För ett par år sen hörde jag från en som hade arbetat på Migratiosnverket att många flyktingar, framförallt från Somaliea och Afghanistan på fullaste allvar tror att hela Sverige är en
"FN-uppsamlingsplats" och att även vi svenskar är här på nåder. Att det är från dessa länder beror mycket på att dom är analfabeter och information går från mun till mun
Missförståndet kan va förklaringen till att dom är "sura" över att svensken har mer, dom tror vi fått sommarstugor, företag och båtar från staten "bara för att vi är vita".
När sanningen är att vi har mer i våra ägor för att svenskens förfäder har brukat jorden och marken här i tusentals generationer,
Och då går såklart mer förvärv och fler företag i arv, än vad man har om man kommer med en papperskasse och inte ens kan läsa. Många flyktingar förväntar sig samma standard efter 1 dag i Sverige som svenskarna slitit ihop på 10 000 år.
Detta även vänsterns fel, att det ansetts "rasistiskt" att informera om att svensken ger en tredjedel av sin lön för att försödrja flyktingarna, att svensken därför har rätt att förvänta sig lite tacksamhet eller åtminstone lite allmänt hyfs.
Istället får vi dåliga attityder och bilbränder.
Vi får hoppas kaligulaplanen ändras nu med det blå blockets inträde, så att man i skolorna kan informera var pengarna kommer ifrån
Tror ni det hade taggat ner vithatet från dom bruna ?
(Timbaktu använder ordet bruna, så jag tar mig friheten att härma en sån woke samhällsdebattör)
Senast redigerad av Prontilopter 2022-09-13 kl. 17:51.
Det är faktiskt så att de flesta lyxflyktingar tror att deras uppehälle betalas av FN!
Om vi bara kunde få dom att förstå att vi bär deras bördor, kanske de ser oss som bröder istället för rånoffer!
Det är faktiskt så att de flesta lyxflyktingar tror att deras uppehälle betalas av FN!
Om vi bara kunde få dom att förstå att vi bär deras bördor, kanske de ser oss som bröder istället för rånoffer!
Hahaha, ja det skulle inte förvåna mig det minsta lilla, och det skulle även förklara varför så många av dem är sura på svenskar. De tror alltså att vi svenskar också har flytt hit och att FN har gett vissa av oss stora hus och sommarstugor
Haha det är ju Sverige som ger pengar till FN så även om pengarna kom därifrån hade det fortfarande varit svennarna som betalat.
Herregud folk som kommer hit är ju så okunniga och ignoranta att det på sikt kommer att hota hela samhället.
Att de inte tror att det är svenskarna som betalar beror väl på att det vore otänkbart där de själva kommer ifrån. Där är det väl alltid någon utomstående organisation som betalar för allt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-09-13 kl. 18:08.
Hahaha, ja det skulle inte förvåna mig det minsta lilla, och det skulle även förklara varför så många av dem är sura på svenskar. De tror alltså att vi svenskar också har flytt hit och att FN har gett vissa av oss stora hus och sommarstugor
Ungefär ja!
Det kan förklara varför vissa av dem kräver hus med gunga
Min erfarenhet är att invandrare faktiskt har rätt stor koll på Sverige, och att mycket av samtalen de för över tekopparna faktiskt handlar om Sverige. Bitvis tror jag de vet mer om Sverige och svenska förhållanden än svenskar själva.
Detta är 10 år gammalt klipp, men det visar bara på hur det var redan då.
Alltså det är ju helt sjukt. Är det ingen inom några svenska myndigheter som förklarar någonting för dem när de kommer hit, typ "du måste nu ansöka om socialbidrag, och dessa pengar kommer ifrån människor i Sverige som arbetar och betalar in en del av sin lön varenda månad. Sedan kan du utbilda dig och skaffa dig ett arbete, eller försöka skaffa ett arbete direkt, och om du lyckas med det kan du sedan ta ett lån från banken och köpa ett stort hus"?
Det känns som om det idag bor väldigt många i detta landet som har noll aning om hur saker och ting fungerar här. Pratar de inte om sånt här i skolorna eller med socialsekreterare? De måste väl ändå träffa några svenskar, eller andra etniciteter som har bott här länge eller tom är födda här?
För ett par år sen hörde jag från en som hade arbetat på Migratiosnverket att många flyktingar, framförallt från Somaliea och Afghanistan på fullaste allvar tror att hela Sverige är en
"FN-uppsamlingsplats" och att även vi svenskar är här på nåder. Att det är från dessa länder beror mycket på att dom är analfabeter och information går från mun till mun
En mycket utbredd missuppfattning. Finns en tio år gammal tråd om den.
Min erfarenhet är att invandrare faktiskt har rätt stor koll på Sverige, och att mycket av samtalen de för över tekopparna faktiskt handlar om Sverige. Bitvis tror jag de vet mer om Sverige och svenska förhållanden än svenskar själva.
Går man efter vad de skriver här på flashback har de en massa fördomar och svenskfobi.