Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Låter som ett fyllebråk typ. Nä jag hade inte heller ringt polisen. En gång gjorde jag däremot det, men då såg jag hur killen slog tjejen precis nedanför balkongen jag var på. Polisen svarade bara att det var fredagskväll och de hade fullt upp och att tjejen fick ringa polisen själv…
Däremot kunde du ju kanske gått ut och kollat lite med dem? Om du är man och stark vill säga. Som liten kvinna ska man nog hålla sig långt ifrån knarkare och fyllon.
Vad bra att du ringde eftersom du såg att han slog henne. Jag är chockad av att de inte kom när du ringde, jag trodde polisen hade skyldighet att komma när någon blir misshandlad. Hur skulle hon kunna ringa själv hade dem tänkt? Hon kan ju inte ringa medans hon blir misshandlad! 🤯😡😪
Jag bevakade det noga men jag såg inte att han slog henne, däremot kändes det ju obehagligt att han drog henne i morgonrocken. Men sen vet jag inte heller hur hon är och om han tänkte att han behövde få in henne för att hon inte skulle frysa ute hela natten...
Jag är varken man eller stark så jag vågade inte tvärtom så är jag en liten kvinna men jag har ändå grubblat på det både igår och idag och funderat på om jag har gjort fel och tänkt på ifall något hemskt hände i lägenheten. Men det är svårt att backa bandet och om det händer igen så ringer jag en man på samma gata som jag hoppas kan köra förbi med sin bil. 🙏