Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Som jag påpekade för mina föräldrar
Jag äter hellre knäckebröd en hel dag i USA och svälter ihjäl än att bo i Sverige hela livet och leva bland hat, kriminella och misär.
USA är miljontals bättre än Sverige på alla fronter.
Amerikaner är dessutom det bästa folket som finns i hela världen. Jag vill dö med den amerikanska flaggan på min grav och folk ska notera på min grav att jag äntligen skapade drömmen som jag hade när jag var 15 år
Fan är du kvar här? Du har ju tjatat om att flytta i flera år. Du som är så välutbildad, har höga inkomster och MASSOR av kontakter. Jag trodde du skulle ha flyttat vid detta laget.
OnT: Jag tror USA lockade fler svenskar för 20+ år sedan. Det har ju urartat ordentligt med massiv segregation, närmast inbördeskrigsstämning mellan demokrater och konservativa. Antalet papperslösa har ökat något sanslöst och ekonomin är inte riktigt lika stark längre.
Kulturen ska vi inte prata om, Karens, BLM och woke så långt ögat når. Nej, USA's storhetstid är definitivt över, det började med Bush, blev lite bättre under Obama men sen kom Trump och då kom alla motsättningar verkligen upp i ljuset. Nu under Biden så reflekterar han stämningen ganska bra, trött och tokig. Ungefär som landet i stort.
Möjligtvis kan man ha det bra i Midwest eller i norr som i Minnesota.
Alaska verkar helt OK om man klarar av klimatet och gillar friluftsliv i arktiska miljöer. Där går det också att tjäna bra pengar på riktigt arbete utan värdegrundstjafs.
New York, Seattle, hela Californien och Miami skulle jag aldrig sätts min fot i. Fy fan vilket hjärnskadat folk.