Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Men varför tycker SD att det är viktigt att Riks ska spela ner kopplingarna mellan partiet och mediekanalen om dom spelar med så öppna kort?
Då kanalen såldes och inte längre ägs av SD, så förvånar det inte mig, att man vill framhålla det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Det finns många högerkanaler jag inte håller med, men anledningen till att jag tycker Riks och SD är suspekta och falskspelande är att dom utåt vill påskina att det går vattentäta skott dom emellan, samtidigt som partiet inshyser och finansierar kanalen och samtidigt känner sig så bekväma att dom kan ge order åt dom.
"Vattentäta skott" är din formulering, som du knappast kan hitta, att ngn inom Riks eller SD har sagt.
Riks har beskrivits som "oberoende" och man har poängterat, att SD inte äger Riks. SD:s kommunikationschef Wallerstein deltar inte i Riks dagliga planeringsmöten. Då Riks gör uppdrag åt SD så kan SD (i egenskap av kund) givetvis framhålla hur man vill, att det beställda arbetet ska läggas upp.
Men så länge som Riks inte byter inriktning och blir en vänsterkanal, så kommer du och likasinnade att betrakta Riks existens som suspekt och falskspelande.