2022-09-13, 08:51
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om det stämmer så hoppas jag att USA tar azererna i örat och sätter stopp för dumheterna.
nu brukar ju USA inte varken sätta stopp för eller förhindra krig, snarare tvärtom, dom är med överallt
Citera
2022-09-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
nu brukar ju USA inte varken sätta stopp för eller förhindra krig, snarare tvärtom, dom är med överallt
Inte alls konstigt då det är detta hela deras ekonomi går ut på.
Citera
2022-09-13, 10:51
Medlem
0.999...s avatar
Är det bara jag som varken kan peka ut dessa länder på en karta eller säga namnen på dess huvudstäder?
Citera
2022-09-13, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Turkarna passar på. Full kontroll över området ger väldigt bra förhandlingsmöjligheter med Ryssland, samtidigt som NATO vill ta kontroll över Armenskt territorium.
Citera
2022-09-13, 11:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Om det nu stämmer att Azerbajdzjan inlett en offensiv mot Armenien förmodar jag att Azerbajdzjan utsätts för lika hårda och omfattande restriktioner som Ryssland efter deras angrepp på Ukraina. Har dock en svag känsla av att det inte kommer att hända.
Citera
2022-09-13, 11:24
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Är det bara jag som varken kan peka ut dessa länder på en karta eller säga namnen på dess huvudstäder?
Ja
Citera
2022-09-13, 11:30
Medlem
Citat:

Aa det är bara du som är så outbildad
Citera
2022-09-13, 11:36
Medlem
Så.. nu ska kristna slaktas ännu mer medan omvärlden tittar på...
Citera
2022-09-13, 11:36
Medlem
Whiskyladdares avatar
Citat:

Klart jag kan peka ut det på kartan men deras huvudstäder skiter jag fullständigt i för jag har aldrig varit där samt jag pluggar inte för något So prov i årskurs 4 längre!

Klart att flera konflikter ska startas, kan det aldrig vara lugnt...
Citera
2022-09-13, 11:44
Medlem
Man får inte glömma bort att Azerbadjan är att likna vid en diktatur.
Gejdar Alijev styrde landet som sedan togs över av hans son Ihljam.

Den politiska situationen är mycket instabil.
Dels på grund av konflikten med Armenien angående området Nagorno-Karabach, dels på grund av inrikes stridigheter mellan olika politiska grupper, framför allt mellan nationalister och kommunister.

Azerbajdzjan hade år 2015 fler politiska fångar än Ryssland och Vitryssland tillsammans och hamnade på plats 162 av 180 i en granskning av pressfriheten i olika länder.
Jag kan tycka det ytterst märkligt att både USA och EU har handel och ett positivt förhållningssätt till landet..
Senast redigerad av Bollenrullar 2022-09-13 kl. 11:46. Anledning: felstavat
Citera
2022-09-13, 11:51
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Kan det vara z som nu riktar fokus mot det området inkl Georgien, då det verkar gå dåligt i ukr, kanske lättare och ta dessa områden och få lite mer svartahavskust
Citera
2022-09-13, 12:12
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Klart jag kan peka ut det på kartan men deras huvudstäder skiter jag fullständigt i för jag har aldrig varit där samt jag pluggar inte för något So prov i årskurs 4 längre!

Klart att flera konflikter ska startas, kan det aldrig vara lugnt...

Jerevan är en fantastisk stad i en dalgång med utsikt över berget Ararat som armenierna förlorade till turkarna. Det är inte mycket som återstår av det ursprungliga Armenien, ingen kust har de kvar heller.

Baku kan jag inte säga något om för att jag inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in