2022-09-14, 21:55
Medlem
11:20

https://www.youtube.com/watch?v=si8JEGzETLk

Subban har fått dubbla avslag men hon ger inte upp sin kamp för sin stackars ovetandes lille pojk Är en lättare misshandel rättfärdigad i såna här situationer? Hon försöker ju i grund och botten få igenom någon typ av barndomsförstörelse. Kärringjäveln försöker bortförklara det men man förstår ju att detta handlar om sadism. Vill inte veta vad Mauri egentligen tänker under samtalet. Ingen som tycker om sitt barn gör något sånt. Som straff föreslår jag att man tvingar henne att byta efternamn till Ahl.
Citera
2022-09-14, 22:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Hoppas hon får som hon vill, klart man ska kunna heta vad som helst?
Citera
2022-09-14, 22:07
Medlem
Om man inte bryr sig om att få sitt liv förstört så kan man ju det. Tyvärr är killen under 2 år och har inte mycket att säga till om. Om du ger ditt barn ett namn som du vet kommer innebära mobbing hela uppväxten så är du ond.
Citera
2022-09-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
11:20

https://www.youtube.com/watch?v=si8JEGzETLk

Subban har fått dubbla avslag men hon ger inte upp sin kamp för sin stackars ovetandes lille pojk Är en lättare misshandel rättfärdigad i såna här situationer? Hon försöker ju i grund och botten få igenom någon typ av barndomsförstörelse. Kärringjäveln försöker bortförklara det men man förstår ju att detta handlar om sadism. Vill inte veta vad Mauri egentligen tänker under samtalet. Ingen som tycker om sitt barn gör något sånt. Som straff föreslår jag att man tvingar henne att byta efternamn till Ahl.

Det sjuka var ju att hon inte ens var en Putin supporter.
Att döpa sitt barn sitt barn till Vladimir Putin hade väl på nåt sätt varit förståeligt om personen är nåt form av hjärntvättat ryss-troll. Men inte för en tillsynes vanlig skåning.
Citera
2022-09-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det sjuka var ju att hon inte ens var en Putin supporter.
Att döpa sitt barn sitt barn till Vladimir Putin hade väl på nåt sätt varit förståeligt om personen är nåt form av hjärntvättat ryss-troll. Men inte för en tillsynes vanlig skåning.

Hon vill se sitt barn lida. Finns ingen annan förklaring. Även om idén till namnet kom innan kriget så skrotar man naturligtvis dessa planer omedelbart iom invasionen. Så sinnesrubbad att Putins egna personal reagerar och kontaktar henne.
Citera
2022-09-14, 23:02
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hoppas hon får som hon vill, klart man ska kunna heta vad som helst?
Ska man få döpa sin unge till Adolf Hitler också?
Citera
2022-09-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Jag läste för längesen att några föräldrar ville namnge sitt barn just detta namn, Adolf Hitler. De fick avslag, då namnet ansågs väcka anstöt. Det var före internets tid så jag kan inte googla fram någon källa. Jag finner det i alla fall vara ett rimligt beslut. Så Vladimir Putin bör också avfärdas.

Däremot finns det väl en del som heter Adolf och en del Vladimir, så bara man inte tar med efternamnet som en sorts förnamn, lär det godkännas.
Citera
2022-09-14, 23:51
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Jag läste för längesen att några föräldrar ville namnge sitt barn just detta namn, Adolf Hitler. De fick avslag, då namnet ansågs väcka anstöt. Det var före internets tid så jag kan inte googla fram någon källa. Jag finner det i alla fall vara ett rimligt beslut. Så Vladimir Putin bör också avfärdas.

Däremot finns det väl en del som heter Adolf och en del Vladimir, så bara man inte tar med efternamnet som en sorts förnamn, lär det godkännas.
Och så borde det vara, att man kan få heta Adolf eller Vladimir.
Självklart ska inte delar av namn förbjudas bara för att en hatad person burit en del av namnet.

Btw, varumärket Adidas är en förkortning för Adi Dassler, vilket var grundaren Adolf Dasslers smeknamn.
Citera
2022-09-14, 23:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Varför inte? Mitt barn, mitt val utav namn.

Att staten går in och säger nej är en annan femma.
Citera
2022-09-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför inte? Mitt barn, mitt val utav namn.

Du har ansvar för att ditt barn får ett värdigt liv.
Citera
2022-09-15, 01:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja, varför inte?
Citera
2022-09-15, 02:47
Medlem
Merwinnas avatar
Så hemskt. Hon vill alltså offra sin son för en princip? Dessutom kan hon inte ens uttala Putin (som uttalas med ett långt, mjukt o-ljud); hon uttalar det på svenska som om det skulle stavas "Puttin". Och hon säger "mellannamn" (som är ett andra efternamn) fast hon menar "andra förnamn". Vilken j-vla idiotkärring!

För övrigt är Putin ett efternamn, och man kan naturligtvis inte heta ett efternamn i förnamn. (Jo i vissa namntraditioner kan man ju det, där faderns förnamn blir barnens efternamn. Både i det gamla England och i vissa arabländer än idag tillämpas det. I vissa arabländer en hel kedja av namn från far, farfar och farfarsfar. Så t.ex. James och Yousef kan vara både för- och efternamn. Men i Sverige finns inte den traditionen - och för övrigt inte i Ryssland heller - så här går det inte att ta ett efternamn som förnamn.)

Enbart Vladimir borde inte vara omöjligt - kan man heta Kevin och Liam så kan man väl heta Vladimir och Nikolai. Men det är såklart väldigt olämpligt just nu, just för Putins skull. Associationen till Dracula (Vlad) är inte heller så lyckad... Annars är det ett manligt och stiligt namn.

Ja, den familjen borde soc titta närmare på...
Senast redigerad av Merwinna 2022-09-15 kl. 02:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in