2024-05-16, 14:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Nej, falskspelande och suspekta
Är dom eftersom dom fortfarande finansieras av SD och delar lokaler med dom, samtidigt som SD beordrar dom vad dom ska göra men vill att dom ska spela ner kopplingarna mellan dom.

Som jag skrev så startades Riks av SD och såldes sedan med argumentet, att partier inte ska äga en media kanal. Såvitt jag vet, så har Riks aldrig dolt att kanalen fortfarande får huvuddelen av sina inkomster från SD genom olika uppdrag. Försäljningen av Riks skedde för mindre än ett år sedan, så det är inte heller förvånande.

Riks hyr sina lokaler av SD - vad jag förstår så disponerar Riks och SD:s kommunikationsavdelning olika våningar i en större fastighet, men de delar lunchrum. Ingenting av detta har varit hemligt.

Så länge som Riks inte byter inriktning och blir en vänsterkanal, så kommer du och likasinnade att betrakta Riks existens som "falskspelande och suspekta".
Citera
2024-05-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
VAD ÄR det meningen att dessa människor skall göra exakt? Vem finansierar dem?

Våra skattepengar betalar lön för att Tjomme och Tjimme ska leka hobbyinfluencers.

Det är ju så jävla pinsamt hur lågt man kan sjunka. SD visar sig återigen vara ett skräpparti bestående av skräpsnubbar som inte vill jobba. Alltså ska man skratta eller söka jobb där också?! 😂😂😂😂
Citera
2024-05-16, 17:15
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Ojdå!
Två personer på SDs kommunikationavdelning tilldelas andra arbetsuppgifter till dess att de fått en utbildning i Tidöavtalets respektklausul och att en skärpt policy kring inlägg om samarbetspartier har införts.

"Ojdå."
Ojdå vad då? Ojdå, Denna symbolhandling är allt b*garna i borgerligheten lyckat tjata sig till från SD?
Vettigt folk himlar med ögonen åt hela den här icke-historien. Enda syftet jag kan tänka mig att sjuklövern har med detta är att försöka påverka den lilla gruppen gamla, halvdementa väljare som är för funktionsnedsatta och teknologiskt akterseglade för att fatta att det här är ett rent påhitt. Alltså fulspela sig till nån procentenhet eller två i EU-valet, max.
Citera
2024-05-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Som jag skrev så startades Riks av SD och såldes sedan med argumentet, att partier inte ska äga en media kanal. Såvitt jag vet, så har Riks aldrig dolt att kanalen fortfarande får huvuddelen av sina inkomster från SD genom olika uppdrag. Försäljningen av Riks skedde för mindre än ett år sedan, så det är inte heller förvånande.

Riks hyr sina lokaler av SD - vad jag förstår så disponerar Riks och SD:s kommunikationsavdelning olika våningar i en större fastighet, men de delar lunchrum. Ingenting av detta har varit hemligt.

Så länge som Riks inte byter inriktning och blir en vänsterkanal, så kommer du och likasinnade att betrakta Riks existens som "falskspelande och suspekta".

Men varför tycker SD att det är viktigt att Riks ska spela ner kopplingarna mellan partiet och mediekanalen om dom spelar med så öppna kort?

Det finns många högerkanaler jag inte håller med, men anledningen till att jag tycker Riks och SD är suspekta och falskspelande är att dom utåt vill påskina att det går vattentäta skott dom emellan, samtidigt som partiet inshyser och finansierar kanalen och samtidigt känner sig så bekväma att dom kan ge order åt dom.
Citera
2024-05-16, 18:08
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej jag är vare sig liten eller troll. Tror knappast att du hade vågat kalla mig det ansikte mot ansikte din Putin-clown.

Huruvida SD har gjort eller ej får vi se i valet. Jag tror inte att detta kommer påverka valet i någon större utsträckning. Avslöjandet av socialdemokraternas trollfabrik 2018 påverkade inte valet, men i och för sig, detta avhandlades inte i media på samma sätt.

Så, nu ska du börja hota folk också...i brist på annat. Går du i förskolan? "Men de andra då...S 2018"... bla bla bla!

Trolla på, lilla troll
Citera
2024-05-16, 18:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men varför tycker SD att det är viktigt att Riks ska spela ner kopplingarna mellan partiet och mediekanalen om dom spelar med så öppna kort?

Då kanalen såldes och inte längre ägs av SD, så förvånar det inte mig, att man vill framhålla det.

Citat:
Det finns många högerkanaler jag inte håller med, men anledningen till att jag tycker Riks och SD är suspekta och falskspelande är att dom utåt vill påskina att det går vattentäta skott dom emellan, samtidigt som partiet inshyser och finansierar kanalen och samtidigt känner sig så bekväma att dom kan ge order åt dom.

"Vattentäta skott" är din formulering, som du knappast kan hitta, att ngn inom Riks eller SD har sagt.

Riks har beskrivits som "oberoende" och man har poängterat, att SD inte äger Riks. SD:s kommunikationschef Wallerstein deltar inte i Riks dagliga planeringsmöten. Då Riks gör uppdrag åt SD så kan SD (i egenskap av kund) givetvis framhålla hur man vill, att det beställda arbetet ska läggas upp.

Men så länge som Riks inte byter inriktning och blir en vänsterkanal, så kommer du och likasinnade att betrakta Riks existens som suspekt och falskspelande.
Citera
2024-05-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Huruvida SD har gjort eller ej får vi se i valet. Jag tror inte att detta kommer påverka valet i någon större utsträckning. Avslöjandet av socialdemokraternas trollfabrik 2018 påverkade inte valet, men i och för sig, detta avhandlades inte i media på samma sätt.

Poängen är väl inte att försöka övertala alla SD-fans om något, det är väl snarlik Amerikansk politik att man försöker påverka de som är på staketet eller i mitten.

För många SD-anhängare hade Jimmie säkert kunnat åka hem till dem, örfilat deras föräldrar och sedan hade personen ändå röstat på Jimmie och avgudat honom.

Vilket än politiskt resultat det blir är jag övertygad om att det hade blivit bättre resultat för SD om Trollfabriken inte hade avslöjats.
Citera
2024-05-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Då kanalen såldes och inte längre ägs av SD, så förvånar det inte mig, att man vill framhålla det.

"Vattentäta skott" är din formulering, som du knappast kan hitta, att ngn inom Riks eller SD har sagt.

Riks har beskrivits som "oberoende" och man har poängterat, att SD inte äger Riks. SD:s kommunikationschef Wallerstein deltar inte i Riks dagliga planeringsmöten. Då Riks gör uppdrag åt SD så kan SD (i egenskap av kund) givetvis framhålla hur man vill, att det beställda arbetet ska läggas upp.

Men så länge som Riks inte byter inriktning och blir en vänsterkanal, så kommer du och likasinnade att betrakta Riks existens som suspekt och falskspelande.

Att kanalen såldes till en gammal SD-politiker gör den oberoende?

Det jag tycker är suspekt är att SD försöker dölja kopplingarna mellan Riks och partiet, trist att dom jobbar tillsammans, delar lokaler, och att partiet fortfarande är huvudfinansiär och ger order till kanalen.

Ovanpå det, att SD anställer folk som har multipla konton dom sitter och sprider skit på nätet med, är extremt falskt och suspekt.
Citera
2024-05-16, 20:10
Avslutad
Vad är det för övertramp SD syftar på som Pehrson gjorde för ett halv år sedan?
Citera
2024-05-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ojdå!
Två personer på SDs kommunikationavdelning tilldelas andra arbetsuppgifter till dess att de fått en utbildning i Tidöavtalets respektklausul och att en skärpt policy kring inlägg om samarbetspartier har införts.
Hemskt. Det är ungefär på samma nivå som när de drogs kokain linor på toaletterna och alla skulle gå en kurs om att kokain är fel och farligt. Frågan är som sagt vem skall hålla i utbildningen eller är det en rent intern fråga. De kan ju knappast gå kurs hos Maggan och vänstern eller EXPO eller något sådant.
Citera
2024-05-16, 20:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Genierna i trollfabriken spred filmklipp med budskap från vit maktmiljön . Och så skyller man på en "junior medarbetare" som inte förstod vad han spred
"Ett av Sverigedemokraternas anonyma konton har spridit filmklipp med budskap från vit makt-miljön, avslöjar Expo.

SD har raderat inläggen och menar att inläggen skapats av ”en junior medarbetare” som inte ska ha förstått vilket innehåll han spred."
https://www.dn.se/sverige/sds-trollkonto-spred-vit-makt-propaganda/
Citera
2024-05-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ojdå!

Det hela löstes på ett för alla bra sätt enl. min mening.
Några mord till i någon förort i Sthlm så kommer den här historien att vara bortglömd om en vecka om inget nytt dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in