Citat:

Ursprungligen postat av 
neuron-drone

Tyvärr var det rätt ovanligt att polisen ens kom. Det var många alkisar och knarkare som bodde här, så de resonerade att alla hade förtjänat det. De kom inte när grannarna ovanför hade bråk och tjejen slog killen medvetslös med dammsugarröret.
Jag blev även stalkad av en galen kristen och han dök upp i min lägenhet. Jag hade ringt polisen och trodde det var de, men det var stalkern som klev in. Fast då kom polisen också. Jag sa att jag ville göra en anmälan, stalkningen hade pågått ett bra tag så de visste vad som hände. Fast eftersom han var rik och jag var fattig så stod de på hans sida. När jag ville anmäla sa de glöm det och lämnade lägenheten. De flinade och betedde sig vidrigt. Men som tur var så blev stalkern lite skakis så han gick med. Jag gick dock till polisen senare och gjorde en riktig anmälan.
Det är ju ett tag sedan men jag har inte upplevt att polisens agerande har blivit bättre.
Vår bank blev även rånad, och det tog polisen 20 minuter att komma. Så banken la ner.
Även om agerandet inte är bättre så är polisnärvaron mycket högre nu, från noll till att man ser dem varje dag. De kollar bara efter svarta, så skulle jag vilja begå brott skulle ingen kolla upp mig eftersom jag är vit.
Min kompis ringde att några ungdomar sköt raketer under en bil, polisen sa att det är inget de kan göra något åt. Så den bilen brann upp. Det var en ganska gammal bil så den var nog bara trafikförsäkrad, eldarna valde random bil så det fanns inget samband mellan dem och ägaren. Kul att komma ut till en nerbränd bil.
Nuförtiden får man gå emellan mer, eftersom polisen antingen inte bryr sig eller gör fel. Det är många i området som går emellan nu. Den som gör det mest är en 65-årig tant. Snacka om krutgumma.

Jag blir chockad av dessa berättelser för jag trodde polisen var tvungen att komma när någon blir misshandlad? Det kan de väll själva inte välja? Operatören som tar emot samtalet skickar väll polisbilar direkt? Annars blir de väll av med jobbet? 🤯
Jag beklagar att du blev utsatt för en stalker och jag visste inte att poliser kunde va så sjukt vidriga att de hånfullt lämnar och vägrar anmäla. Det hade varit kul om karma drabbar dem och dem utsätts för en kristen stalker istället. 
Hejja den tuffa gumman! ❤️🙏