2022-09-13, 11:36
Medlem
eeriikks avatar
Kur: 20/50 methandrostenolone. 10x2, 1x direkt på morgon och 1x efter jobb, ca en timme innan gym. Har jag varit ledig från jobb så har jag tryckt i mig 10x2 direkt en timme innan gymmet ungefär. Har 5 dagar kvar.

PCT: Nu är inte kuren slut riktigt ännu men jag vet ärligt talat inte om jag kommer köra någon PCT överhuvudtaget på den här lilla bebiskuren(någon mer erfaren får gärna uttala sig om det här, tips är alltid välkomna). Jag har såklart Nolva hemma i nödfall om gynnokänningar skulle uppstå.

Ålder: 29

Vikt innan kur: 73kg
Vikt efter kur: 95kg, kanske 96 när kuren är helt klar?

Längd: 194

Uppskattad BF%: Ingen aning och bryr mig inte, det är growing season

Medicinska problem: IBS om det räknas som medicinskt problem? Av nån anledning har jag upplevt mindre problem sen jag startade kuren, nån som har en bra förklaring till det här?

Bänk innan kur: 90kg max
Bänk efter kur: 120kg max, reppar 100x10 utan större problem numera

Böj: Ca 140kg, kör väldigt sällan böj dock. Det blir andra benövningar för det mesta.

Mark innan kur: Ca 120-130kg max
Mark efter kur: 200kg max

Kostupplägg under kur: Har legat på ca 4000 kcal och 150-200g protein per dag under kuren. Ibland mer, ibland mindre. Har inte varit superstrikt, utan jag har bara pressat i mig så mycket jag orkat! Ville gå upp i vikt och se tydliga gains!

Kosttillskott: Kreatin, whey 80 och lite PWO de dagar jag känt mig i behov av det(min IBS-mage mår inte asbra av PWO )

Träningserfarenhet: Gymmat till och från sen 18 års ålder. Dippat senaste 2 åren pga att jag åkte på IBS helt random och hade extremt svårt med att äta mat som fungerade utan magproblem deluxe. Fick kostråd och även tabletter som hjälpte mig smälta maten jag åt. Då kände jag att det är tamefan dags att kickstarta träningen igen med en liten kur som jag funderat på i x antal år.

Träningsschema under kuren:
Måndag: Bröst/tricep
Tisdag: Rygg/bicep
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar
Fredag: Armar
Lördag: Extra ben/bröst/rygg eller vad jag känner för, alternativt vila beroende på hur rastlös eller virken ork jag har efter veckan
Söndag: Vila

Mage avslutar jag mina pass med ca 3 dagar i veckan ungefär.
10-15k steg per dag som jag får genom mitt jobb.

Tidigare kurer:
Inga

Sammanfattning:
Extremt nöjd efter en sån liten nybörjarkur på 20/50 dbol! Har 5 dagar kvar av kurande och jag sitter ju redan och tänker på nästa. Hade inga större förväntningar på det här men jävlar vilken skillnad det har blivit på kroppen och vikterna man orkar lyfta! Och inte att tala om veinsen och pumpen på gymmet, sinnessjukt!

Haft en extrem disciplin dock. Pressat i mig käk även när jag bara ville spy av skiten. Gått till gymmet varenda dag även fast jag varit så extremt trött och lidit av sömnproblem till och från pga teston. Hade säkert klarat det här utan kuren men av erfarenhet så hade det garanterat tagit 3-4 gånger så lång tid.

Biverkningar:

Libidon har varit extremt låg Har ändå på kemisk blå-piller väg lyckats genomföra x antal sexakter med lite olika fruntimmer, så det har ju ändå funkat. Njutbart? Njaaa, såg det mest som cardioträning

Svettningar. Ja fyfan vad jag har svettats! Det har varit väldigt till och från, ena veckan inte svettats alls nästan. Nästa vecka vaknar man upp sjöblöt som man sprungit ett jävla maraton i sömnen. Sexsvetten har då ändå varit brutalast, fullständigt rinner om en efter akten. Brudarna verkar tycka att det varit sexigt med pumpen och svettet som uppstått efter blå-piller maraton av nån anledning dock

Sömnen. Väldigt till och från, vissa dagar har jag varit så trött och aldrig haft så lätt för att sova. Andra dagar så är det helt omöjligt att somna men det har ändå varit hanterbart.

Rodnad. Värsta biverkningen för mig! Mitt vackra ansikte har för det mesta varit tomatröd och de vita ringarna runt ögonen som uppstått har inte heller varit speciellt vackra. Det finns en enkel lösning på det dock, sola! Av någon anledning verkar man bli extra solbränd och brun på testo, så det har ändå varit hanterbart.

Levervärden Har kollat upp det för ca 1 vecka sen, ingenting att anmärka på. Normala nivåer.

All in all om jag kontrar pros vs cons. Helt klart värt det! Aldrig känt mig så stark eller i så bra form och det har i sin tur gett en boost på det psykiska välmåendet också!

Till er lite mer erfarna:
Jag är såklart sugen på en till kur eftersom den här har gått så jävla bra
Jag vill prova en kombination av testobas på kanske 25mg dbol och en mindre mängd tren A/E(?) 100mg ew. Jag är inget större fan av sticka mig själv med nålar och håller mig gärna till ett stick i veckan. Är det hållbart eller bör jag bara spola ner den här tanken i vasken och tänka om? Och vilken typ av PCT skulle krävas på en sån här kur(om den nu är hållbar)? Sen i och med att mina leverprover var helt normala, skulle det funka att jag lägger mig på en 10/50 dbol cruise tills nästa lite större kur eller bör jag bara kliva av allt fram tills nästa kur?

Till andra aas noobs som funderar på att prova:
Ha lite träningserfarenhet i bagaget och vet vad du sysslar med innan du ger dig in på det här. I slutändan är det ändå the basics som kommer spela roll om du får några större resultat eller inte.
ÄTA, TRÄNA, SOVA!

Är det något jag glömt tagit med så fråga på om det undras.

I övrigt, må gott och ha det väl!
Senast redigerad av eeriikk 2022-09-13 kl. 12:02.
Citera
2022-09-13, 12:53
Medlem
Papo-gigos avatar
Intressant läsning.
Själv har jag prövat test e 250mg/e4d. Hade dessutom winstrol, som jag hade fått av en vän, i medicinskåpet och stoppade i mig 30mg/ed i en vecka under kuren. Satan vad det gav det där lilla extra!

Funderar nästa kur att köra test e + dbol
(Körde precis PCT nolva i 4v)

Uppdatera gärna om ett par veckor, undrar om du får behålla dina gains
Citera
2022-09-13, 20:11
Medlem
Biggedys avatar
Om du redan nu klurar på en ny kur så bör du köra cruise på testo IMO. Hålla på med pct om du ska kura inom några månader känns riktigt onödigt.

Stickfrekvensen borde du öka till iallafall 2 per vecka för jämnare nivåer. När man stuckit ett par hundra gånger så blir det som att dricka ett glas mjölk
Senast redigerad av Biggedy 2022-09-13 kl. 20:14.
Citera
2022-09-13, 20:53
Medlem
Stor-Franks avatar
Kul och smidigt med en sammanfattad rapport!

Jag tycker inte några sätt du ska köra tren din andra kur.
Kör en testo kur ist.
Kanske avsluta med att boosta med lite dbol igen.

Jag tycker heller inte under några omständigheter att du ska gå på cruise.
Det är det största misstaget jag gjorde i min doping karriär, att sluta gå av och återhämta mig.
Kör ist enligt det gamla deviset som faktiskt var vettigt: va off minst lika länge som du var on så kommer du kunna återhämta dig och hålla dig frisk på insidan även när du kommer upp i ålder.

Mvh
Citera
2022-09-14, 09:44
Medlem
Stor-Franks avatar
EDIT:
Va off minst DUBBELT så länge som du va on ska det stå i inlägget ovanför såklart.
Citera
2023-02-11, 15:22
Medlem
Återupplivar tråden med en fråga.

Har för ett bra tag sen kört dbol, körde 10/5, 20/30.
Märkte inte av ett smack, varken effekter eller bieffekter, körde inte heller någon PCT efteråt då jag inte kände av någon nedstängning, kan det ha varit dåligt skit jag fått hem (alpha zeneca från txb) eller var det bara för låg dos för att märka av något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in