2022-09-11, 11:21
Medlem
Finns det någon här som kontinuerligt köper böcker utomlands, vare sig det är från antikvariat eller Ebay spelar ingen roll.

Min fråga lyder - finns det något knep för att spara pengar vid köp speciellt böcker? Lyckas fynda böcker för 5-6 dollar, men sedan så är frakten kring 35-45$ och då är köpt helt plötsligt oekonomiskt. Därefter kommer ju tullavgift och moms.
Citera
2022-09-11, 13:03
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curtaincheeks
Finns det någon här som kontinuerligt köper böcker utomlands, vare sig det är från antikvariat eller Ebay spelar ingen roll.

Min fråga lyder - finns det något knep för att spara pengar vid köp speciellt böcker? Lyckas fynda böcker för 5-6 dollar, men sedan så är frakten kring 35-45$ och då är köpt helt plötsligt oekonomiskt. Därefter kommer ju tullavgift och moms.
Jag köper en del begagnat från Amazon, både co.uk och .com. De brukar ha hyfsat billig frakt, och från UK fastnar det sällan i tullen.
Citera
2022-09-11, 19:47
Medlem
Jag brukade köpa böcker från ebay uk innan pandemin.

Vet inte om det finns ett knep. Om jag hade en specifik bok i åtanke så kollade jag genom flera sidor typ tills jag hittade ett bra fraktpris. Brukade hitta allt mellan 1-10 pund om jag minns rätt.
Citera
2022-09-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag köper en del begagnat från Amazon, både co.uk och .com. De brukar ha hyfsat billig frakt, och från UK fastnar det sällan i tullen.

Citat:
Ursprungligen postat av KnightClover
Jag brukade köpa böcker från ebay uk innan pandemin.

Vet inte om det finns ett knep. Om jag hade en specifik bok i åtanke så kollade jag genom flera sidor typ tills jag hittade ett bra fraktpris. Brukade hitta allt mellan 1-10 pund om jag minns rätt.

Det återkommande problemet, även från Storbritannien, är att sakerna fastnar i tullen, men pga att det ringa värdet så taxeras det inte men man slänger på en 'hanteringsavgift' på 125 kronor. Det här har hänt åtskilliga gånger, samtliga gånger på böcker som kostar 30-40 kronor.
Citera
2022-10-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curtaincheeks

Om man vill ha kvalitet så är det värt det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in