2006-07-05, 23:01
Medlem
Någon som vet hur man skall gå tillväga då man vill anmäla sig som testperson för nya mediciner vid sjukhus (vilka sjukhus bedriver det?) etc? Kallas det ens för testperson?

bmed
Citera
2006-07-05, 23:36
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Någon som vet hur man skall gå tillväga då man vill anmäla sig som testperson för nya mediciner vid sjukhus (vilka sjukhus bedriver det?) etc? Kallas det ens för testperson?

bmed
Eller hör av dig direkt till läkemedelsföretagen. Jag skulle aldrig göra det eftersom jag inte litar helt på läkemedelsindustrin. Bieffekterna kan bli långt värre än ersättningen som du får kan täcka, det hände ju några testpersoner i England tidigare i år där någon låg länge i koma, några fick amputera ben m.m. Låter inget vidare i mina öron hur stora garantier man än får om ev. bieffekter. Köp en triss istället, eller harry boy (jackpot i helgen!)
Citera
2006-07-06, 21:29
Bannlyst
En fd. arbetskamrats sons flickvän anmälde sig som försöksperson. Hon hade tur och fick testa någon variant av prozac. För detta kunde hon kvittera ut 16000:-. Försöket var uppdelat på en vecka, med kontroller varannan dag. Hon kände inte av några biverkningar och det hela verkade vara ganska lättförtjänta pengar.
Citera
2006-07-06, 22:14
Medlem
Laurentiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed

bmed

Du kan ju börja med att ta en titt på vad Karolinska sjukhuset erbjuder i försöksväg. Nu har jag inte studerat de olika artiklarna på sidan så noga, men de tycks i alla fall inte vara så pigga på att skriva om någon ersättning, men det kanske har att göra med att de annars skulle locka för många rena guldgrävare.
Citera
2006-07-06, 22:21
Medlem
www.forsoksperson.nu

Håller till i Uppsala...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in