Ursäkta, men är du min kvinnliga kopia? Det känns som det då du nästan är en exakt kopia av mig personlighetsvis och med dina upplevelser. Skillnaden är att jag är kille.
Om det är något som jag upptäckt med åren så är det att det är mest i mitt huvud, och jag har ju märkt att jag själv tittar på folk ibland.
Sen så har jag lärt mig med tiden att inte bry mig om när folk tittar på mig konstigt, tittar på mig generellt eller rent utav bara stirrar på mig. Deras åsikt om hur jag är klädd eller hur jag ser ut har ju inte någon påverkan på mitt liv eller min dag, vare sig deras tankar är positiva eller negativa.
Jag skulle föreslå att du försöker tänka likadant, även om det är svårt. Det tar tid att få in den tankeställningen, men det känns underbart när man väl tänker så konstant.
Att folk är otrevliga och beter sig drygt mot dig är nog inget gentemot dig. Vissa människor är bara otrevliga och dryga helt enkelt och har ingenting att göra med dig eller ditt utseende att göra specifikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Temissbrukare
Sen det med utseendet, vissa ber om bild eller att jag ska beskriva hur jag ser ut. skulle kunna säga att jag ser ut som en yngre och sämre version av sångerskan ängie dehn (googla henne). vi har inte samma klädstil men väldigt lika ansiktsdrag förutom att jag har mindre läppar och mindre smink.
Efter att ha sökt på Ängie Dehn så skulle jag väl nog gissa på att många tittar på dig för att dom tycker att du är attraktiv. Det är vanligt att titta eller stirra på människor man tycker är attraktiva. Kan ju inte säga att alla tänker så, för alla har ju olika preferenser, men det är något att ha i åtanke.
Sen även om dom skulle tycka att du är ful så är det deras problem och förlust, inte din.
Ett litet anektdotisk exempel här men en gång på en fest när jag var 23 så mötte jag ögon med en tjej som stirrade jättekonstigt på mig som om att jag var en utomjording och vände bort blicken efter ett par sekunder.
Trodde ju självklart att jag var så motbjudande att det var fascinerande att stirra på mig tills våra ögon möttes för länge för då blev det för mycket för henne, men fick reda på i efterhand att hon tyckte att jag var oerhört snygg men hon vågade inte prata med mig och visste inte hur hon skulle reagera när våra ögon möttes.
En annan anledning för att folk kanske tittar konstigt på dig är för att ibland är folk inte medvetna om vad för ansiktsuttryck dom har när dom tittar på dig.
Jag har själv märkt, och en vän har även påpekat det, att jag kan se arg ut när jag är i min egen värld och tänker. Sen stannar bussen vid en busshållplats och så tittar jag, till exempel, på en tjej vid busshållplatsen som då tittar tillbaka upp på mig och så ser hon mitt arga ansiktsuttryck och så tror hon att det är på grund av henne.
Fast att jag ser arg ut har ju absolut inget att göra med henne och är definitivt inte på grund av henne. Det är bara så att jag råkar se arg ut ibland när jag är inne i min egen värld och tänker. Det är något jag fortfarande jobbar på idag. Så det kanske inte alls beror på dig att dom tittar på dig som dom gör.
Kan ju även ha något att göra med kroppspråk som andra nämnt också, men sånt är inte jag särskilt insatt i.
Någon annan skrev det också men du skulle kanske fråga någon vän eller liknande och se om dom märkt något ovanligt som kanske skulle kunna få folk att stirra. Prova det.
Lycka till och hoppas det går bra!