• 3
  • 4
2022-09-15, 12:46
Medlem
Men det var okej att hon slog honom??

Inte förvånad såg en man bli slagen på bussen ingen stoppade henne inte ens de svenska kärringar som vill ha "jämställt", feminism bla, bla, bla 😔
Citera
2022-09-15, 12:48
Medlem
Det är en bra fråga. Ponera att man ser en kille bitchslappa sin tjej.

Ens naturliga reaktion blir ju att gå fram och slåss med killen.

Men vad är det värt?

För det första kan det bli så att att man åker på ordentligt med stryk.

Och för det andra så kommer tjejen med 99.9% säkerhet fortsätta leva tillsammans med mannen i många år så allt är helt i onödan ändå.

Minns att jag t.om sett videoklipp där en kille lappar till sin tjej så kommer en hjälte in och börjar spöa killen men då börjar tjejen t.om hjälpa till att spöa på hjälten eller i allra minsta fall försöker stoppa honom
Citera
2022-09-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Är grannen kriminell? Vad gör du om du ser ett mord begås?
Grannen är inte kriminell (vad jag vet) utan har tröttnat på att bli bestulen/rånad och att snuten gör jack shit.

Jag kommer inte att göra någonting om jag ser ett mord begås på en människa - endast vända ryggen till och gå därifrån. Förr skulle jag hjälpa till men den tiden är förbi.
Citera
2022-09-18, 04:47
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Du skulle för fan ingripit. Vad är du för ynkrygg? Tänk om han har skadat henne nu och du hade kunnat stoppa det?

Dina förolämpningar hjälper inte när jag redan malde detta i huvudet. Jag vet inte hur jag som ung kvinna på 162 cm skulle kunnat ingripa när det var natt och jag var själv och inte visste ifall någon av dem var farliga. Jag kände mig för otrygg.

Jag hoppas verkligen ingenting hände och jag har inte sett dem bråka någon mer kväll nu. Jag såg till och med hur han gick och höll om henne från bilen till lägenheten för någon kväll sedan. 🙏
Citera
2022-09-18, 04:59
Medlem
boqpods avatar
Du skulle naturligtvis ropa högt och tydligt för att fråga om allt var okej!?

Detta hade i vart fall fått dem båda (oavsett vem som ”gör fel”) att inse att folk ser och hör dem. En sån sak för de flesta att rannsaka sig själva och vad de gör i stunden.
Hade kvinnan skrikit för sitt liv så ringer du naturligtvis polisen. Om de ursäktar sig lite skamset över att ha fyllebråket över nån skitsak så har du k alla fall gjort din del och behöver inte göra mer än att vara uppmärksam på om något mer händer dessa två individer emellan.

Att bara stå tyst och lyssna när nådigare sådant här sker i ens närhet är fel. Man ska i vart fall uppmärksamma dem båda på att man finns där. Redo att agera om så krävs.
Citera
2022-09-18, 13:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Dina förolämpningar hjälper inte när jag redan malde detta i huvudet. Jag vet inte hur jag som ung kvinna på 162 cm skulle kunnat ingripa när det var natt och jag var själv och inte visste ifall någon av dem var farliga. Jag kände mig för otrygg.

Jag hoppas verkligen ingenting hände och jag har inte sett dem bråka någon mer kväll nu. Jag såg till och med hur han gick och höll om henne från bilen till lägenheten för någon kväll sedan. 🙏
.
Du hade kunnat ropa, ringa på dörrar hos grannar fanns massor du kunnat göra. Det är viktigt att ingripa i sådana där situationer för att du kan faktiskt stoppa att något värre händer.

Att du såg han hålla om henne från bilen behöver ju inte betyda någonting. Antagligen har han henne under hans makt.
Citera
2022-09-19, 01:06
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
.
Du hade kunnat ropa, ringa på dörrar hos grannar fanns massor du kunnat göra. Det är viktigt att ingripa i sådana där situationer för att du kan faktiskt stoppa att något värre händer.

Att du såg han hålla om henne från bilen behöver ju inte betyda någonting. Antagligen har han henne under hans makt.

Vad bygger du det antagandet på att han ”antagligen har henne under sin makt”. Det skulle ju kunna vara så som någon i tråden skrev nämligen att de lyste efter knark de hade tappat eller att hon var full och att det var något fyllebråk som nu har löst sig.

Jag kan ju inte spola tillbaka tiden och göra något ogjort, så det hjälper inte att säga vad jag skulle gjort. Utan det är istället bättre att få reda på vad jag ska göra nu? Jag håller utkik på dem redan för att se att inget händer igen.
Citera
2022-09-19, 01:08
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Grannen är inte kriminell (vad jag vet) utan har tröttnat på att bli bestulen/rånad och att snuten gör jack shit.

Jag kommer inte att göra någonting om jag ser ett mord begås på en människa - endast vända ryggen till och gå därifrån. Förr skulle jag hjälpa till men den tiden är förbi.

Men vill riskera att en mördare kan mörda någon igen?
Citera
2022-09-19, 01:18
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tyvärr var det rätt ovanligt att polisen ens kom. Det var många alkisar och knarkare som bodde här, så de resonerade att alla hade förtjänat det. De kom inte när grannarna ovanför hade bråk och tjejen slog killen medvetslös med dammsugarröret.

Jag blev även stalkad av en galen kristen och han dök upp i min lägenhet. Jag hade ringt polisen och trodde det var de, men det var stalkern som klev in. Fast då kom polisen också. Jag sa att jag ville göra en anmälan, stalkningen hade pågått ett bra tag så de visste vad som hände. Fast eftersom han var rik och jag var fattig så stod de på hans sida. När jag ville anmäla sa de glöm det och lämnade lägenheten. De flinade och betedde sig vidrigt. Men som tur var så blev stalkern lite skakis så han gick med. Jag gick dock till polisen senare och gjorde en riktig anmälan.

Det är ju ett tag sedan men jag har inte upplevt att polisens agerande har blivit bättre.

Vår bank blev även rånad, och det tog polisen 20 minuter att komma. Så banken la ner.

Även om agerandet inte är bättre så är polisnärvaron mycket högre nu, från noll till att man ser dem varje dag. De kollar bara efter svarta, så skulle jag vilja begå brott skulle ingen kolla upp mig eftersom jag är vit.

Min kompis ringde att några ungdomar sköt raketer under en bil, polisen sa att det är inget de kan göra något åt. Så den bilen brann upp. Det var en ganska gammal bil så den var nog bara trafikförsäkrad, eldarna valde random bil så det fanns inget samband mellan dem och ägaren. Kul att komma ut till en nerbränd bil.

Nuförtiden får man gå emellan mer, eftersom polisen antingen inte bryr sig eller gör fel. Det är många i området som går emellan nu. Den som gör det mest är en 65-årig tant. Snacka om krutgumma.

Jag blir chockad av dessa berättelser för jag trodde polisen var tvungen att komma när någon blir misshandlad? Det kan de väll själva inte välja? Operatören som tar emot samtalet skickar väll polisbilar direkt? Annars blir de väll av med jobbet? 🤯

Jag beklagar att du blev utsatt för en stalker och jag visste inte att poliser kunde va så sjukt vidriga att de hånfullt lämnar och vägrar anmäla. Det hade varit kul om karma drabbar dem och dem utsätts för en kristen stalker istället.

Hejja den tuffa gumman! ❤️🙏
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in