Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Jag ska ta mig ett extra jobb, tänkte jag.
Nu är frågan om jag kanske ska ta ett jobb som innebär att jag jobbar varje dag. Jag behöver jobba ihop extra cash så jag funderar på att göra detta under kanske 6 månader och sen säga upp mig eller kanske byta jobb om jag får bättre villkor på det nya jobbet.
Trivs bra där jag är nu förutom lönen.
Tror ni om jag berättar som det är till den nya arbetsgivaren, tror ni den vill ha mig? Eller måste jag dölja det att jag kommer fortsätta jobba på det gamla jobbet. Behöver kanske inte nämna att jag ska säga upp mig. Vill ju köra raka rör men jag har märkt det genom livet att ärlighet är inte alltid bäst så hur gör ni som jobbar flera jobb samtidigt?
Nej det är inte populärt bland arbetsgivare att man är ärlig med att man har 2 jobb.
Arbetsgivaren tror att man presterar sämre på sitt jobb om man har ett annat sidan om.
Tycker det är ganska tramsigt. Att t ex vara ensam singel med 2 jobb är oftast enklare och bättre för hälsan än om man går ut och super skallen i bitar flera dagar i veckan. Eller om man är ensamstående med 1 jobb men 3 barn som är sjuka, ska hämtas på dagis och vaknar på nätterna.
För 20 år sedan fick jag skriva på ett avtal där jag förband mig om att arbetsgivaren skulle godkänna alla sysselsättningar man hade sidan om. Men när frugan var mammaledig med första dottern så jobbade jag extra på helger och kvällar hos en vän vilket jag självklart inte berättade för min arbetsgivare. Anser inte att de har med att göra om jag festar, spelar golf eller jobbar på min fritid.