• 2
  • 3
2025-06-13, 17:47
Medlem
Malovakrazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Är det manligt och modigt att slänga ut sin fru från balkongen när hon vill skiljas? Det kanske är extra manligt att köra ihjäl sin mamma för att hon vill njuta av livet med en ny man. Det manligaste TS vet är att döda sin syster för att hon själv vill bestämma vem hon ska leva med.
Väldigt manligt och modigt hörru.
Det du gör just nu är en halmgubbe. Sen när favoriserade han hederskultur över manlighet?
Är du efterbliven? Du skapar referenspunkter till hedersförtryck i en tråd som handlar om att svenska män inte är maskulina.
Att vara mera manlig handlar om att inte ha en kronisk offerkofta på sig, att ta hand om sin hälsa, att stå upp för sig själv och för sin familj och att inte vara rädd för konfrontation.
Citera
2025-06-14, 04:43
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag försöker utmana den bilden av dagens svenska män, då jag är fruktansvärt trött på alla ursäkter till "män" som bara lever för att äta och stirra ned i mobilen, och som bara vågar snacka och vara kaxiga när de är på fyllan, men knappt säger halv sju när de är nyktra. Och som blir rädda så de skiter på sig så fort några stöddiga blattar kommer gående, men som samtidigt säger "Jag är inte rädd för någon" när de har fyllt sig med alkohol.
Citera
2025-06-14, 06:40
Medlem
Pungsvings avatar
Det handlar mer om att svenskar är lättpåverkade. Sossarna har förstört den svenska mentaliteten och gjort svenskar passiva och förvillade. Svenskar anpassar sig till lagarna som har sossarnas prägel. Lagarna är anpassade för de kriminella. Om en buse spottar på en tjej på bussen så händer inget med busen om polisen tar honom. Om en svensk knuffar bort busen så tar polisen den som knuffade och åtalet blir otillbörligt våldsverkande, eller vad det heter. Om det var fritt fram att oskadliggöra aggressiva så skulle blattarna få så mycket stryk till vardags att de skulle packat väskorna och åkt hem till öknen igen. Tro inget annat.
Citera
2025-06-14, 06:46
Jag tittar nu på en Karl som är den modigaste jag vet. Svensk till börd
Citera
2025-09-06, 23:29
Medlem
Gosifs avatar
Varför är utlänningar så våldsamma?

TS pratar om hur svenska män är.
Citera
2025-09-07, 20:28
Medlem
Visst är vi svenska män ganska fega av oss, vilket ibland är en nackdel. Men jag är övertygad om att det också har lett till att Sverige och övriga nordiska länder är de mest civiliserade, rika och demokratiska i världen.
Citera
2025-09-08, 09:00
Bannlyst
Jag tycker det är modigt att kunna föra en saklig debatt om problemen som invandring av mer aggressiva kulturer medför. Något män oftast klarar av.
Citera
2025-09-09, 16:28
Medlem
Landsbygdens avatar
Varför ska man beskydda personer som man inte ens känner? Ok, om det är små barn som man har rakt framför ögonen på sig och det inträffat något. Resten kan ju stat, kommun, landsting och deras anhöriga få ta hand om.
Det är sällan man får något tillbaka för att skydda någon.

Att tänka själv och inte låta omgivning tänka åt en, tycker jag är ett tecken på mod. Det är nog lika ovanligt bland män som bland kvinnor idag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in