.
Citera
2023-10-17, 18:21
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Anvnder typ 85 procent kontanter och typ 15 procent kort.

Tar dock aldrig ut kontanter.
Men tar enbart emot kontantbetalning fr utfrt svartjobb. Runt 30k per mnad.

Hur pensionssparar du?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in