Citat:
Ursprungligen postat av
Kronvraket
Många män skiter i att betala underhållet. Det kan vara fallet här, om hon är separerad från barnens pappa. Då är det sannerligen inget fett liv hon lever. Hon kan ju även vara änka ( jag kan inte se artikeln så jag vet ej hennes civilstånd) och stå för hela försörjningen själv ( finns ingen änkepension längre). Maten har blivit förbaskat dyr och många, som min familj som i praktiken lever på en lön, har det ganska tufft att få matkontot att gå ihop-i synnerhet om man har tonåringar som äter som elefanter! Jag försöker be dem att äta mycket i skolan, men det hjälper inte, när de kommer hem försvinner lätt ett halvt bröd o ost… Så denna mamma har min fulla sympati. Men som vanligt är det en massa kvinnohatande incels som ska vräka hat över en kvinna som sitter i en trång sits. Alltid att kvinnan får skylla sig själv, aldrig mannens/ pappans ansvar-2022 är ett sådant synsätt mer än vämjeligt!
är hon separerad, då får hon underhållsbidrag för barnen staten förskotterar detta och tar ut detta av barnens far genom försäkringskassan
är hon änka, då får hon och barnen barnpension från staten
(har jobbat på kronofogden)