2022-09-09, 07:55
Medlem
https://www.expressen.se/debatt/hultqvist-har-stampat-ut--varenda-mojlig-skattekrona/

Citat:
Enligt Hultqvist (S) är det ”den mest välbeställde” som skulle gynnas vid ett regeringsskifte. Försvarsministern själv tjänar 145 000 kronor i månaden, och har utöver den höga månadslönen pressat ut varenda möjlig krona ur statskassan, skriver journalisten Jonas Gummesson.

Är ni överraskade över denna arrogante sosses beteende?
Citera
2022-09-09, 07:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Inte det minsta förvånad. Alla politiker är korrupta.
Citera
2022-09-09, 08:01
Medlem
Hade gjort samma sak om jag haft chansen. Hade inte du?
Citera
2022-09-09, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs

Inte alla vill suga ur mer pengar ifrån skattebetalare.
Tyvärr är dom flesta människor giriga som fan
Citera
2022-09-09, 08:06
Medlem
Antivalents avatar
Citat:

Nyttjar du alla bidrag som går att få? Alla avdrag, alla sätt som finns för att maximera inkomst och minimera skatt?

#tvivlar
Citera
2022-09-09, 08:07
Medlem
Emellies avatar
Citat:

Hade jag haft chansen så hade jag ändrat på systemet så att det inte ska gå att bete sig hur som helst med folks skattepengar som politiker.
Citera
2022-09-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Nyttjar du alla bidrag som går att få? Alla avdrag, alla sätt som finns för att maximera inkomst och minimera skatt?

#tvivlar

Nej.

Men hade jag vart politiker så hade jag gjort samma sak så att alla parasiter fick lida.

Sluta lek änglar och låtsas som att ingen av er hade fuskar till er extra pengar om ni kunde
Citera
2022-09-09, 08:14
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Nej.

Men hade jag vart politiker så hade jag gjort samma sak så att alla parasiter fick lida.

Sluta lek änglar och låtsas som att ingen av er hade fuskar till er extra pengar om ni kunde

Du har parasit-tänket i dig, det är alltid något.
Citera
2022-09-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Du har parasit-tänket i dig, det är alltid något.

Är bara ärlig. Pengar vill alla människor ha mer av. Hade du kunnat fuska till dig mer hadw du gjort det. Att sitta o leka hjälte på nätet kommer du ingenstans med ditt fån
Citera
2022-09-09, 08:35
Medlem
Och då är jag inte Sosse. Men Hultqvist har skött sig bra i jobbet som försvarsminister. Betydligt bättre än "tomhylsan" och "hon vad hon nu hette". Ge honom 200 000 i lön istället.
Citera
2022-09-09, 08:43
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Är bara ärlig. Pengar vill alla människor ha mer av. Hade du kunnat fuska till dig mer hadw du gjort det. Att sitta o leka hjälte på nätet kommer du ingenstans med ditt fån

Klart jag kan "fuska", men gör det inte. Löneväxling, avancerade pensionslösningar m.m. finns att tillgå via jobbet men tackar nej till det. De flesta på min avdelning gör det också, det är inte riktigt värt 3-4k extra per månad och inte kunna se sin omgivning i ansiktet.
Citera
2022-09-09, 08:48
Medlem
145 000 kr i månaden är väl inte så uppseendeväckande för en minister? Finns väl t.ex. många läkare som kommer upp i liknande löner? Finns väl även en hel del direktörer inom offentlig verksamhet som har högre lön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in